O zmianach u midlanerki poinformował kilka godzin temu August "Riot August" Browning, który w amerykańskiej firmie jest głównym projektantem bohaterów. Z jego wpisu wynika, że planowane zmiany mają podnieść mobilność bohaterki, co zostanie osiągnięte przez odnowienie umiejętności ostatecznej. Browning wytłumaczył też, że aktualizacja Ahri ma uczynić jej pasywkę bardziej sensowną i poprawić użyteczność spelli w alejce.
Ahri otrzyma duże poprawki
Przejdźmy jednak do konkretów, zaczynając od planowanych wzmocnień. Te dotkną na pewno Ogników, które mają kosztować zdecydowanie mniej many i zadawać więcej obrażeń. Jednocześnie gwarantować będą nieco dłuższy niż aktualnie buff szybkości poruszania się, ale sama umiejętność będzie aktywna o połowę krócej. Riot planuje również poprawić stronę wizualną tej umiejętności i sposób, w jaki dobija ona miniony.
Buff ma też czekać R Ahri, jednak działanie umiejętności ostatecznej będzie zależne od pasywki, więc to na niej skupimy się w pierwszej kolejności. Lisica o Dziewięciu Ogonach ma nadal zbierać Esencję i dzięki niej się leczyć, ale zmieniony zostanie sposób działania. Zabicie miniona da bohaterce jeden Fragment Esencji, a po zdobyciu dziewięciu uleczy się o 40-120 (+25% AP) punktów zdrowia. Jeśli natomiast wyeliminuje wrogiego czempiona w ciągu trzech sekund od zadania mu obrażenia, dzięki konsumpcji jego Esencji uleczy się za 80-200 (+35% AP) punktów zdrowia.
Za każdym razem, gdy Lisica wyeliminuje wroga i pochłonie jego Esencję, a jednocześnie będzie miała włączoną Widmową Szarżę, otrzyma dodatkowy ładunek tej umiejętności. Zabijając kolejnych wrogów, zyska zatem więcej możliwości zadawania obrażeń oraz eliminowania oponentów. Zmiany w Uroku zostały przez Riot sklasyfikowane jako poprawki. W tym przypadku podniesiona zostanie ilość zadawanych obrażeń i zmniejszony koszt many. Jednocześnie jednak umiejętność ta nie będzie gwarantowała większych obrażeń na rywalu, który został nią trafiony.
Słabsze bazowe statystyki
Balans musi być zachowany nie tylko w przyrodzie, ale również na Summoner's Rifcie. A skoro była już mowa o wzmocnieniach, to teraz czas na osłabienia. Deweloperzy Riotu postanowili obniżyć bazowe statystyki Ahri, w wyniku czego będzie miała mniej punktów zdrowia i niższy ich przyrost oraz słabszą regenerację zdrowia. Zwodnicza Kula także zostanie znerfiona, gdyż będzie kosztowała więcej many na wyższych poziomach.
W najbliższym czasie pełny pakiet poprawek ma wylądować na serwerze testowym League of Legends. Wówczas gracze posiadający do niego dostęp będą mogli sprawdzić, jak radzi sobie odświeżona midlanerka, zaś Riot będzie analizował dostępne dane, by wprowadzać kolejne poprawki.
Szczegółowy opis zmian, które Ahri może otrzymać w patchu 12.3:
- Ahri
- Podstawowe statystyki
- Mniej bazowego zdrowia: z 526 do 480
- Mniejszy przyrost zdrowia co poziom: z 92 do 82
- Mniejsza regeneracja zdrowia: z 5,5 do 2,5
- Mniejszy bazowy pancerz: z 21 na 18
- Mniejszy przyrost pancerza co poziom z 3,3 do 3 punktów
- Kradzież Esencji (bierna)
- Zabijanie minionów lub potworów daje Ahri Fragment Esencji. Po zebraniu dziewięciu Fragmentów Ahri konsumuje je i leczy się o 40-120 (+25% AP) punktów zdrowia. Gdy Ahri zabija wroga w ciągu trzech sekund od zadania mu obrażeń, konsumuje jego Esencję, lecząc się o 80-200 (+35% AP) punktów zdrowia).
- Poprawki wizualne dla wszystkich skinów
- Zwodnicza Kula (Q)
- Większy koszt many: z 65-85 do 60-100
- Ogniki (W)
- Większe obrażenia: z 40-140 do 60-160
- Mniejszy koszt many: z 45 do 25
- Krótszy czas trwania: z 5 do 2,5 sekundy
- Dłuższy czas trwania buffa do szybkości poruszania się: z 1,5 do 2 sekund
- Zaktualizowana logika dobijania potworów i minionów oraz poprawki wizualne
- Urok (E)
- Większe obrażenia: z 60-180 (+40% AP) do 80-200 (+60% AP)
- Mniejszy koszt many: z 70 do 50
- Usunięto: umiejętność nie gwarantuje dodatkowych 20% obrażeń zadawanych przeciwnikowi, którego nią trafimy
- Widmowa Szarża (R)
- Większa długość trwania: z 10 do 15 sekund
- Nowe: Konsumpcja Esencji przeciwnika poprzez umiejętność bierną (Kradzież Esencji) w trakcie włączonej Widmowej Szarży wydłuża możliwość ponownego użycia R o maksymalnie 10 sekund i zapewnia dodatkowy ładunek umiejętności ostatecznej (maksymalnie 3 dodatkowe ładunki)
- Poprawki wizualne i dodanie paska informującego o liczbie dostępnych ładunków.
- Podstawowe statystyki