Półtora roku i koniec
Hyper Scape zostało po raz pierwszy zaprezentowane w lipcu 2020 roku i wtedy też od razu rozpoczęto testy futurystycznej produkcji. Ostatecznie jednak tytuł nigdy nie zdobył popularności i trudno być zaskoczonym, bo też w przeciwieństwie do obu wspomnianych we wstępie gier nie wyróżniała się ona niczym szczególnym. Deweloperzy początkowo starali się zmienić ten stan rzeczy, ale owe starania spełzły na niczym. W efekcie dziś, zaledwie półtora roku po premierze, zapowiedziano, iż serwery battle royale'a zostaną zamknięte. Co prawda jeszcze nie dziś, ale nastąpi to już za zaledwie trzy miesiące.
– Podjęliśmy trudną decyzję, aby z dniem 28 kwietnia zakończyć rozwój gry Hyper Scape i wyłączyć jej serwery – napisali twórcy w oficjalnym komunikacie. – Rozpoczynając ten projekt, postawiliśmy sobie zadanie stworzenia dynamicznej strzelanki z wertykalnymi starciami na ograniczonej przestrzeni. Jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszej społeczności za towarzyszenie nam w tej przygodzie, natomiast zdobyte doświadczenie wykorzystamy w przyszłych projektach. Dziękujemy członkom społeczności Hyper Scape za pasję i oddanie dla świata Neo Arcadii zarówno w grze, jak i poza nią. Wasze przywiązanie do gry, którą stworzyliśmy, pozostanie z nami już na zawsze – dodali.
Do dwóch razy sztuka
Nie oznacza to jednak, że Ubisoft zamierza dać sobie spokój z tak dochodowym rynkiem, jakim są produkcje battle royale. Wszak już w październiku ubiegłego roku francuskie studio zapowiedziało nadejście Ghost Recon Frontline, które swoją stylistyką bliższe będzie Call of Duty: Warzone. Na ten moment data premiery tytułu z serii GR pozostaje nieznana, ale już teraz więcej informacji na jego temat znaleźć można pod tym adresem.