Bohaterowie
Wśród zmian dotyczących czempionów pojawiły się dwa wzmocnienia, dwie modyfikacje, oraz aż cztery osłabienia. Nerfy Xina Zhao oraz Gwen wycelowane są w graczy profesjonalnych i są stosunkowo niewielkie, choć mogą nieco zmniejszyć priorytet wyboru tych postaci podczas rozgrywek na najwyższym poziomie. Z drugiej strony osłabienia Mastera Yi oraz Ahri będą dotyczyć głównie przeciętnych graczy. Modyfikacje Seraphine mają natomiast na celu polepszenie jej jako postaci wspierającej.
Wzmocnienia
- Kennen
- Porażenie Elektryczne (W)
- Większe obrażenia podstawowe: z 20-60 do 35-70 pkt
- Większe skalowanie z dodatkowymi obrażeniami od ataku: z 60%-100% do 80%-120%
- Większe skalowanie z mocą umiejętności: z 25% do 35%
- Porażenie Elektryczne (W)
- Samira
- Podstawowe statystyki
- Zwiększony przyrost zdrowia co poziom: z 88 do 94 pkt
- Zwiększony przyrost pancerza co poziom: z 3 do 3,5 pkt
- Piekielny Spust (R)
- Zmniejszony czas odnowienia z 8 do 5 sekund
- Podstawowe statystyki
Osłabienia
- Ahri
- Ogniki (W)
- Zmniejszone obrażenia: z 60-160 do 50-150 pkt
- Zwiększony koszt many: z 25 do 30 pkt
- Urok (E)
- Zwiększony koszt many: z 50 do 60 pkt
- Ogniki (W)
- Gwen
- Tysiąc Cięć (Bierna)
- Zmniejszone skalowanie z mocą umiejętności obrażeń przeciwko potworom: z 25% do 15%
- Unik i Cięcie (E)
- Zmniejszony dodatkowy zasięg ataku: ze 100 do 50 jedn.
- Tysiąc Cięć (Bierna)
- Master Yi
- Cios Alfa (Q)
- Zmniejszone obrażenia w późniejszym etapie gry: z 25–165 do 30–150
- Zmniejszone skalowanie z obrażeniami od ataku: z 90% do 60%
- Zmniejszone dodatkowe obrażenia od trafień krytycznych: z 60% do 50%
- Zwiększone obrażenia: Q uwzględnia teraz dodatkowe obrażenia z E
- Zmniejszone skracanie odnowienia Q przy atakach: z 1 sekundy do 1–0,5 sekundy, w zależności od posiadanego przyspieszenia umiejętności
- Czas rzucania Q nie będzie wliczał się do czasu trwania E oraz R
- Od teraz można użyć E oraz R podczas trwania Q
- Styl Wuju (E)
- Zmniejszone obrażenia nieuchronne: z 30–70 do 30–62 pkt
- Cios Alfa (Q)
- Xin Zhao
- Zuchwała Szarża (E)
- Zwiększony czas odnowienia: z 11 do 12 sekund
- Garda Półksiężyca (R)
- Zmniejszony czas działania: z 5 do 4 sekund
- Zuchwała Szarża (E)
Modyfikacje
- Miss Fortune
- Szybki Krok (W)
- Po odrodzeniu automatycznie zapewniana będzie maksymalna ilość punktów prędkości ruchu pochodząca z efektu biernego
- Szybki Krok (W)
- Seraphine
- Dźwięk Przestrzenny (W)
- Zmniejszony koszt many: z 50–130 do 50–90 pkt
- Zmodyfikowany czas odnowienia: z 26–22 do 28–20 sekund
- Zmniejszona wytrzymałość tarczy: z 75–255 do 60–140 pkt
- Zmniejszone skalowanie tarczy z mocą umiejętności: z 45% do 40%
- Zmodyfikowana wytrzymałość tarczy sojuszników: z 50–150 do 60–140 pkt
- Zwiększone skalowanie tarczy sojuszników z mocą umiejętności: z 30% do 40%
- Zwiększone leczenie brakujących punktów zdrowia za każdego sojusznika w zasięgu: z 5% do 5-7%
- Zmniejszone skalowanie leczenia brakujących punktów zdrowia za każdego sojusznika w zasięgu z mocą umiejętności: z 1,125% za 100 mocy umiejętności do 0,75% za 100 mocy umiejętności
- Więcej Basu (E)
- Zmniejszony czas odnowienia: z 13–9 do 11–9 sekund
- Dźwięk Przestrzenny (W)
Przedmioty
W ostatnim czasie mogliśmy dostrzec niezwykle wielką popularność Kadłubołamacza granego na górnej alei. W związku z tym, deweloperzy postanowili osłabić ten przedmiot i od teraz jego statystyki będą zależne od tego, czy heros walczy na dystans, czy w zwarciu.
- Kadłubołamacz
- Zmniejszony dodatkowy pancerz oraz odporność na magię dla postaci walczących z dystansu: z 20–60 do 10–30 pkt
- Zmniejszony dodatkowy pancerz oraz odporność na magię dla pobliskich superstworów i stworów oblężniczych dla postaci walczących z dystansu: z 60–180 do 30–90
Inne zmiany
Doszło m.in. do całkowitej przeróbki efektów wizualnych Elise. Riot dodał do gry także kilka nowych skórek, tym razem o tematyce pszczół, np. BZZZiggsa oraz Miodziannę. Co więcej, jak co patch, deweloperzy naprawili kilkanaście bugów oraz błędów gry. Pełny opis zmian w patchu 12.5 znajdziecie pod tym adresem.