Tym razem jednak formuła docelowa ulega kilku zmianom, o czym więcej za chwilę. Niezmiennie jednak czworo mentorów (osób starannie wyselekcjonowanych spośród setek profesjonalnych graczy) dbać będzie o przygotowanie merytoryczne i praktyczne swoich podopiecznych. Każdy z nich obejmie opieką jedną z czterech drużyn wyłonionych na koniec kwalifikacji — kluczowego, pierwszego etapu dla nadchodzących zmagań zawodników. Poza wyżej wymienionymi mentorzy podzielą się też wskazówkami, które z pewnością pomogą graczom postawić pierwsze kroki na profesjonalnej scenie esportowej.
W obecnym, trzecim wydaniu SkillFactor dzięki uprzejmości Partnerów projektu pojawiła się możliwość zorganizowania (długo wyczekiwanego przez fanów) bootcampu w Kinguin Esports Performance Center w Warszawie. Otwiera to przed uczestnikami wiele nowych możliwości, takich jak spotkanie twarzą w twarz ze swoimi idolami, jak również wiele innych aktywności przygotowanych przez organizatora. Marka AMD zadba natomiast o wyposażenie bootcampu w najwyższej jakości sprzęt. Równocześnie, dla wszystkich fanów SkillFactor firma Komputronik przygotuje specjalne promocje na swoje produkty, a stacja telewizyjna Gametoon opublikuje wszystkie odcinki SkillFactor na swojej antenie.
– Zdecydowaliśmy się na zmianę wcześniej sprawdzonej formuły, ale nie była to decyzja impulsywna – dojrzewaliśmy do tego od pierwszego sezonu SkillFactor. Podział projektu na odcinki i emisja w telewizji, były uwzględnione już w trakcie prac koncepcyjnych. Po dwóch pierwszych sukcesach i ciepłym przyjęciu projektu przyszedł czas na implementację tego rozwiązania. Jesteśmy pewni, że jest to zmiana na lepsze i zapewni dodatkowe wrażenia zarówno uczestnikom, jak i fanom SkillFactor – przyznał Daniel Piątek, Prezes VYRAL.
Nowością w formacie nadchodzącego sezonu będzie również dostęp drużyn do nieustannej, specjalistycznej opieki psychologicznej, a ich nawyki żywieniowe nadzorować i korygować będzie dietetyk. Wszystkie te aspekty złączone w jedno, dadzą wręcz idealne odwzorowanie warunków na co dzień zapewnianych profesjonalnym graczom.
Co godne uwagi, całość zmagań uczestników i ich przygotowań z mentorami streamowana będzie na kanałach social media SkillFactor oraz emitowana w formie około 40-minutowych odcinków przez stację telewizyjną dla najbardziej zagorzałych fanów gier, Gametoon. Odcinki te, gatunkowo zbliżone będą do gamingowego talent show, czyli nowego formatu na ramach polskiej sceny rozrywkowej. Ostatnim etapem (którego fragmenty również znajdą się w programie) będą finałowe rozgrywki LAN.
– Przyznam szczerze, że sami byliśmy pod wrażeniem sukcesu, jaki odniosły dwie pierwsze edycje SkillFactor. Wiedzieliśmy, że pomysł będzie trafiony zarówno dla widzów, jak i osób biorących udział w projekcie, ale nie przypuszczaliśmy, że tak szybko powiększy się nasze community. Cieszymy się, że SkillFactor niezmiennie dostarcza rozrywki, jednocześnie dbając o edukację – stwierdził Vasyl Gevko, współzałożyciel VYRAL.
Mentorami trzeciej edycji SkillFactor będą: Janusz "Snax" Pogorzelski, Kuba "KubiK" Kubiak, Jakub "kuben" Gurczyński, wybitni gracze i trenerzy, którzy byli również w poprzednich sezonach SkillFactor, jak nikt inny znają oni zatem formułę programu i potrzeby jego uczestników, oraz Michał "MICHU" Müller, wielokrotnie honorowany gracz międzykontynentalny i prawdziwa skarbnica wiedzy.
Źródło: informacja prasowa