Co w patchu piszczy?
Co więc konkretnie znajdziemy w nadchodzącej aktualizacji? W tym wypadku Riot pochylił się m.in. nad kwestią graczy będących AFK. To zmora każdej sieciowej produkcji i VALORANT bynajmniej nie był od niej wolny. Nic więc dziwnego, że już jakiś czas temu podjęto kroki mające przeciwdziałać temu zjawisku i teraz podjęto kolejne działania, wprowadzając nowe sposoby na wykrywanie braku aktywności. Zmian doczekają się także dwa karabiny, tj. Bulldog oraz Stinger – w ich wypadku mowa o opóźnieniu danych wejściowych strzału przy spoglądaniu przez celownik, co ma uniemożliwić nieodpowiednie zyskanie większej celności trybu serii.
Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian:
Pełny opis najnowszej aktualizacji VALORANTA:
Aktualizacja serwerów
- Dodajemy nową grupę serwerów w Ameryce Łacińskiej, co powinno rozwiązać problem opóźnień sieci w tym regionie
- Serwery zostaną uruchomione wkrótce po wprowadzeniu patcha 4.07
Aktualizacja broni
- Teraz Bulldog oraz Stinger będą miały opóźnienie danych wejściowych strzału przy spoglądaniu przez celownik
- Uniemożliwi to uzyskanie zwiększenia celności trybu serii przed zakończeniem unoszenia broni
- Dzięki temu decyzja o przełączeniu się w tryb serii podczas bitwy będzie miała swoje konsekwencje
- Wciąż można wystrzelić od razu, przełączając się do trybu ciągłego lub strzelania z biodra
- Broń opartą na umiejętnościach* można teraz ustawić w kolejce, aby wyposażyć ją po zakończeniu aktualnego działania
- * To uwzględnia: bronie Chambera oraz ulty Neon, Jett i Raze
Zmiany sklepu
- Czas ładowania strony z zakupami za VP nie powinien teraz przekraczać kilku sekund (wcześniej w niektórych wypadkach mogło to potrwać więcej niż 30 sekund)
Zmiany społecznościowe
- Wprowadzamy nowe sposoby wykrywania braku aktywności w różnych trybach gry
Naprawione błędy
- Agenci
- Naprawiono błąd, w wyniku którego Yoru mógł użyć broni natychmiast po zakończeniu jego ulta, wykorzystując niepożądaną interakcję z linami
- Naprawiono błąd, w wyniku którego można było rozbroić Spike’a podczas używania umiejętności
- Szperacze Skye znów mogą przebić się przez zniszczalne drzwi na Ascent
- Społecznościowe
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze z ograniczoną komunikacją nie mogli słuchać drużynowego czatu głosowego
- Naprawiono błąd, w wyniku którego gracze nie byli usuwani z gry od razu po otrzymaniu bana
- Tryb rankingowy
- Naprawiono błąd, w wyniku którego premie za skuteczność pojawiały się w nieodpowiednim momencie
- Systemy dotyczące rozgrywki
- Naprawiono błąd, w wyniku którego szybkie stuknięcie przycisku „Użyj Spike’a” mogło sprawić, że agent trzymał w ręku właśnie jego, a nie ostatnio wyposażoną broń