Bohaterowie
Ta część aktualizacji 12.10 jest zdecydowanie najobszerniejsza oraz będzie miała największy wpływ na rozgrywkę. W dzisiejszym patchu wszyscy bohaterowie otrzymali zwiększone podstawowe zdrowie, a także przyrost zdrowia, pancerza i odporności na magię. Dodatkowo u około 90 postaci zaszły zmiany związane z efektami nakładania tarcz, leczenia oraz głębokiej rany.
- Zwiększono podstawowe zdrowie wszystkich bohaterów o 70 pkt
- Zwiększono przyrost zdrowia co poziom wszystkich bohaterów o 14 pkt
- Zwiększono przyrost pancerza co poziom wszystkich bohaterów o 1,2 pkt
- Zwiększono przyrost odporności na magię co poziom wszystkich bohaterów o 0,8 pkt
- Zmniejszono leczenie o około 10% na początku gry i około 28% w późniejszej fazie
- Zmniejszono wytrzymałość tarcz o około 10%
- Zmniejszono efekt wszechwampiryzmu o około 10%
- Zmniejszono efektywność głębokiej rany z 40% do 30%
- Zmniejszono efektywność ulepszonej głębokiej rany z 60% do 50%
Jedynym wyjątkiem od wyżej wymienionych zmian jest Thresh, u którego z każdym poziomem pojawi się o 20 punktów zdrowia więcej, zamiast tylko 14. Bohater ten jednak nie otrzyma dodatkowych punktów pancerza oraz odporności na magię w trakcie gry. Ma to związek z umiejętnością bierną, dzięki której Strażnik Łańcuchów i tak otrzymuje bonusowy pancerz. W przypadku większości modyfikacji dotyczących leczenia, tarcz i wszechwampiryzmu, głównie zmniejszone zostały podstawowe wartości tych efektów. Jednak przy części z nich dodatkowo oberwało także skalowanie z mocą umiejętności czy obrażeniami od ataku. Oznacza to, że drastycznie spadnie ich efektywność szczególnie w późniejszym etapie gry.
Tylko jedna postać otrzyma zmiany niezwiązane z przeróbką wytrzymałości. Jest nią Swain, który będzie teraz automatycznie rzucać Rozbłysk Demona po wygaśnięciu Demonicznego Wzejścia. Wyjątkiem będzie sytuacja, gdy R — Demoniczne Wzejście zakończy się ze względu na śmierć Swaina.
Przedmioty
W przypadku przedmiotów lista zmian jest niewiele krótsza. Również tutaj głęboka rana oraz jej ulepszona wersja zostały osłabione, by ich wartości zostały ujednolicone z ranami nakładanymi przez bohaterów. Tarcze oraz leczenie związane z elementami inwentarza również zostały znerfione. Dodatkową zmianą jest zmniejszenie przebicia pancerza oraz odporności na magię w części itemów dostępnych w sklepie. Patch 12.10 przyniósł zatem następujące modyfikacje w przedmiotach:
- Zmniejszono leczenie o około 10%
- Zmniejszono wytrzymałość tarcz o około 10%
- Zmniejszono efekt wszechwampiryzmu oraz kradzieży zdrowia o około 10%
- Zmniejszono efektywność głębokiej rany z 40% do 30%
- Zmniejszono efektywność ulepszonej głębokiej rany z 60% do 50%
- Zmniejszono wartość przebicia pancerza o około 10%
- Zmniejszono wartość przebicia odporności na magię o około 10%
Runy i Czary Przywoływacza
Runy oraz Czary Przywoływacza nie będą odstępstwem od reguły. Również one będą teraz mniej leczyły oraz gwarantowały mniejsze tarcze. Zmiany w tych elementach gry prezentują się następująco:
- Zmniejszono leczenie o około 10%
- Zmniejszono wytrzymałość tarcz o około 10%
- Zmniejszono efektywność ulepszonej głębokiej rany z 60% do 50%
Inne
Zmniejszenie efektywności leczenia oraz tarcz będzie także dotyczyło Duszy Smoka Oceanicznego oraz Duszy Smoka Górskiego. Co więcej, ze względu na zwiększoną wytrzymałość bohaterów, odpowiedni wzrost obrażeń został wprowadzony u Barona Nashora oraz u wież. Patch 12.10 dodał także nowe efekty wizualne dla Twisted Fate'a oraz Nami w przypadku podstawowych modeli i kilku skórek. A mówiąc o skórkach, nie sposób nie wspomnieć o serii "W Samo Południe", która pojawi się niebawem na serwerze. Dostępne będą nowe wyglądy dla Siona, Viktora, Samiry, Tahm Kencha oraz Twitcha.
Lista zmian z dokładnymi wartościami dla każdego bohatera, przedmiotu czy runy dostępna jest na oficjalnej stronie League of Legends.