Bohaterowie

W patchu 12.13 bez dwóch zdań największe zmiany zaszły u Gwen oraz Sivir. Druga z tych bohaterek została już dawno zapomniana, a więc deweloperzy postanowili nieco zmodyfikować zarówno jej statystyki, jak i umiejętności. Wzmocnień, choć raczej niewielkich, doczekali się wreszcie magowie, dla których domem jest dżungla. Konkretniej mowa tu o Elise, Evelynn, Fiddlesticksie, Karthusie i Taliyah. Nerfy trafiły za to w Corkiego i Volibeara. Dodatkowo w League of Legends wprowadzona została nowa postać, Nilah, jednak póki co nie można nią grać. Bohaterka ma być dostępna dla graczy dzisiaj w późniejszych godzinach.

Nowości

  • Nilah
    • Bohaterka została dodana do gry

Wzmocnienia

  • Elise
    • Podstawowe Statystyki
      • Zwiększone bazowe punkty zdrowia: z 625 do 650 pkt
      • Zwiększony przyrost punktów zdrowia: z 107 do 109 pkt
      • Zwiększony bazowy pancerz: z 27 do 30 pkt
    • Neurotoksyny (Q w postaci ludzkiej)
      • Zwiększone obrażenia podstawowe: z 40-160 do 40-180 pkt
  • Evelynn
    • Demoniczny Cień (Bierna)
      • Zwiększone samoleczenie przy niskim poziomie zdrowia: z 15-75 do 15-150 pkt
    • Pokuszenie (W)
      • Zwiększone zmniejszenie odporności na magię wroga: z 25-35% do 35-45%
    • Ostatnia Pieszczota (R)
      • Teraz użycie Ostatniej Pieszczoty skraca czas odnowienia Demonicznego Cienia (Biernej) do 1,25 sekundy (wcześniej – 4 sekund)
  • Fiddlesticks
    • Przerażenie (Q)
      • Zwiększony czas działania przestraszenia: z 1-2 do 1,25-2,25 sekund
    • Chmara Kruków (R)
      • Zwiększone obrażenia podstawowe: z 625-1625 do 750-1750 pkt
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności: z 225% do 250%
  • Galio
    • Wichry Wojny (Q)
      • Zwiększone obrażenia podstawowe tornada od każdego draśnięcia: z 2% do 2,5% maksymalnego zdrowia celu
      • Zwiększony przelicznik obrażeń tornada od każdego draśnięcia: z +0,66% za 100 pkt. mocy umiejętności do +1% za 100 pkt. mocy umiejętności
  • Karthus
    • Podstawowe Statystyki
      • Zwiększony podstawowy pancerz: z 18 do 21 pkt
      • Zwiększony przyrost punków zdrowia: ze 101 do 110 pkt
  • Kled
    • Wnyki na Linie (Q na Skaarlu)
      • Zwiększony przelicznik od dodatkowych obrażeń od ataku przy obrażeniach początkowych: z 60% do 65%
      • Zwiększony przelicznik od dodatkowych obrażeń od ataku przy obrażeniach po drugiej aktywacji: ze 120% do 130%
    • Agresywne Skłonności (W)
      • Zmniejszony czas odnowienia umiejętności: z 12-6 do 11-5 sekund
  • Master Yi
    • Podstawowe Statystyki
      • Zwiększony zasięg ataku: z 125 do 175 jednostek
    • Cios Alfa (Q)
      • Gracz może ustalić kierunek od celu, w którym Master Yi ma się pojawić po zakończeniu Ciosu Alfa
    • Medytacja (W)
      • Zmniejszony czas odnowienia: z 28 do 9 sekund
      • Zmodyfikowany koszt many: z 50 do 40 pkt +6% maksymalnej many na sekundę
      • Zwiększone zmniejszenie obrażeń podczas medytacji: z 60-70% do 90% przez pierwsze 0,5 sekundy i 60-70% na pozostały czas trwania ładowania
      • Teraz utrzymujące się obrażenia będą zawsze redukowane przez 0,5 sekundy po zakończeniu Medytacji
  • Olaf
    • Podstawowe Statystyki
      • Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia: z 8,5 do 6,5 pkt
      • Zmniejszony przyrost regeneracji zdrowia: z 0,9 do 0,6 pkt
    • Gniew Berserkera (Bierna)
      • Zwiększona dodatkowa prędkość ataku: z 40-100% do 60-100%
    • Rzut Toporem (Q)
      • Zwiększony koszt many: z 40-60 do 50-70 pkt
  • Renekton
    • Dominus (R)
      • Dodano skalowanie obrażeń od każdego draśnięcia z obrażeniami od ataku: z 0% do 10%
  • Taliyah
    • Skalna Surferka (Bierna)
      • Czas odnowienia umiejętności biernej Taliyah nie będzie się już resetować po zadaniu obrażeń od efektów
    • Utkana Salwa (Q)
      • Zwiększone obrażenia jednego kamienia: z 40-120 do 45-125 pkt
      • Zwiększone obrażenia pięciu kamieni: z 104-312 do 117-325 pkt
      • Zwiększone obrażenia skały: z 76-228 do 85,5-237,5 pkt
      • Zmniejszony koszt many: z 60-80 do 55-75 pkt
      • Zmniejszone obrażenia przeciwko potworom: z 30 do 25 pkt
      • Trafienie potworów z dżungli skałą Taliyah (stworzoną podczas aktywacji Q na Wyjałowionej Ziemi) teraz ogłusza je na 3 sekundy
    • Ściana Tkaczki (R)
      • Ściana Tkaczki nie przechodzi już w stan odnawiania się, gdy Taliyah zada obrażenia totemom lub pułapkom
  • Vex
    • Porywisty Pocisk (Q)
      • Zmniejszony czas odnowienia: z 9-5 do 8-4 sekund
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności: z 60% do 70%

Osłabienia

  • Corki
    • Karabin Maszynowy (E)
      • Zwiększony przelicznik od dodatkowych obrażeń od ataku: z 10% do 15%
    • Ogień Zaporowy (R)
      • Zmniejszone obrażenia rakiety: z 90-160 do 80-150 pkt
      • Zmniejszony przelicznik obrażeń rakiety od mocy umiejętności: z 20% do 12%
      • Zmniejszone obrażenia Pocisku Burzącego: z 180-320 do 160-300 pkt
      • Zmniejszony przelicznik obrażeń Pocisku Burzącego od mocy umiejętności: z 40% do 24%
  • Volibear
    • Grzmiące Uderzenie (Q)
      • Zmniejszona dodatkowa prędkość ruchu: z 10-26% do 8-24%
      • Zmniejszone obrażenia: z 20-100 do 10-90 pkt
    • Wściekłe Okaleczenie (W)
      • Zmniejszone obrażenia: 10-110 do 5-105 pkt
      • Zmniejszony przelicznik od dodatkowego zdrowia: z 6% do 6%
    • Rozszczepiacz Niebios (E)
      • Zmniejszone obrażenia od maksymalnego zdrowia celu: z 11-15% do 9-13%
      • Zmniejszono limit obrażeń przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami: z 750 do 650 pkt

Modyfikacje

  • Gwen
    • Podstawowe Statystyki
      • Zwiększono przyrost regeneracji zdrowia: z 0,55 do 0,9 pkt
    • Tysiąc Cięć (Bierna)
      • Zmniejszone maksymalne obrażenia przeciwko potworom: z 10 do 6 pkt
      • Zmniejszony przelicznik od mocy umiejętności maksymalnych obrażeń przeciwko potworom: z 15% do 10%
    • Ciach, Ciach (Q)
      • Zwiększone obrażenia od każdego ciachnięcia: z 9-21 do 10-26 pkt
      • Zwiększone obrażenia od ostatniego ciachnięcia: z 45-105 do 60-140 pkt
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności ostatniego ciachnięcia: z 25% do 35%
      • Zmniejszone obrażenia środkowego ciachnięcia: ze 100% do 75% nieuchronnych obrażeń
    • Uświęcona Mgła (W)
      • Zwiększony dodatkowy pancerz i odporność na magię: z 12-20 do 17-25 pkt
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności dodatkowego pancerza i odporności na magię: z 5% do 7%
      • Zmniejszony czas działania umiejętności: z 5 do 4 sekund
    • Unik i Cięcie (E)
      • Zwiększone podstawowe obrażenia przy trafieniu: z 10 do 15 pkt
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności: z 15% do 20%
      • Zwiększony czas odnowienia: z 13-9 do 13-11 sekund
      • Zmodyfikowany czas odnowienia zwrócony za pierwszy atak podstawowy: z 50% do 25-65%
    • Przeszycie (R)
      • Zwiększone obrażenia za każdą igłę: z 30-80 do 35-95 pkt
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności: z 8% do 10%
      • Teraz ponowne użycie resetuje się po 1 sekundzie, a nie od razu
  • Sivir
    • Podstawowe Statystyki
      • Zmniejszone podstawowe zdrowie: z 632 do 600 pkt
      • Zwiększona podstawowa mana: z 325 do 340 pkt
      • Zmniejszony przyrost many: z 50 do 40 pkt
      • Zmniejszona podstawowa regeneracja many: z 1,6 do 1,2 pkt na sekundę
      • Zmniejszony przyrost regeneracji many: z 0,18 do 0,16
      • Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku: z 63 do 58 pkt
      • Zwiększony przyrost obrażeń od ataku: z 3 do 3,3 pkt
      • Zwiększony przyrost prędkości ataku: z 1,6% do 2%
    • Zwinne Kroki (Bierna)
      • Zwiększona dodatkowa prędkość ruchu: z 35-55 do 55-75 jednostek
      • Zmniejszony czas trwania dodatkowej prędkości ruchu: z 2 do 1,5 sekundy (teraz zanika w tym czasie)
    • Ostrze-Bumerang
      • Zmniejszone podstawowe obrażenia: z 35-95 do 25-85
      • Zmodyfikowany przelicznik od całkowitych obrażeń od ataku: z 70-130% do 80-100%
      • Zwiększony przelicznik od mocy umiejętności: z 50% do 60%
      • Zwiększony czas odnowienia: z 7 do 10-8 sekund
      • Zmniejszony czas rzucania: z 0,25 do 0,25-0 sekund (skaluje się w dół z prędkością ataku)
      • Teraz skaluje się z szansą na trafienie krytyczne, zadając maksymalnie 50% dodatkowych obrażeń przy 100% szansie na trafienie krytyczne
      • Zmniejszony koszt many: z 70-110 do 55-75 pkt
      • Zmodyfikowana prędkość pocisku: z 1350 do 1450 (rzut) i 1200 (powrót) jednostek
    • Rykoszet (W)
      • Zmniejszony przelicznik od całkowitych obrażeń od ataku: z 30-90% do 30-50%
      • Zmniejszony koszt many: z 75 do 60 pkt
      • Zmodyfikowany czas działania wzmocnienia: z 3 ataków do 4 sekund
      • Zmodyfikowany czas odnowienia: z 12-6 do 10 sekund
      • Aktywacja Rykoszetu zapewnia teraz Sivir 20/25/30/35/40% dodatkowej prędkości ataku
      • Teraz zadaje 80% obrażeń stworom
      • Teraz może odbić się maksymalnie 8 razy
      • Zwiększony zasięg odbić: z 450 do 500 jednostek
      • Zwiększona prędkość pocisku po odbiciu: z 700 do 1000 jednostek
      • Rykoszet może się teraz odbić z powrotem do celów, które zostały już wcześniej trafione, ale tylko raz. Rykoszet priorytetowo traktuje nowe cele
    • Tarcza Magii (E)
      • Zwiększony czas odnowienia: z 22-10 do 22-14 sekund
      • Blokowanie umiejętności wroga teraz leczy Sivir o 60-80% jej całkowitych obrażeń od ataku (+50% całkowitej mocy umiejętności)
      • Zablokowanie wrogiej umiejętności aktywuje teraz Zwinne Kroki (Bierną)
      • Zablokowanie umiejętności wroga za pomocą E nie zwraca już many
    • Wielkie Łowy (R)
      • Zmniejszony czas odnowienia: z 120-80 do 100-70
      • Zwiększony czas trwania: z 8 do 8-12 sekund
      • Jeśli Sivir weźmie udział w zabójstwie, podczas gdy wzmocnienie z jej Wielkich Łowów (R) jest aktywne, czas trwania aury zostanie odświeżony
      • Ataki podstawowe Sivir podczas Wielkich Łowów (R) teraz skracają czas odnowienia jej podstawowych umiejętności o 0,5 sek. za każdy atak
      • Sivir nie zyskuje już dodatkowej prędkości ataku z Wielkich Łowów (R)
      • Nie zapewnia już Sivir i jej sojusznikom początkowego przypływu prędkości ruchu

Przedmioty

Tym razem deweloperzy poświęcili nieco uwagi przedmiotom mitycznym. W przypadku Demonicznego Uścisku i Cierpienia Liandry'ego obrażenia podpalenia od kilku członków drużyny będą się teraz kumulowały. Dodatkowo Riot zbuffował przedmioty dla asasynów, którzy patchu zwiększającym wytrzymałość nie radzili sobie najlepiej. Kilka zmian uderzyło Boski Łamacz.

Wzmocnienia

  • Demoniczny Uścisk
    • Spojrzenie Azakana (Bierna) kumuluje się teraz, gdy zostanie nałożone przez kilku użytkowników
  • Cierpienie Liandry'ego
    • Udręka (Bierna) kumuluje się teraz, gdy zostanie nałożona przez kilku użytkowników
  • Mroczne Ostrze Drakthaaru
    • Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty daje teraz 5 jednostek przyspieszenia umiejętności i 5 jednostek prędkości ruchu
  • Zaćmienie
    • Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty daje teraz 4% przebicia pancerza i 5 jednostek prędkości ruchu
  • Szpon Ciemnego Typa
    • Mityczna bierna premia za legendarne przedmioty daje teraz 5 jednostek destrukcji i 5 jednostek prędkości ruchu

Modyfikacje

  • Boski Łamacz
    • Zmodyfikowane obrażenia czaroostrza: z 12% maksymalnego zdrowia celu do 125% podstawowych obrażeń od ataku i 6% (w zwarciu) lub 3% (z dystansu) maksymalnego zdrowia celu
    • Zmodyfikowane leczenie czaroostrza: z 50% obrażeń przed redukcją i 6% (w zwarciu) lub 3% (z dystansu) maksymalnego zdrowia celu do 65% obrażeń przed redukcją, 4,8% (w zwarciu) lub 2,4% (z dystansu) maksymalnego zdrowia celu i 100% podstawowych obrażeń od ataku
    • Zmniejszona mityczna bierna premia za legendarne przedmioty: z 5% przebicia pancerza i 5% przebicia odporności na magię do 3% przebicia pancerza i 3% przebicia odporności na magię

Inne

Patch 12.13 wprowadził też zmiany w systemie Bounty. Teraz premia dodatkowego złota za zdobywanie celów będzie wyłączała się nieco szybciej, a dodatkowo zdobycie jednej nagrody za cel spowoduje, że pozostałe znikną. Deweloperzy twierdzą, że Bounty ma pomagać słabszym drużynom wracać do gry, ale w ostatnim czasie było to zbyt łatwe. Co więcej, dodatkowe złoto pochodzące np. z umiejętności Dravena czy Gangplanka nie będzie wliczało się już do łącznej puli złota drużyny, a zabite smoki i zniszczone wieże będą kalkulowały się w nieco inny sposób.

Jak co patch twórcy naprawili też masę błędów i bugów. W grze pojawiły się nowe skórki w tematyce Czarodziejów Gwiazd. Nowymi szatami będą mogli pochwalić się Ekko, Kai'Sa, Nilah, Sona i Fiddlesticks. Pełen opis aktualizacji można znaleźć pod tym adresem.