9. sezon Ultraligi rusza na półmetku stycznia

Na pierwszy mecz w ramach kolejnego, dziewiątego już sezonu Ultraligi, będziemy musieli poczekać jeszcze ponad miesiąc. Inauguracja zmagań jest zaplanowana bowiem na 16 stycznia, a więc na... poniedziałek. To samo w sobie jest już nowością, gdyż jak dotąd (poza sezonem zerowym) rozgrywki odbywały się wyłącznie we wtorki oraz środy. Zmiana ta podyktowana jest zmniejszeniem liczby tygodni fazy zasadniczej do ośmiu oraz wprowadzeniem dwóch superweeków, znanych chociażby z League of Legends European Championship (obecnie League of Legends EMEA Championship). Pierwsza oraz ostatnia kolejka fazy zasadniczej potrwają po trzy dni, tak więc inauguracyjna runda odbędzie się w dniach 16-18 stycznia, serwując nam łącznie piętnaście spotkań.

Rok 2022 w liczbach

Oprócz informacji dotyczących planów na najbliższy sezon, poznaliśmy również wyniki oglądalności w kończącym się roku. Łącznie FRENZY zorganizowało pięć turniejów spod szyldu Ultraligi – trzy w League of Legends oraz dwa w Teamfight Tactics. Ich sumaryczna liczba wyświetleń przekroczyła 10 milionów, a wszystkie łącznie wygenerowały blisko 3,5 miliona obejrzanych godzin. Jeśli natomiast chodzi o media społecznościowe, to ultraligowe działania wygenerowały ponad 14 milionów odsłon.

Co z tymi grantami?

W ostatnim czasie w kontekście polskiej sceny często pojawia się kwestia grantu, czyli kwoty wypłacanej każdej drużynie grającej w Ultralidze. Według informacji przekazanych przez FRENZY, od teraz system ich wypłacania ma być "uzależniony od wypełniania pewnych warunków związanych m.in. z aktywnym działaniem na profilach social media, zaangażowaniem w trakcie media dayu, gotowością do udzielania wywiadów przez członków drużyny i przede wszystkim udokumentowaniem wypłat dla zawodników". Oznacza to, że – przynajmniej w teorii – ekipy, które będą stwarzać problemy z wypłacalnością mogą otrzymać odsetek pełnej dostępnej kwoty, niemniej sporą rolę odgrywać będzie też ogólna aktywność w mediach. – Warto tu zaznaczyć, że celem grantu nie jest finansowanie działalności organizacji, ale wsparcie wszelkich inicjatyw, które mają przyczynić się do promocji drużyny i samych zawodników. Budowa pozytywnego wizerunku drużyny pozwala fanom lepiej się z nią utożsamić, co wpływa na intensywność przeżywanych emocji w trakcie meczów – oznajmił Adam Mikołajczyk, project manager Ultraligi.