Baltic Playground to rozgrywki League of Legends przeznaczone dla graczy, którzy marzą o rozpoczęciu kariery esportowej. Swoim terytorium obejmują nie tylko Polskę, ale też kraje bałtyckie – Litwę, Łotwę, Estonię, a także Ukrainę, Gruzję i Izrael. Zawody dostępne są dla wszystkich graczy chcących zdobywać doświadczenie i awansować do coraz wyższych lig. Wydarzenie Baltic Playground organizowane jest przez GAM3RS_X przy współpracy z Riot Games i wypełnia niszę w pełni otwartych rozgrywek League of Legends, zapewniając pole do rozwoju i zdobywania doświadczenia.

Baltic Playground w kalendarzu esportowym to ważne wydarzenie pozwalające na wielomiesięczną komunikację i dodatkowe zasięgi nie tylko w obrębie rozgrywek, lecz także w obrębie kampanii influencerskich, które realizujemy we współpracy z WE!RE Fantasy. Wpisywanie produktów w perspektywę emocji i zwycięstw dla drużyn czy osób kibicujących dodatkowo przekłada się na budowanie pozytywnych emocji wobec marki – mówi Bartosz Wilczek, Head of Esports GAM3RS_X Studio.

Ideą Baltic Playground jest ponadto integracja graczy League of Legends, rozwój ekosystemu turniejowego i jego profesjonalizacja. Pierwszy sezon, którego finały odbyły się podczas festiwalu gier Meet at Rift w sierpniu ubiegłego roku, zapewnił drużynom Żółwie Błotne oraz Klubowi R udział w turnieju promocyjnym do drugiej dywizji Ultraligi. Ponadto zawodnicy grający w turnieju Baltic Playground zostali zauważeni przez organizacje esportowe grające już w Ultralidze. Dzięki nim Krzysztof "Frygo" Chibowski dołączył do Grypciocraft Esports, a Jakub "Uciu" Górniak reprezentuje Team ESCA Gaming.

Drugi sezon ligi Baltic Playground rozpoczęły rundy kwalifikacyjne, które wyłoniły uczestników. Liczba slotów została powiększona do ośmiu (6 w poprzednim sezonie). Do Fazy Zasadniczej awansowały estońska formacja EESTI RÄSTIKUD oraz dwie polskie drużyny – aniołki wiertary i gitsony. Ponadto w rozgrywkach wezmą udział trzy zaproszone drużyny – Team Paninki, Maturlani Forsaken Academy oraz Ferrus Knights. Pozostałe dwie formacje to drużyny z poprzedniego sezonu, którym nie udało się przejść zwycięsko przez grudniowy turniej promocyjny – Thunderflash oraz Żółwie błotne. Cztery najlepsze drużyny fazy zasadniczej awansują do etapu play-off, gdzie powalczą o dwa sloty do turnieju promocyjnego do drugiej dywizji Ultraligi, gdzie zmierzą się ze spadkowiczami z tych rozgrywek.

Wartym podkreślenia jest również fakt, że organizatorzy Baltic Playground nawiązali współpracę z arrMY– projektem ligi esportowej, której przyświecają podobne cele. Dzięki temu działaniu zwiększył się potencjał projektu oraz przestrzeń komunikacyjna.

Partnerami drugiego sezonu Baltic Playground ponownie zostały Alior Bank wraz z Mastercard. Bank w swojej ofercie posiada Konto dla graczy. Dodatkowo we współpracy z Mastercard przygotowany został w programie Bezcenne Chwile zestaw specjalnych nagród, które szczególnie przypadną do gustu wszystkim graczom – na przykład klawiatury, myszki lub fotele gamingowe, a nawet kody cyfrowe do najpopularniejszych konsol czy PC. Zdobędziesz je, płacąc Kartą dla Graczy – Debit Mastercard.

Wszystkie informacje związane z Baltic Playground można śledzić na stronie internetowej gam3rsx.com/our-brands/balticplayground_/ oraz oficjalnych kanałach social media.

Źródło: informacja prasowa