Turniej, który wynosi esport na nowy poziom
Z ogromnym entuzjazmem i osiągnięciem wyjątkowych rezultatów przez najlepszych graczy wyłonionych z 1024 placówek szkolnych w całej Polsce zakończył się pierwszy sezon międzyszkolnych rozgrywek esportowych Predator Games. Przez trzy miesiące trwania turnieju, który objął etapy zapisów, eliminacji online oraz spektakularny finał offline, zgromadzono zaangażowaną społeczność oraz wygenerowano znaczący wzrost zainteresowania tym dynamicznie rozwijającym się sektorem, zarówno wśród młodzieży jak i ich rodziców oraz nauczycieli, a także partnerów biznesowych.
– Predator Games to nie tylko turniej esportowy, ale przede wszystkim inicjatywa, która przyczyniła się do wzrostu świadomości i akceptacji esportu wśród młodego pokolenia. Dzięki temu projektowi, młodzi gracze mieli okazję do rozwijania swoich umiejętności, poznawania nowych osób o podobnych zainteresowaniach oraz doświadczenia prawdziwej atmosfery profesjonalnych rozgrywek. Ponadto dzięki szeroko zakrojonym działaniom edukacyjnym stworzyliśmy swoisty pomost komunikacyjny pomiędzy uczniami a ich rodzicami oraz nauczycielami i przybliżyliśmy im szereg korzyści, które wynikają z tych zainteresowań. Jestem przekonamy, że niejeden rodzic czy nauczyciel spojrzał przychylniejszym okiem na tę formę spędzania czasu przez swoich podopiecznych. Będąc na wydarzeniu finałowym widziałem ogromną dumę i radość nauczycieli, którzy przyjechali ze swoimi uczniami na te finały – mówi Łukasz Łopuszyński, Country Manager Acer Polska
Spektakularny finał Predator Games był prawdziwym wydarzeniem offline, które porównać można do profesjonalnych turniejów esportowych. Wzbudzając ogromne emocje zarówno wśród uczestników, jak i widzów, finał odbył się w atmosferze rywalizacji na najwyższym poziomie. Wszystkie finałowe mecze Predator Games transmitowane były online na platformach takich jak Twitch, YouTube, kanałach twórców oraz na stronach głównych portali Wirtualna Polska i Onet, umożliwiając szerokiej publiczności śledzenie wydarzenia na żywo. Ponadto rozgrywki Rocket League były emitowane na antenie telewizji Polsat Games.
– Transmisje finałowe Predator Games 2023 zdobyły spore zainteresowanie, prowadzone przez nas streamy tylko na Twitchu oglądane były łącznie przez ponad 9 116 godzin i wygenerowały ponad 43 tysiące wyświetleń na żywo. Jeśli dodamy do tego wskaźniki oglądalności w telewizji i na innych kanałach czy portalach to te wyniki będą znacznie większe. Cieszę się, że finały turnieju – co potwierdzają liczby – wzbudziły tego dnia tak spore zainteresowanie. Utwierdza nas to jeszcze mocniej w przekonaniu, że polska scena esportowa potrzebuje tego typu działań, a to jeszcze mocniej motywuje do pracy nad kolejną edycją – komentuje Jeremi Rybak, Head of marketing w Acer Polska
Mimo zamkniętej formuły wydarzenia Predator Games gościł wiele znakomitych osobistości, które dodatkowo podkreśliły jego prestiż. Przedstawiciele Sponsora Generalnego, PKO Banku Polskiego oraz partnerzy wydarzenia, aktor Andrzej Woronowicz oraz Justyna Orłowska z Centrum GovTech Polska, to tylko niektórzy z wybitnych gości, którzy zaszczycili nas swoją obecnością.
– Doceniam inicjatywę Predator Games oraz zaangażowanie w rozwój młodzieży poprzez grę drużynową. Sama będąc miłośniczką gier, doskonale rozumiem wartość, jaką niesie ze sobą taka forma rozrywki. Predator Games to wydarzenie, które nie tylko promuje pasję do esportu, ale także podkreśla znaczenie grywalizacji i pracy zespołowej w młodym pokoleniu. Widzę ogromną wartość w tym, jak Predator Games, może inspirować młodzież do rozwijania umiejętności takich jak praca zespołowa, strategiczne myślenie i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji. To nie tylko emocjonujące wydarzenie, ale również platforma, która wspiera rozwój kompetencji niezbędnych w dzisiejszym świecie – komentuje Justyna Orłowska, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz Pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej
Jako Sponsor Generalny pierwszego sezonu Predator Games, PKO Bank Polski jest niezmiernie dumny z udziału w tym znaczącym projekcie. Rozpoznajemy wartości edukacyjne, jakie niesie za sobą esport, oraz potencjał rozwoju młodzieży, jaki drzemie w takiej formie rywalizacji. Predator Games to nie tylko kolejny turniej esportowy, ale wydarzenie, które stanowi kamień milowy na esportowej mapie Polski. Przykładamy ogromną wagę do wsparcia inicjatyw, które inspirują młodych ludzi do rozwijania umiejętności interpersonalnych, pracy zespołowej, a także rozwijają ich pasje i talenty. Naszym celem jest nie tylko promowanie esportu, ale również umożliwienie młodym osobom rozwinięcia umiejętności, które mają znaczenie w świecie biznesu i innowacji. Predator Games jest doskonałym przykładem, jak gra drużynowa i rywalizacja mogą prowadzić do rozwoju młodzieży, budując fundamenty dla ich przyszłego sukcesu - mówi Marek Kozłowski, Dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.
Najlepsi z najlepszych
W pierwszym sezonie Predator Games rywalizacja toczyła się w czterech grach: League of Legends, Rocket League, Fortnite i Szachy, czołowe miejsca w poszczególnych grach przypadły następującym szkołom:
- League of Legends – Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej
- Rocket League – Zespół Szkół Technicznych im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Grudziądzu
- Fortnite – Szkoła w Chmurze
- Szachy – Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Wrocławskiej
Ostateczna klasyfikacja generalna pierwszego sezonu Predator Games przedstawia się następująco:
- 1. miejsce – Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej
- 2. miejsce – Szkoła w Chmurze
- 3. miejsce – Zespół Szkół Technicznych im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich w Grudziądzu
Osiągnięcia tych szkół, wraz z wyróżnieniem najbardziej wartościowych graczy w każdej z gier, świadczą o potężnym potencjale esportu w sferze edukacyjnej, otwierając nowe perspektywy dla firm zainteresowanych zaangażowaniem się w rozwój talentów i promowanie innowacyjnych rozwiązań.