Bohaterowie

Najwięcej zmian dotknęło ponownie biednej Rell, na którą deweloperzy ewidentnie nie mają pomysłu. Dopiero co przeszła kompleksową metamorfozę i już wpada w błędne koło poprawek. Ta aktualizacja ma celu w głównej mierze wyparcie jej trochę z dżungli i zwiększenie jej atrakcyjności w oryginalnej roli. Niewiele ciekawiej ma też niedawno przerabiana Yuumi, jako iż i ona ponownie została wrzucona na warsztat. Dodatkowo dostaliśmy Luciana z przeróbką umiejętności pasywnej, Ashe ze sporym kopem do ataku i wyraźne próby przywrócenia Rumble'a do życia. Jego gracze z pewnością się ucieszą na widok nadchodzących zmian.

Wzmocnienia

  • Ashe
    • Lodowy Strzał (B)
      • Zwiększono dodatkowe obrażenia: ze 115% do 120%.
    • Salwa (W)
      • Zwiększono obrażenia fizyczne: z 10-70 pkt do 20-80 pkt.
    • Zaczarowana Kryształowa Strzała (R)
      • Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: ze 100% do 120%.
  • Gankplank
    • Beczka Prochu (E)
      • Zmieniono czas ładowania: ze stałych 18 sek. do 18-14 sek.
  • Kai'Sa
    • Podstawowe statystyki:
      • Zwiększono przyrost obrażeń od ataku: z 2 pkt do 2,6 pkt.
  • Nasus
    • Duszożerca (B)
      • Zwiększona kradzież życia: z 9-19% do 11-21%.
    • Furia Pustyni (R)
      • Zmieniono czas odnowienia: ze stałych 120 sek. do 120-80 sek.
  • Orianna
    • Rozkaz: Fala Uderzeniowa (R)
      • Zwiększono obrażenia magiczne: z 250-450 pkt (+90% mocy umiejętności) do 250-550 (+95% mocy umiejętności).
  • Ryze
    • Mistrzostwo Magii (B)
      • Zwiększenie maksymalnej many: z 6% za każde 100 pkt mocy umiejętności do 10% za każde 100 pkt. mocy umiejętności.
    • Fluktuacja Magii (E)
      • Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: z +45% do +50%.
      • Zwiększono prędkość pocisku: z 3500 do 4000 jedn.
  • Sivir
    • Podstawowe statystyki:
      • Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku: z 2,8 do 2,5 pkt.
    • Rykoszet (W)
      • Zwiększone obrażenia od odbicia: z 25-45% do 30-50%.

Osłabienia

  • Gragas
    • Happy Hour (B)
      • Zwiększono czas odnowienia: z 8 sek. do 12 sek.
  • K'Sante
    • Praca Nóg (E)
      • Zwiększono czas odnowienia: z 9-7 sek. do 10-8,5 sek.
  • Kga'Zix
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono podstawowe obrażenia od ataku: z 63 do 60 pkt.
  • Kog'Maw
    • Broń Biomagiczna (W)
      • Zmniejszono dodatkowe obrażenia magiczne: z 3,5-6,5% do 3-6% maksymalnego zdrowia celu.
  • Lulu
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono pancerz: z 29 do 26 pkt.
    • Pix, Duszek Towarzysz (B)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 15-117 do 9-111 pkt.
    • Na Pomoc, Pix! (E)
      • Zwiększono wartość tarczy: z 75-215 do 75-235 pkt.
  • Milio
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono pancerz: z 28 do 26 pkt.
      • Zmniejszono przyrost pancerza: z 4,9 do 4,6 pkt.
    • Płoń! (B)
        • Obrażenia od ataku wynoszą teraz stałe 15%.

Większe modyfikacje

  • Lucian
    • Miotacz Światła (B)
      • Zmniejszono obrażenia czujności: z 14 pkt (+20% obrażeń od ataku) do 10 pkt. (+15% obrażeń od ataku).
      • Zmieniono warunki aktywacji: Dodatkowe obrażenia magiczne dla dwóch następnych ataków zostają przyznane, gdy sojusznik uleczy lub osłoni tarczą Luciana albo pobliski wrogi bohater zostanie unieruchomiony.
  • Rell
    • Podstawowe statystyki
      • Domyślna statystyka siły adaptacyjnej zmieniona na moc umiejętności.
    • Roztrzaskujące uderzenie (Q)
      • Zmniejszony czas rzucania o 0,1 sek.
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 70-230 do 60-220 pkt.
      • Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 150-430 pkt dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
    • Ferromancja: Roztrzaskanie (W)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 70-190 pkt do 60-180 pkt.
      • Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 125-225 pkt. dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
    • Ferromancja: Na Koń! (W)
      • Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 55-275 pkt. dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
    • Pełna Irytacja (E)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 35-95 pkt (+50% mocy umiejętności i +4% maksymalnego zdrowia celu) do 25-65 pkt (+50% mocy umiejętności i 3% maksymalnego zdrowia celu).
      • Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 250% obrażeń podstawowych do 100-280 pkt dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
      • Dodano procentowy limit zadawania obrażeń potworom w wysokości 150%.
  • Rumble
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszone podstawowe zdrowie: z 659 do 625 pkt.
      • Zwiększony przyrost zdrowia: z 99 do 105 pkt.
      • Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia: z 8 do 7 pkt.
    • Tytan ze Złomowiska (B)
      • Zwiększono maksymalną liczbę punktów Nagrzania: ze 100 do 150 pkt.
      • Zmieniono limit obrażeń zadawanych potworom przez Przegrzanie: ze stałych 80 pkt do 65-150 pkt.
      • Zwiększono prędkość ataku Przegrzania: z 20-80% do 50-130%.
      • Zmniejszono czas trwania Przegrzania: z 5,25 do 4 sek.
    • Ogniopluj (Q)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 180-340 do 135-195 (+6-10% maksymalnego zdrowia celu).
      • Zmniejszono modyfikator obrażeń przeciwko potworom: z 60-80% do 55-75%.
      • Dodano limit obrażeń procenta zdrowia przeciwko potworom: 65-300 pkt.
    • Tarcza Złomu (W)
      • Zmodyfikowano wytrzymałość tarczy: z 60-180 (+45% mocy umiejętności) do 25-145 (+25% mocy umiejętności i 4% maksymalnego zdrowia).
    • Elektroharpun (E)
      • Zwiększono generowanie Nagrzania: z 10 do 20 pkt.
    • Wyrównywacz (R)
      • Zwiększono czas odnawiania: z 100-70 sek. do 130-80 sek.
  • Yuumi
    • Ty i Ja! (W)
      • Zmieniono sposób skalowania premii Najlepszego Przyjaciela: z 10-20% siły leczenia i tarczy zależnych od poziomu sojusznika do 5-15% zależnych od poziomu umiejętności.
    • Ziuum (E)
      • Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 90-210 do 80-180 pkt.
      • Zmieniono wzmocnienie prędkości ataku: ze stałych 35% do 25-35% zależnych od poziomu umiejętności.
    • Ostatni Rozdział (R)
      • Zmniejszono leczenie za każde trafienie: z 35-65 do 25-55 pkt.
  • Zeri
    • Żywa Bateria (B)
      • Usunięto Nie tak prędko (kradzież tarczy i dodatkowa prędkość ruchu).
      • Przeniesiono w to miejsce efekt bierny Szybkiej Serii.
    • Iskrząca Moc (E)
      • Zwiększono maksymalny mnożnik trafienia krytycznego przy trafieniu: z 65% do 85%.

Przedmioty i zmiany systemowe w patchu 13.12

I tutaj większość zmian boleśnie dotknie prowadzących oraz wspierających. Głównym celem stały się przedmioty wspomagające zaklinaczy i strzelców. Poza Widmowym Pancerzem, Nieśmiertelnym Łuklerzem i Kosą Statikka mamy tutaj w zasadzie same nerfy. Dużo z nich po prostu w formie ujednolicenia zadawanych obrażeń lub leczenia. Najboleśniej dostały jednak Imperialny Mandat i Odnowienie Kamienia Księżycowego. Pełna list modyfikacji znajduje się tutaj.

Dobre wieści pojawiły się jednak na horyzoncie dla tych wszystkich, którzy tęsknili za mocarną tarczą Przeleczenia, skalującą się z punktami życia bohatera. Powraca ona w swej najpotężniejszej jak dotąd formie, z osłoną o mocy 11% maksymalnego zdrowia. Dodatkowo postanowiono przywrócić równowagę w zdobywaniu złota na środkowej alei oraz osłabić Czerwone Wzmocnienie.