Bohaterowie
Najwięcej zmian dotknęło ponownie biednej Rell, na którą deweloperzy ewidentnie nie mają pomysłu. Dopiero co przeszła kompleksową metamorfozę i już wpada w błędne koło poprawek. Ta aktualizacja ma celu w głównej mierze wyparcie jej trochę z dżungli i zwiększenie jej atrakcyjności w oryginalnej roli. Niewiele ciekawiej ma też niedawno przerabiana Yuumi, jako iż i ona ponownie została wrzucona na warsztat. Dodatkowo dostaliśmy Luciana z przeróbką umiejętności pasywnej, Ashe ze sporym kopem do ataku i wyraźne próby przywrócenia Rumble'a do życia. Jego gracze z pewnością się ucieszą na widok nadchodzących zmian.
Wzmocnienia
- Ashe
- Lodowy Strzał (B)
- Zwiększono dodatkowe obrażenia: ze 115% do 120%.
- Salwa (W)
- Zwiększono obrażenia fizyczne: z 10-70 pkt do 20-80 pkt.
- Zaczarowana Kryształowa Strzała (R)
- Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: ze 100% do 120%.
- Lodowy Strzał (B)
- Gankplank
- Beczka Prochu (E)
- Zmieniono czas ładowania: ze stałych 18 sek. do 18-14 sek.
- Beczka Prochu (E)
- Kai'Sa
- Podstawowe statystyki:
- Zwiększono przyrost obrażeń od ataku: z 2 pkt do 2,6 pkt.
- Podstawowe statystyki:
- Nasus
- Duszożerca (B)
- Zwiększona kradzież życia: z 9-19% do 11-21%.
- Furia Pustyni (R)
- Zmieniono czas odnowienia: ze stałych 120 sek. do 120-80 sek.
- Duszożerca (B)
- Orianna
- Rozkaz: Fala Uderzeniowa (R)
- Zwiększono obrażenia magiczne: z 250-450 pkt (+90% mocy umiejętności) do 250-550 (+95% mocy umiejętności).
- Rozkaz: Fala Uderzeniowa (R)
- Ryze
- Mistrzostwo Magii (B)
- Zwiększenie maksymalnej many: z 6% za każde 100 pkt mocy umiejętności do 10% za każde 100 pkt. mocy umiejętności.
- Fluktuacja Magii (E)
- Zwiększono skalowanie z mocą umiejętności: z +45% do +50%.
- Zwiększono prędkość pocisku: z 3500 do 4000 jedn.
- Mistrzostwo Magii (B)
- Sivir
- Podstawowe statystyki:
- Zmniejszony przyrost obrażeń od ataku: z 2,8 do 2,5 pkt.
- Rykoszet (W)
- Zwiększone obrażenia od odbicia: z 25-45% do 30-50%.
- Podstawowe statystyki:
Osłabienia
- Gragas
- Happy Hour (B)
- Zwiększono czas odnowienia: z 8 sek. do 12 sek.
- Happy Hour (B)
- K'Sante
- Praca Nóg (E)
- Zwiększono czas odnowienia: z 9-7 sek. do 10-8,5 sek.
- Praca Nóg (E)
- Kga'Zix
- Podstawowe statystyki
- Zmniejszono podstawowe obrażenia od ataku: z 63 do 60 pkt.
- Podstawowe statystyki
- Kog'Maw
- Broń Biomagiczna (W)
- Zmniejszono dodatkowe obrażenia magiczne: z 3,5-6,5% do 3-6% maksymalnego zdrowia celu.
- Broń Biomagiczna (W)
- Lulu
- Podstawowe statystyki
- Zmniejszono pancerz: z 29 do 26 pkt.
- Pix, Duszek Towarzysz (B)
- Zmniejszono obrażenia magiczne: z 15-117 do 9-111 pkt.
- Na Pomoc, Pix! (E)
- Zwiększono wartość tarczy: z 75-215 do 75-235 pkt.
- Podstawowe statystyki
- Milio
- Podstawowe statystyki
- Zmniejszono pancerz: z 28 do 26 pkt.
- Zmniejszono przyrost pancerza: z 4,9 do 4,6 pkt.
- Płoń! (B)
-
- Obrażenia od ataku wynoszą teraz stałe 15%.
-
- Podstawowe statystyki
Większe modyfikacje
- Lucian
- Miotacz Światła (B)
- Zmniejszono obrażenia czujności: z 14 pkt (+20% obrażeń od ataku) do 10 pkt. (+15% obrażeń od ataku).
- Zmieniono warunki aktywacji: Dodatkowe obrażenia magiczne dla dwóch następnych ataków zostają przyznane, gdy sojusznik uleczy lub osłoni tarczą Luciana albo pobliski wrogi bohater zostanie unieruchomiony.
- Miotacz Światła (B)
- Rell
- Podstawowe statystyki
- Domyślna statystyka siły adaptacyjnej zmieniona na moc umiejętności.
- Roztrzaskujące uderzenie (Q)
- Zmniejszony czas rzucania o 0,1 sek.
- Zmniejszono obrażenia magiczne: z 70-230 do 60-220 pkt.
- Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 150-430 pkt dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
- Ferromancja: Roztrzaskanie (W)
- Zmniejszono obrażenia magiczne: z 70-190 pkt do 60-180 pkt.
- Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 125-225 pkt. dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
- Ferromancja: Na Koń! (W)
- Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 300% obrażeń podstawowych do 55-275 pkt. dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
- Pełna Irytacja (E)
- Zmniejszono obrażenia magiczne: z 35-95 pkt (+50% mocy umiejętności i +4% maksymalnego zdrowia celu) do 25-65 pkt (+50% mocy umiejętności i 3% maksymalnego zdrowia celu).
- Zmieniono zadawanie obrażeń potworom w dżungli: z 250% obrażeń podstawowych do 100-280 pkt dodatkowych obrażeń zadawanych przeciwko potworom.
- Dodano procentowy limit zadawania obrażeń potworom w wysokości 150%.
- Podstawowe statystyki
- Rumble
- Podstawowe statystyki
- Zmniejszone podstawowe zdrowie: z 659 do 625 pkt.
- Zwiększony przyrost zdrowia: z 99 do 105 pkt.
- Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia: z 8 do 7 pkt.
- Tytan ze Złomowiska (B)
- Zwiększono maksymalną liczbę punktów Nagrzania: ze 100 do 150 pkt.
- Zmieniono limit obrażeń zadawanych potworom przez Przegrzanie: ze stałych 80 pkt do 65-150 pkt.
- Zwiększono prędkość ataku Przegrzania: z 20-80% do 50-130%.
- Zmniejszono czas trwania Przegrzania: z 5,25 do 4 sek.
- Ogniopluj (Q)
- Zmniejszono obrażenia magiczne: z 180-340 do 135-195 (+6-10% maksymalnego zdrowia celu).
- Zmniejszono modyfikator obrażeń przeciwko potworom: z 60-80% do 55-75%.
- Dodano limit obrażeń procenta zdrowia przeciwko potworom: 65-300 pkt.
- Tarcza Złomu (W)
- Zmodyfikowano wytrzymałość tarczy: z 60-180 (+45% mocy umiejętności) do 25-145 (+25% mocy umiejętności i 4% maksymalnego zdrowia).
- Elektroharpun (E)
- Zwiększono generowanie Nagrzania: z 10 do 20 pkt.
- Wyrównywacz (R)
- Zwiększono czas odnawiania: z 100-70 sek. do 130-80 sek.
- Podstawowe statystyki
- Yuumi
- Ty i Ja! (W)
- Zmieniono sposób skalowania premii Najlepszego Przyjaciela: z 10-20% siły leczenia i tarczy zależnych od poziomu sojusznika do 5-15% zależnych od poziomu umiejętności.
- Ziuum (E)
- Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 90-210 do 80-180 pkt.
- Zmieniono wzmocnienie prędkości ataku: ze stałych 35% do 25-35% zależnych od poziomu umiejętności.
- Ostatni Rozdział (R)
- Zmniejszono leczenie za każde trafienie: z 35-65 do 25-55 pkt.
- Ty i Ja! (W)
- Zeri
- Żywa Bateria (B)
- Usunięto Nie tak prędko (kradzież tarczy i dodatkowa prędkość ruchu).
- Przeniesiono w to miejsce efekt bierny Szybkiej Serii.
- Iskrząca Moc (E)
- Zwiększono maksymalny mnożnik trafienia krytycznego przy trafieniu: z 65% do 85%.
- Żywa Bateria (B)
Przedmioty i zmiany systemowe w patchu 13.12
I tutaj większość zmian boleśnie dotknie prowadzących oraz wspierających. Głównym celem stały się przedmioty wspomagające zaklinaczy i strzelców. Poza Widmowym Pancerzem, Nieśmiertelnym Łuklerzem i Kosą Statikka mamy tutaj w zasadzie same nerfy. Dużo z nich po prostu w formie ujednolicenia zadawanych obrażeń lub leczenia. Najboleśniej dostały jednak Imperialny Mandat i Odnowienie Kamienia Księżycowego. Pełna list modyfikacji znajduje się tutaj.
Dobre wieści pojawiły się jednak na horyzoncie dla tych wszystkich, którzy tęsknili za mocarną tarczą Przeleczenia, skalującą się z punktami życia bohatera. Powraca ona w swej najpotężniejszej jak dotąd formie, z osłoną o mocy 11% maksymalnego zdrowia. Dodatkowo postanowiono przywrócić równowagę w zdobywaniu złota na środkowej alei oraz osłabić Czerwone Wzmocnienie.