Regiony w patchu 13.16
Z racji masowych wzmocnień poszczególnych jednostek przynależnych do Demacii, sama frakcja w patchu 13.16 również dostaje kilka modyfikacji. Cecha ta nie należała ostatnimi czasy do najpopularniejszych, postanowiono więc solidnie przysiąść do jej zbalansowania. Dostajemy więcej Elit, co oznacza więcej przedmiotów. Nie jest to jednak darmowe wzmocnienie, kosztuje nas bowiem kilka punktów odporności na magię i pancerza. Wiele zmienia się też w Zaun, gdzie oprócz modyfikacji postaci dostajemy też kompleksowe poprawki ulepszeń, jakie region nam przyznaje.
Wzmocnienia
- Demacia
- Zwiększono poziomy Elit: z 1/2/3/5 do 1/2/4/6.
- Zmniejszono pancerz i odporność na magię: z 5/25/60/125 do 5/30/50/100.
- Shurima
- Zwiększono dodatkowe zdrowie Wyniesienia: z 30% do 33%.
- Zwiększono premię do Wyniesienia przy siedmiu bohaterach: z 20% do 25%.
- Spluwy
- Zwiększono procent obrażeń od ataku za każdy ładunek: z 6/11/20% do 6/12/22%.
Osłabienia
- Darkini
- Zmniejszono liczbę punktów zdrowia Darkina: z 400 do 350.
- Odkupiciele
- Zmniejszono prędkość ataku Senny za każdą tarczę: z 8% do 6%.
Modyfikacje
- Multiczarownicy
- Zwiększono redukcję obrażeń przy powielaniu zaklęć: z 60% do 66%.
- Zaun
- Specjalistyczny Implant (Adaptive Implant): AD, AP oraz wszechwampiryzm wzmocnione o 5%.
- Niestabilny Chemiczny Pojemnik (Unstable Chemtank): eksplozja wywołana przeładowaniem zdrowia zmniejszona z 45% do 35%.
- Hextechowy Egzoszkielet (Hextech Exoskeleton): zwiększono maksymalne leczenie z 10% do 12%. Dodano czyszczenie wszystkich osłabień.
- Zrobotyzowana Ręka (Robotic Arm): szansa na jej aktywację zmniejszona z 50% do 40%.
- Wyspy Cienia.
- Zmodyfikowano regenerację many: z 5/12/20 do 6/12/18.
- Zmodyfikowano procentową wartość tarczy zależnej od maksymalnej liczby punktów zdrowia: z 40/80/125% do 45/80/150%.
Aktualizacja 13.16 a bohaterowie
Jak już wspomniane było powyżej, w aktualizacji 13.16 króluje Demacia i Zaun. Mamy solidne wspomnienia w regionie. Postacie stawiane w pierwszej linii będą nieco bardziej wytrzymałe, te zaś na tyle odrobinę lepiej zbalansowane pod wczesne etapy rozgrywki. Tu największe zmiany przypadły Kayle i Galio. Deweloperzy starają się też zachęcić tym samym graczy do częstszego sięgania po kompozycje oparte na samych Demacianach. Podziemne miasto ma odrobinę mniej szczęścia. Osłabienia dotknęły bowiem nie tylko dwóch modyfikacji, ale też Zeri oraz Urgota.
Wmocnienia
- Aatrox
- Zwiększono czas trwania Zagłady Świata: z 10 do 12 sekund.
- Dodano odporność na obrażenia i brak możliwości obrania go za cel ataków podczas odradzania.
- Aphelios
- Zmniejszony koszt zaklęć: z 70/140 na 70/120.
- Zwiększone skalowanie Chakramów z AD: z 8/8/30% na 10/10/30%.
- Zwiększona prędkość uderzania Warty w Świetle Księżyca.
- Azir
- Zwiększono obrażenia zaklęcia: z 100/150/550 do 105/160/550.
- Galio
- Zwiększono redukcję obrażeń podczas używania umiejętności specjalnej: z 20-30% do 25-35%.
- Garen
- Zwiększono procentowe obrażenia od ataku zaklęcia: z 75/75/85% do 80/82/85%.
- Kalista
- Zwiększono obrażenia zadawane przez Włócznię: z 16/24/40 do 18/27/45.
- Kled
- Zwiększono kumulację prędkości ataku przy użyciu zaklęcia: z 60/65/70/75% do 65/70/75/80%.
- Orianna
- Szybciej powraca do autoatakowania po rzuceniu tarczy.
- Poppy
- Poprawiono logikę Młota na 4-gwiazdkowej Poppy, który teraz będzie częściej fokusował duże skupiska jednostek.
- Senna:
- Może nakładać podpalenie Morellonomiconu swoją umiejętnością.
- Shen
- Zredukowano premię od Ionii: zmniejszenie obrażeń mniejsze o 1%.
- Zwiększono wytrzymałość tarczy Bariery Ki rzucanej na siebie: z 350/450/2000 na 400/500/2000.
- Sona
- Zwiększono premię do szybkości ataku zaklęcia: z 30/35/40% do 35/40/45%.
- Taliyah
- Zwiększono moc zaklęcia: z 150/225/350 do 160/240/370.
- Teemo
- Zwiększono moc zaklęcia: z 230/350/535/535 do 260/390/585/585.
- Przywrócono logikę rzucania grzybów z patcha 13.14, gdy aktywowany jest link Multiczarowników.
- Vel'Koz
- Zwiększono obrażenia Rozszczepienia Plazmowego: z 210/315/520 do 230/345/560.
- Pociski będą teraz podążać za oryginalnym celem. Jeżeli ten umrze, podążą w oryginalnie zakładanym kierunku.
- Viego
- Zwiększono pancerz i odporność na magię: z 25 do 30.
- Yasuo
- Zwiększono liczbę punktów życia: z 950 do 1000.
- Zwiększono skalowanie zaklęcia z AD: z 475/475/1500% do 500/500/1500%.
- Zwiększono skalowanie zaklęcia z AP: z 50/75/300% do 55/85/300%.
- Zasięg Ostatniego Tchnienia nie skaluje się już z szybkością ataku.
Osłabienia
- Ahri
- Osłabiono Kradzież Esencji: z 30% do 20%.
- Osłabiono obrażenia zadawane przez Kradzież Esencji: ze 100/150/1000 do 90/135/1000.
- Zmniejszono obrażenia dużego wybuchu: z 250/375/3000 do 230/250/1888.
- Bel'Veth
- Zmniejszono obrażenia dodatkowe za każde uderzenie Królewskiego Wiru: z 20/30/50 do 15/25/50.
- Zmieniono liczbę uderzeń Wiru: z 6 za każde 100% całkowitej prędkości ataku do 6+5 za każde 100% dodatkowej prędkości ataku.
- Lux
- Obraca się szybciej przy rzucaniu Nawałnicy Światła.
- Nie może już zmniejszyć poziomu odporności na magię poniżej 0.
- Samira
- Zmniejszono osłabienie pancerza: z 20/25/30 do 10/15/20.
- Zwiększono skalowanie umiejętności specjalnej z AD: ze 175% do 200/200/210%.
- Sion
- Może nakładać podpalenie Morellonomiconu swoją umiejętnością.
- Spadek punktów życia przy reanimacji został zwiększony: z 15/10/0% do 20/13/0%.
- Swain
- Zmniejszono bazową liczbę punktów many: z 30-70 na 20/70.
- Zmodyfikowano przypływ punktów życia przy użyciu zaklęcia: z 450/500/550 do 375/450/650.
- Urgot
- Zmniejszono wytrzymałość tarczy Pogardy: z 400/500/1200 do 350/450/1200.
- Zmniejszono współczynnik obrażeń od ataku Pogardy: z 250% do 225%.
- Zeri
- Zmniejszono czas trwania Przypływu Mocy: z 9-15 do 8-15 sekund.
- Zmniejszono skalowanie z AD Łańcucha Piorunów: z 50% do 45%.
Modyfikacje
- Ashe
- Zwiększono prędkość ataku: z 0,7 do 0,75.
- Zwiększono koszt zaklęcia: z 30/60 do 20/70.
- Zwiększono skalowanie Salwy z AD: z 150-160% do 160-170%.
- Heimerdinger
- Ujednolicono czas trwania naprawy z Naprawiatorem na stałe 7 sekund.
- 1 ulepszenie: 10 pkt pancerza i odporności na magię.
- 2 ulepszenie: 50 pkt pancerza i odporności na magię.
- 3 ulepszenie: 100 pkt pancerza i odporności na magię.
- Zmniejszono liczbę rakiet wystrzeliwanych przez Mechano-Rój: z 7 do 5.
- Kayle
- Zwiększono obrażenia przy trafieniu Boskiego Wywyższenia: z 33/44/66% do 35/50/75% AP.
- Zmniejszono obrażenia Wyniesionej Fali Boskiego Wywyższenia: z 33/44/65% do 20/25/40%.
- Ryze
- Bandle City: będzie zwiększał poziom postaci przynajmniej 5 do równego sobie.
- Ionia: osłabiono mu manę na trzech gwiazdkach z 3000 do 1500 oraz leczenie na dwóch gwiazdkach z 600 do 500.
- Piltover: zwiększono procent współdzielonych obrażeń na dwóch gwiazdkach: z 20% do 30%.
- Targon: zwiększono procent obrażeń od maksymalnego zdrowia na dwóch gwiazdkach: z 25% do 30%.
- Zaun: osłabiono mu manę z 50/90 do 40/100.
Pozostałe zmiany w patchu 13.16
Ponownie zmodyfikowano też nieco portale. Kraina Yordli przeistoczy się w Arenę Ciałobrania z Noxusu. Komnata Dziewięciu będzie przyznawać mniej złota. Usunięto też tymczasowo Niebieskie Wzmocnienie (Blue Buff) z Niestabilnej Szczeliny. Poprawki dotknęły też aż dziewiętnastu augmentów. Dziesięć z nich zostało wzmocnionych, pięć osłabionych, a cztery w mniejszy lub większy sposób są przerobione. Do ciekawszych zmian należą Nawiedzona Skorupa (Hunted Shell), Perfekcyjne Powtarzanie (Perfected Repetition), Migoczący Wynalazcy czy wzmocnienie dotyczące Setta. Powraca też do gry naprawione Wypalenie Many (Mana Burn). Całość aktualizacji można przeczytać tutaj.
- CZYTAJ TEŻ: Omówienie patcha 13.16 w League of Legends