Patch 13.17 a bohaterowie

Jak więc wspomnieliśmy w ostatnim wpisie, patch 13.17 pełen będzie złożonych zmian, które ciężko jednoznacznie skategoryzować jako buff lub nerf. Do największych modyfikacji z pewnością należy próba osłabienia Bliztcranka w lesie, dając mu jednocześnie odrobinę więcej możliwości na linii oraz próby przywrócenia Lux na środkową aleję. Bardzo dużo w dalszym ciągu dzieje się też wokół Naafiri. Ta jednak, jako nowy czempion, jeszcze przez jakiś czas nie zazna spokoju.

Wzmocnienia

  • Elise
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono atak podstawowy: z 10-40 do 12-42.
      • Zwiększono leczenie z ataków podstawowych: z 4-10 do 6-12.
    • Kokon (E w formie ludzkiej)
      • Zwiększono czas trwania ogłuszenia: z 1,6-2 do 1,6-2,4 sekundy.
  • Gnar
    • Daj Kamienia (Q w formie Mega-Gnara)
      • Zwiększono bazowe obrażenia: z 25-205 do 45-225.
    • Łomot (W w formie Mega-Gnara)
      • Zwiększono bazowe obrażenia: z 25-145 do 35-155.
  • Lux
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono regenerację many: z 8 do 7.
    • Iluminacja (bierna)
      • Zwiększono siłę ataku: z 20-190 (+20% AP) do 30-20 (+25% AP).
    • Związanie Światłem (Q)
      • Ujednolicono odnowienie umiejętności do 11 sekund na wszystkich poziomach.
    • Świetlista Osobliwość (E)
      • Zmniejszono bazowe obrażenia: z 70-270 do 65-265.
  • Orianna
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono przyrost punktów życia: ze 105 do 110.
    • Rozkaz: Dysonans
      • Zwiększono podstawowe obrażenia: z 60-240 do 70-270.
  • Samira
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono bazową liczbę punktów życia: z 600-630.
  • Twisted Fate
    • Jokery (Q)
      • Zwiększono skalowanie się umiejętności z AP: z 80% do 90%.
  • Tryndamere
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono zasięg ataku: ze 125 do 175.
  • Vex
    • Porywisty Pocisk (Q)
      • Zwiększono bazowe obrażenia: z 60-240 do 70-250.
    • Przestrzeń Osobista (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 20-12 do 16-12.
    • Wzbierający Cień (R)
      • Komunikat umiejętności będzie wskazywał wszystkich przeciwników w jej zasięgu.
  • Zoe
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono podstawową regenerację punktów życia: z 6,5 do 7,5.
    • Senna Bańka Kłopotów (E)
      • Zwiększono czas trwania uśpienia: z 2,25 do 2,5 sekundy.
      • Ujednolicono redukcję odporności na magię do stałych 30%.

Osłabienia

  • Kayn
    • Dotyk Ostrza (W)
      • Zmniejszono skalowanie się z AD: ze 130% do 110%.
  • Kha'Zix
    • Zakosztuj Ich Strachu (Q)
      • Zmniejszono skalowanie się z AD: ze 115% do 110%.
  • Kindred
    • Narastający Strach (E)
      • Zmniejszono efekt spowolnienia: z 50% do 30%.
      • Zmniejszono obrażenia od brakującego zdrowia: z 8% do 5%.
  • Naafiri
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono bazowe punkty zdrowia: z 650 do 635.
    • Jesteśmy Czymś Więcej (bierna)
      • Zwiększono czas odnawiania się umiejętności: z 25-10 do 30-15 sekund.
      • Wilki będą przyjmować 100% bonusowych obrażeń od postaci atakujących z bliska.
    • Sztylet Darkinów (Q, drugie użycie)
      • Zwiększono leczenie: z 45-125 do 45-105.
      • Zmniejszono minimalne zadawane obrażenia: z 35-95 (+70% bonusowego AD) do 30-90  (+40% bonusowego AD).
      • Zmniejszono maksymalne zadawane obrażenia: z 70-190 do 60-180.
    • Wypatroszenie (E)
      • Zmniejszono skalowanie się pierwszego ataku: z 60% do 50% bonusowego AD.
      • Zmniejszono skalowanie się drugiego ataku: z 90% do 80% bonusowego AD.
  • Xerath
    • Podstawowe statystyki
      • Zmniejszono podstawową regenerację many: z 8 do 6,85
    • Przypływ Many (bierna)
      • Zwiększono odnowienie się umiejętności po zabiciu jednostki: z 2 do 2,5 sekundy.
    • Oko Zniszczenia (W)
      • Zwiększono koszt many: z 70-110 do 80-120.

Modyfikacje

  • Aatrox
    • Styl Siewcy Śmierci (bierna)
      • Będzie teraz zadawać obrażenia magiczne.
    • Piekielne Łańcuchy (W)
      • Będzie teraz zadawać obrażenia magiczne.
  • Akshan
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono przyrost zdrowia: ze 104 do 107.
      • Zwiększono przyrost pancerza: z 4,2 do 4,7.
      • Zmniejszono przyrost AD: z 3,5 do 3.
  •  Blitzcrank
    • Podstawowe statystyki
      • Zwiększono liczbę punktów zdrowia: z 63 do 650.
      • Zwiększono odporność na magię: z 28 do 32.
      • Zmniejszono szybkość ataku: z 0,65 do 0,625.
      • Zmniejszono współczynnik szybkości ataku: z 0,7 do 0,625.
    • Bariera many (bierna)
      • Ujednolicono wytrzymałość tarczy do stałych 30% posiadanej many.
    • Zwiększone Obroty (W)
      • Zmniejszono koszt many: z 85 do 75.
      • Zmniejszono dodatkową szybkość ataku: z 30-82 do 30-70.
      • Umiejętność nie będzie już zadawać dodatkowych obrażeń magicznych.
    • Pięść Mocy (E)
      • Zmniejszono koszt many: z 40 do 25.
      • Zwiększono skalowanie się z AD: z 75% do 100%.
      • Usunięto bonusowe obrażenia zadawane stworom i potworom.
    • Pole Statyczne (R)
      • Umiejętność pasywna będzie zadawać dodatkowe 3% obrażeń zależnych od many.
  • Hecarim
    • Podstawowe statystyki
      • Zmodyfikowano liczbę punktów many: z 277 + 60 do 280 + 40.
      • Zwiększono regenerację many: z 6,6 +0,6 do 7 + 0,8.
    • Szał (Q)
      • Zmniejszono koszt many: ze stałych 30 do skalujących się z poziomem 28-20.
    • Duch Postrachu (W)
      • Zmniejszono koszt many: z 50-90 do 50-70.
      • Ujednolicono wszechwampiryzm do stałych 20% zadawanych obrażeń.
  • Quinn
    • Podstawowe Statystyki
      • Zwiększono przyrost zdrowia: z 99 do 107.
    • Oślepiający Nalot (Q)
      • Zmniejszono moc umiejętności: z 20-120 do 20-100.
    • Doskok
      • Zmniejszono moc umiejętności: z 40-160 do 40-140.
  • Vi
    • Tarcza Przeciwuderzeniowa (bierna)
      • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 10% do 12%  maksymalnej liczby punktów zdrowia.
      • Zwiększono skrócenie czasu odnawiania: z  do 4 sekund.
    • Bezlitosna Siła (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 14-8 do 12-8 sekund.
    • Nie Stawiaj Oporu (R)
      • Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 150-500 (+110% bonusowego AD) do 150-400 (+90% bonusowego AD).
  • Xin Zhao
    • Zdecydowanie (bierna)
      • Zmieniono przelicznik leczenia: z 6-74 (+10% całkowitego AD) do 3-4%  maksymalnej liczby punktów zdrowia.

Zmiany systemowe w aktualizacji 13.17

Wątek ten został przez ostatnie dwa dni nieco rozwinięty. Najpierw zapowiedziano tylko jedno wzmocnienie. W aktualnej wersji patcha mamy ich jednak aż trzy. Zatem do Nieśmiertelnego Łuklerza (Immortal Shieldbow) dołączają Chłeptacz Posoki (Goredrinker) oraz Łamacz Falangi (Stridebreaker). Dodatkowo balans dotknie też Mroczne Ostrze Draktharru (Duskblade Draktharr) oraz Włócznia Shojin (Spear of Shojin) Listę uzupełniono też o kilka dodatkowych modyfikacji. Poprawie ulegnie system nadrabiania doświadczenia przez leśników oraz AI dotyczące prezentacji potworów, które teraz działa tylko w przypadku smoków.