Bohaterowie w wersji 14.2

Patch 14.2 dotknął bardzo skromnego grona postaci w porównaniu do poprzedniego. Niemniej jego wartość dla dominujących na arenie kompozycji z pewnością będzie duża. Uderza on bowiem dość mocno w trzy z pięciu kluczowych aktualnie cech: Pentakill, Country oraz Edgelord. I chciałoby się powiedzieć, że dominując aktualnie formacje dostaną nieco w kość, jednak teoria zdaje się prezentować coś raczej odwrotnego. Przynajmniej jeżeli popatrzymy na Karthusa oraz Kayle.

Wzmocnienia

  • Corki
    • Zwiększono obrażenia umiejętności: z 300% do 320% AD.
  • Lillia
    • Zmniejszono koszt zaklęć: z 70-130 do 70-120.
  • Jax
    • Zwiększono szybkość ataku: z 0,85 do 0,9.
  •  Jinx
    • Zwiększono bazowe AD: z 45 do 50 punktów.
  • Kennen
    • Zwiększono bazowe HP: z 650 do 700 punktów.
  • Katarina
    • Zwiększono obrażenia umiejętności: ze 140-315 do 150-340.
  • Lulu
    • Zwiększono obrażenia trzeciego użycia umiejętności: ze 120-280 do 150-360.
  • Miss Fortune
    • Zwiększono obrażenia umiejętności: z 280-290% do 295-305% AD.
  • Ezreal
    • Zwiększono obrażenia umiejętności wymierzonej w pojedynczy cel: z 350-700% do 370-740% AD.
  • Poppy
    • Zwiększono leczenie procentowe od obrażeń zadawanych umiejętnością: ze stałych 5% do skalujących się 5-10%.

Osłabienia

  • K'Sante
    • Zwiększono procentowe osłabienie przyjmowanych obrażeń przy aktywnej umiejętności: z 25% do 20%.
  • Yasuo
    • Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 300% do 280% AD.
  •  Riven
    • Zmniejszono procentowe obrażenia umiejętności: ze 100% do 90% AD.
  • Vex
    • Zmniejszono czas trwania ogłuszenia: z 1,5 do 0,75 sekundy.
  • Twisted Fate
    • Zwiększono koszt zaklęć: z 30-105 do 30-120.
    • Zmniejszono obrażenia karty: z 50-225 do 45-225.

Modyfikacje

  • Kayle
    • Teraz będzie zadawać pasywnie obrażenia magiczne przy każdym ataku.
    • Umiejętności aktywna będzie niezwłocznie zadawać obrażenia obszarowe i nakładać osłabienie.
    • Finałowa forma pojawi się po zgromadzeniu 120 punktów many.
  •  Urgot
    • Zmniejszono procentowe obrażenia umiejętności: ze 175-180% do 160-165% AD.
    • Teraz będzie zadawał 50% więcej obrażeń, jeśli jego umiejętności będzie wycelowana tylko w jeden cel.
  • Karthus
    • Umiejętność specjalna będzie teraz zawsze zadawać obrażenia krytyczne, jeżeli jest taka możliwość.
    • Karthus będzie zdobywał bonusowe AP wraz z przyrostem szansy na zadanie obrażeń krytycznych.
    • Nie będzie już zdobywał many za zabójstwa.
    • Będzie zdobywał 30 AP za każde użycie umiejętności.
    • Zmniejszono koszt zaklęć: z 30-120 do 15-105.
    • Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 270-900 do 175-580.
  • Sona
    • Jej umiejętności nie będą już mogły obierać za cel ataku oraz leczenia macek Illaoi oraz Kukieł Treningowych.
    • Wyjątkiem dla Kinetycznej Sony jest brak innych sojuszników na planszy.

Warto też wspomnieć o drobnych poprawkach wśród headlinerów. Kai'Sa otrzymała bowiem aż 10% dodatkowego AD, podczas gdy jeden z ulubionych aktualnie liderów, Yone, został pozbawiony 50 punktów zdrowia i 5% AD.

Cechy

Tutaj też wiele się nie zadzieje. Pojawiają się próby lekkiego przywrócenia mocy Mosherom oraz osłabienia Disco w ich finalnej formie. Lekki bonus otrzymają też postacie reprezentujące Punk.

  • Disco
    • Zmniejszono szybkość ataku przyznawany za każde tyknięcie: z 5/10/15/20% do 5/8/12/20%.
    • Zmniejszono maksymalne leczenie za każde tyknięcie: z 5% do 4%.
  • Mosher
    • Zwiększono szybkość ataku przy 6 postaciach: z 60% do 70%.
  • Punk
    • Zwiększono bazową liczbę punktów życia: z 170-420% do 180-450%.
    • Zwiększono obrażenia procentowe: z 17-42% do 18-45% AD.

Pozostałe zmiany w patchu 14.2

Do zmian systemowych w nadchodzącej aktualizacji nie zalicza się zbyt wiele. Kilka rzeczy może jednak nieco zaskoczyć, jak chociażby usunięcie z puli dwóch portali: Silver Symphony oraz Decrescendo. Kto bowiem nie lubi pryzmatycznych wzmocnień? Warto też wspomnieć, że jeżeli w przyszłości zdecydujemy się sięgnąć po Radiant Blessing, Cruel Pact nie będzie już dostępny do naszej dyspozycji.

Dla graczy, którzy brali grę nieco bardziej na poważnie lub mieli swoje ulubione kompozycje z hadlinerami, których trzymali się najmocniej, istotną informacją jest na pewno zmiana w ich dystrybucji. Sztuczka z kupowaniem i sprzedawaniem postaci z podwojoną cechą tylko po to, by zwiększyć szansę na otrzymanie jej z inną, już nie będzie działać. Więc jeżeli liczyliście, że sprzedanie mosher Jaxa przyniesie wam EDM Jaxa, niestety nadchodzący patch was rozczaruje.

Nie zapominajmy też, że 24 stycznia do gry wchodzi odświeżony set trzeci, Galaxies: Return to the Stars. Będzie on częścią Festiwalu Księżycowego. Zostanie on odświeżony na potrzeby aktualnych standardów gry i przybierze formę trybu tymczasowego. Ostatnia szansa na jego zagranie będzie 20 lutego.

Pełna lista modyfikacji już wkrótce pojawi się na stronie League of Legends. Więcej informacji na temat gry znajdziecie zaś tutaj.