Juventus x OpTic
Mowa tutaj o OpTic Gaming oraz Juventus F.C. Oba kluby będą razem prowadzić działania w obrębie mediów społecznościowych, ale nie tylko. W planach jest okresowa sprzedaż limitowanego merchu sygnowanego przez dwie marki. Dodatkowo ukazywać się będą również treści wideo tworzone przez graczy i influencerów z obu organizacji. Z czasen współpraca ma zostać rozszerzona na wspólne inicjatywy podczas wydarzeń na żywo zarówno w rozgrywkach piłkarskich, jak i esportowych. Już w ten weekend przedstawiciele OpTic, tj. Seth "Scump" Abner, Hector "H3CZ" Rodriguez, Anthony "Methodz" Zinni i Davis "Hitch" Edwards, udadzą się do Turynu. Tam uzyskają ekskluzywny dostęp do Allianz Stadium, Juventus Training Center oraz Juventus Creator Lab. Z całej podróży powstaną oczywiście materiały wideo.
– OpTic i Juventus są zbudowane na odmiennych fundamentach. Ale podzielają wartości w kwestii tego, jak rywalizować i wspierać społeczności z niezrównaną pasją i zaangażowaniem. Nie możemy się doczekać, by poprzez tę współpracę jednoczyć ludzi, przyciągnąć do organizacji więcej kibiców. Podnieść rangę Juventusu i uczynić z OpTic organizację bardziej globalną niż kiedykolwiek – stwierdził Hector Rodriguez, dyrektor generalny OpTic. – Widzimy, że piłka nożna i gaming nadal są naturalnym punktem przecięcia kultur. OpTic to pionierzy w swojej branży. Mają ducha zwycięstwa i uznanych na świecie graczy oraz influencerów powiązanych z najpopularniejszymi grami na tej planecie. To dla nas unikalna szansa, by wspólnie wprowadzić innowacje i zaoferować obu grupom fanów coś nowego – dodał Mike Armstrong, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Juventus Football Club.
Juventus na rynek esportowy wszedł już w 2019 roku. Wtedy turyński klub nawiązał współpracę z Astralis Group, przy wsparciu którego zaczął rywalizację w eFootball PES 2020. Z czasem Stara Dama przystąpiła do kolejnej kooperacji, tym razem z rodzimym DSYRE. W ten sposób stworzono dywizję FIFY i Rocket League'a.