Aktualizacja 14.10 skoncentrowana wokół przedmiotów
Skoro o postaciach do powiedzenia jest niewiele, przełammy szablon i wyjątkowo zacznijmy opis patcha 14.10 od omówienia przedmiotów. Artefakty zgromadzone w grze są bowiem równie istotne dla balansu, jak sami czempioni. Zanim się więc porządnie wgryziemy w temat, poruszmy kwestię ciekawostki mniej lub bardziej istotnej: usunięta została Mikstura Skażenia. Był to przedmiot interesujący dla niektórych przywoływaczy, jednak raczej rzadko po niego sięgano. Miał on bowiem wartość w nielicznych sytuacjach. Zwłaszcza po tym, jak zmodyfikowano nieco możliwości regeneracji many, dając magom większe pole do popisu.
A jak już przy tej klasie jesteśmy, na liście znajduje się aż sześć przedmiotów jej dotyczących. Całun Banshee, Udręka Liandry'ego oraz Roślinna Bariera będą miały jedynie zmodyfikowane receptury. Do gry wchodzą jednak dwa zupełnie nowe elementy ekwipunku. Pochodnia Mrocznego Ognia okraszona została pokaźną wartością mocy umiejętności, many i przyspieszenia jednostki. Jej umiejętność pasywna będzie podpalać wrogów i zwiększać nasze AP w zależności od liczby zainfekowanych wrogów. Popiół Przeznaczenia zaś zastąpi dotychczasową Nawiedzoną Maskę. Znaczne wzmocnienie czeka na Towarzysza Ludena. Nie tylko będzie się on teraz opierał na czasie odnawiania zamiast ładunkach, ale będzie też zadawał znacznie potężniejsze obrażenia.
Co nieco czeka też naszych wspierających. Rdzeń Świtu zgarnął 16-procentowe wzmocnienie siły leczenia i tarczy. W to miejsce pozbawiono go jednak przyspieszenia czarów przywoływacza i umiejętności. Echa Helii spotkały lekkie poprawki w kierunku zwiększenia leczenia. Choć ograniczono liczbę ładunków do dwóch, finalnie pozyskamy i tak o 10 punktów zdrowia więcej. Osłabienia zaś dotknęły Pieśń Bitewną Shurelyi, która będzie gwarantować mniej prędkości ruchu oraz mocy umiejętności.
Niech tank będzie tankiem
Długa lista czeka tutaj obrońców. W aktualizacji 14.10 dotknięto aż dwunastu przedmiotów dla tej klasy. Z gry usunięto Łańcuchy Zguby. Nieznacznie wzmocniono Plemienną Zbroję, Wielką Zimę wraz z Nadejściem Zimy oraz Nieskończoną Rozpacz. Modyfikacje objęły zaś znacznie większe grono. Żar Bami, kosztem odrobiny punktów zdrowia, będzie nadawał przyspieszenie umiejętności. To samo tyczy Głuchej Poświaty oraz Słonecznej Egidy. Omen Randuina zaś spotkają bardziej kompleksowe zmiany. Będzie on mniej skoncentrowany wokół HP, a bardziej wokół pancerza. Czas odnawiania jego umiejętności pasywnej drastycznie skoczy w górę, jednocześnie dostając solidne wzmocnienie do spowolnienia. Usunięto przy tym element o nazwie "Twardy jak skała", odpowiedzialny za wzmocnienie bohatera przy aktywacji przedmiotu.
Sporo zmian dotknęło też Maskę Otchłani, której sposób działania został nieco uproszczony. Będzie ona jeszcze większą defensywą przeciwko magom, jednak nie będzie można jej łączyć z Kosturem Pustki i Kryptokwiatem. Przysięga Rycerska zaś zyskuje 100% regeneracji zdrowia, jednak wszystko to zostanie zbalansowane zmniejszonym pancerzem i przekierowaniem obrażeń. I na sam koniec Konwergencja Zeke'a, która otrzyma odporność na magię i więcej zdrowia, jednak ograniczono jej pancerz i usunięto manę.
Więcej siły, więcej zabawy
Dwa przedmioty skapnęły też wojownikom. Na początek buff: Czarny Tasak będzie teraz bardziej efektywny dzięki wzmocnieniu zmniejszenia pancerza. Arsenał zasili też nowy element, czyli Krwawa Kolczuga Władcy. Będzie ona nadawać zarówno pokaźną pulę AD, jak i HP. Jednocześnie umiejętność pasywna będzie jeszcze bardziej wzmacniać naszego bohatera w oparciu o dodatkowe punkty zdrowia.
Co się tyczy zaś samych strzelców... Mamy tu aż 25 przedmiotów. Spróbujmy to więc jakoś uporządkować. Na początek odpadki: z gry usunięto Odłamek Kircheis i Klingę Burzy. Komponenty, jakie uległy zmianom, to Kołczan Południa, Ogniolubny Topór, Wygięty Łuk, Zapał i Sztylet. Pojawi się też nowy element składowy artefaktów, Proca Zwiadowcy. Będzie skupiony wokół prędkości ataku oraz obrażeń magicznych. To teraz rzeczy przyjemne, czyli wzmocnienia. Tutaj mamy Złodzieja Esencji, Ostrze Nieskończoności, Ostatni Przystanek i Śmiertelne Przypomnienie.
Teraz już będzie tylko ciężej... Krwiopijec pozbawiony zostaje obrażeń krytycznych, będzie jednak bił mocniej. Pogromca Krakenów również rozstaje się z krytycznymi, jednocześnie otrzymując prędkość ruchu, zwiększoną prędkość ataku oraz obrażenia. Do listy krytycznie nieszczęśliwych dołącza też Rtęciowy Bułat, który jednak dostaje kradzież życia. Tak samo ma się Kosa Statikka, która jednak dostanie dwie nowe pasywki, gdzie jedna będzie wystrzeliwać ładunki przy zabiciu jednostek niebędących bohaterami, druga zaś przy asystach.
Nieśmiertelny Łuklerz przestaje leczyć w zamian za więcej obrażeń i obrażeń krytycznych. Pozdrowienia Lorda Dominika będą bić nieco mocniej, niemniej w zamian za brak obrażeń zależnych od przewagi maksymalnego zdrowia. Migoczące Ostrza Navori wzmocnione zostaną o szybkość ruchu i ataku, w zamian za przyspieszenie umiejętności i AD. Widmowy Tancerz będzie bił szybciej i bardziej przysłuży się częstotliwości naszych krytycznych obrażeń, jednak nie będzie już ich wzmacniał. Podobnie ma się kwestia Ognistej Armaty.
Patch 14.10 z mnogością zmian
Skoro itemizacyjną rewolucję mamy już za sobą, przejdźmy do rzeczy nieco prostszych. Do gry wchodzi kompleksowa modyfikacja Corkiego, o której szczegółowo możecie przeczytać tutaj. Wzmocnienia dotkną Cho'Gatha, K'Sante, Setta, Tryndamere i Viego. Będą one jednak nieznaczne. Tak samo jak poprawki Yasuo oraz jego brata, Yone. Dalej też trwają prace nad zbalansowaniem Skarnera po tym, jak dostał reworka. Spore zmiany widzimy też w rzadko dotykanych czarach przywoływacza, których część będzie teraz możliwa do aktywacji nieco rzadziej, acz skuteczniej. Zadziało się też nieco w runach. Do kosza poleciał Drapieżnik, Pomysłowy Łowca, Zabójcze Tempo, Przeleczenie, Legenda: Nieustępliwość, Rynek Przyszłości i Dematerializator Stworów. W ich miejsce zaś weszły nowe alternatywy.
W kliencie gry będzie też można wkrótce ujrzeć szybkie przekierowanie do Legend of Runterra, a dla fanów Yasuo niesiemy złe wieści – nowe maestrie weszły w życie. Szczegóły dotyczące aktualizacji 14.10 przeczytacie na oficjalnej stronie League of Legends.