Bohaterowie w wersji 14.13

Nikogo już pewnie nawet nie zdziwi, że na liście zaprezentowanej w patchu 14.13 ponownie znalazł się Skarner. I owszem, ponownie jest on osłabiany. Po niedawnym nerfie zmian doczekał się też Varus, nie będą one jednak wpływać na mechanikę bohatera, a raczej sposób jego ubierania. Wszystkie jego umiejętności będą też miały synergię z prędkością ataku, a co najważniejsze, będzie on mógł przekroczyć jej próg maksymalny. Ogromne modyfikacje dotknęły też Kalistę. Zmniejsza się jej skuteczność przeciwko wszelkim potworom poprzez wyraźne osłabienie W.

Wzmocnienia

  • Gangplank
    • Beczka Prochu (E)
      • Zmodyfikowano spowolnienie: z 30-60% (+0,25% szansy na atak krytyczny) do stałych 40-80%.
  • Graves
    • Rozpęd (E)
      • Zwiększono dodatkowy pancerz za każdy ładunek: z 2-14 do 4-16 punktów.
  • Lee Sin
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono przyrost HP: ze 105 do 108.
    • Osłona/Żelazna Wola (W)
      • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 50-250 do 70-250.
  • Lissandra
    • Odłamek Lodu (Q)
      • Zwiększono skalowanie się obrażeń z AP: z 80% do 85%.
    • Pierścień Mrozu (W)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 12-8 do 10-8 sekund.
  • Miss Fortune
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono AD: z 52 do 55 punktów.
    • Szybki Krok (W)
      • Zmniejszono blokadę obrażeń: z 5 do 4 sekund.
      • Zmniejszono opóźnienie ulepszonej prędkości ruchu: z 5 do 3 sekund.
      • Zwiększono maksymalną premię do prędkości ruchu: z 55-95 do 55-100 jednostek.
      • Zwiększono początkową prędkość ruchu: ze stałych 25 do skalujących się 30-50 jednostek.
  • Orianna
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono AD: z 40 do 44.
  • Pantheon
    • Skok z Tarczą (W)
      • Zwiększono minimalne obrażenia przeciwko stworom i potworom: z 50 do 60.
  • Xayah
    • Wezwanie Ostrzy (E)
      • Zmniejszono czas odnawiania się umiejętności: z 13-9 do 12-8 sekund.
      • Zwiększono obrażenia podstawowe: z 50-90 do 55-95.

Osłabienia

  • Brand
    • Płomień (bierna)
      • Zmniejszono przywrócenie many: z 30-50 do 20-40 punktów.
    • Pożoga (E)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 60-180 do 60-160.
  • Gragas
    • Happy Hour (bierna)
      • Zmniejszono leczenie zależne od brakującego zdrowia: z 6,5% do 5,5%.
  • Kalista
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono AD: z 61 do 59 punktów.
    • Strażnik (W)
      • Usunięto minimalne obrażenia przeciwko jednostkom niebędącym bohaterami.
      • Usunięto próg wykończenia owych jednostek.
      • Zmniejszono próg obrażeń przeciwko nim: z 250-450 do 100-200.
    • Zew Przeznaczenia (R)
      • Zwiększono czas odnowienia: z 150-90 do 160-120 sekund.
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q)
      • Zmniejszono obrażenia magiczne: z 43-119 do 40-116.
  • Kennen
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono HP: z 611 do 580.
  • Skarner
    • Roztrzaskana Ziemia/Tąpnięcie (Q)
      • Zwiększono koszt zaklęcia: z 30 do 50 punktów many.
      • Zmniejszono obrażenia od maksymalnego zdrowia: z 15% do 10%.
  • Taliyah
    • Utkana Salwa (Q)
      • Zmniejszono dodatkowe obrażenia przeciwko potworom: z 25 (+5% AP) do 10 punktów.
  • Zac
    • Podział Komórkowy (bierna)
      • Zmniejszono leczenie z Kapek: z 5-8% zależnych od poziomu R do 4-8% zależnych od poziomu.

Modyfikacje

  • Varus
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono AD: z 61 do 59.
      • Zmniejszono przyrost prędkości ataku: z 4% do 3,5%.
    • Uosobienie Zemsty (bierna)
      • Zmodyfikowano zabójstwa stworów: z 10-20% (+20% dodatkowej prędkości ataku) do 10% prędkości ataku, (10% prędkości ataku) AD i (10 % prędkości ataku) AP.
      • Zmodyfikowano udział w zabójstwie bohaterów: z 40% (+40% dodatkowej prędkości ataku) do 40% prędkości ataku, (15% prędkości ataku) AD i (15% prędkości ataku) AP.
      • Dodano skalowanie się z prędkością ataku również nadanej za poziom bohatera.
      • Umiejętność bierna będzie mogła ominąć próg prędkości ataku przy udziale w zabójstwie, maksymalnie do 2,763 jednostek.
    • Kołczan Rozkładu (W)
      • Zwiększono obrażenia: z 7-31 do 7-35.
      • Obrażenia od brakującego zdrowia będą zależne od poziomu umiejętności, nie bohatera.
      • Zwiększono blokadę rzucania Q: z 0,25 do 0,85 sekundy.
      • Zwiększono zwrot czasu odnawiania się umiejętności za każde trafienie Rozkładem: z 12% do 13%.

Pozostałe zmiany patcha 14.13

Wprowadzona do gry aktualizacja 14.13 z pewnością uraduje wszystkich fanów Mrocznego Żniwa, które w ubiegłym roku zostało znacząco osłabione. Dostaje ono zmniejszony czas odnawiania i nieco inne zasady funkcjonowania. Podstawa jego siły będzie stała, wynosząca skromne 20 punktów. Niemniej każda zdobywana dusza przyczyni się do jego wzmocnienia aż o 9 punktów. W zamian za to osłabiona zostanie jednak Elektryzacja, której maksymalna wartość zmniejszy się o 30 punktów. Dodatkowo zmieni się też jeden przedmiot: Okazja. Będzie on niestety mniej skuteczny na postaciach, które najchętniej z niego aktualnie korzystają, czyli tych dystansowych.

Szczegóły dotyczące patcha przeczytacie na oficjalnej stronie League of Legends. Historię aktualizacji prześledzić możecie tutaj.