Zmiany w wersji 14.24

Jako, iż łatka 14.24 jest ostatnią przed wprowadzeniem nas w nowy sezon, pula poprawek jest ogółem raczej skromna. Na liście mamy łącznie siedemnaście postaci, a większość z nich została ledwo smagnięta czy to wzmocnieniem, czy też niewielkim osłabieniem. Najwięcej zadzieje się jednak u Viktora, któremu to poświęcimy dzisiaj osobny akapit.

Wzmocnienia

  • Master Yi
    • Cios Alfa (Q)
      • Rozbudowano skalowanie się umiejętności z szansą na trafienie krytyczne z Ostrzem Nieskończoności: z 35%/49% do 56,25%/85,25%.
  • Rell
    • Statystyki podstawowe
      • Zwiększono podstawowe HP: z 610 do 640.
    • Odkształcenie Formy (bierna)
      • Zwiększono wykradany pancerz i odporność na magię: z 2% do 3%.
      • Zwiększono minimalną wartość kradzieży: z 1-2 do 1,5-3 punktów.
    • Ferromancja: Roztrzaskanie (W)
      • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 15-115 (+12% maksymalnego HP) do 25-125 (+13% maksymalnego HP).
  • Rumble
    • Ogniopluj (Q)
      • Zwiększono skalowanie się umiejętności z AP: ze 100% do 110%.
    • Tarcza Złomu (W)
      • Zwiększono skalowanie się wytrzymałości tarczy z AP: z 25% do 30%.
  • Twitch
    • Zasadzka (Q)
      • Zwiększono czas działania prędkości ataku: z 5 do 6 sekund.
      • Zwiększono prędkość ataku: z 40-60% do 45-65%.
  • Yuumi
    • Grasujący Pocisk (Q)
      • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 50-100 do 50-75.
      • Zwiększono minimalne obrażenia: z 60-210 do 60-235.
      • Zwiększono maksymalne obrażenia: z 80-355 do 80-380.

Osłabienia

  • Ambessa
    • Wyrzeczenie (W)
      • Skrócono czas działania tarczy: z 2 do 1,5 sekundy.
      • Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 85-350 (+175% dodatkowego AD) do 50-320 (+150% dodatkowego AD).
    • Rozszarpanie (E)
      • Zmniejszono skalowanie się umiejętności z dodatkowym AD: z 40-80% do 40-60%.
  • Corki
    • Karabin Maszynowy (E)
      • Zmniejszono obrażenia umiejętności: ze 100-300 (+250% dodatkowego AD) do 80-280 (+240% dodatkowego AD).
  • Dr Mundo
    • Tępy Uraz (E)
      • Zmniejszono dodatkowego obrażenia od ataku: z 2-3% maksymalnego HP do 2-2,8% maksymalnego HP.
  • Elise
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono podstawowe HP: z 650 do 620.
  • Graves
    • To Koniec! (Q)
      • Zmniejszono skalowanie się obrażeń wtórnych z dodatkowym AD: z 40-160% do 40-140%.
  • LeBlanc
    • Znak Złośliwości (Q)
      • Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 70-170 do 65-165.
  • Riven
    • Waleczność (E)
      • Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 80-180 do 70-170.
  • Swain
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono pancerz: z 26 do 25.
      • Zmniejszono przyrost pancerza: z 5,2 do 4,7.
  • Talon
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono odporność na magię: z 39 do 36.
    • Koniec Ostrza (bierna)
      • Zmniejszono modyfikator obrażeń zadawanych potworom: ze 120% do 110%.

Modyfikacje

  • Poppy
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono pancerz: z 38 do 35.
      • Zwiększono przyrost pancerza: z 4,7 do 5.
    • Uderzenie Młotem (Q)
      • Zwiększono obrażenia umiejętności: z 40-120 (+90% dodatkowego AD) do 30-130 (+100% dodatkowego AD).
  • Warwick
    • Statystyki podstawowe
      • Zmniejszono AD: z 65 do 63.
    • Kły Bestii (Q)
      • Zwiększono zasięg rzucania: z 350 do 365.
    • Krwawe Łowy (W)
      • Zwiększono czas trwania wzmocnienia: z 0,75 do 2 sekund.
      • Prędkość ataku będzie przyznawana przy zaatakowaniu nowego celu, którego HP jest poniżej progu.
      • Wzmocnienie prędkości ataku przy ataku lub zaklęciu, po którym HP celu spadnie poniżej progu.

Wizualne i gameplayowe zmiany Viktora

Poprawki Viktora uderzyły w graczy z wielkim hukiem. Trudno jednak powiedzieć, by odzew LoL-owej społeczności sprzyjał zamiarom dewelopera. Chociaż zapowiedź od strony wizualnej prezentuje się bardzo przyjemnie i zdecydowanie dotyka czułego punktu w sercu fana serialu, nie każdy jest ukontentowany tym, jak postać odstaje od swojego lorowego oryginału. Nie jest tajemnicą, iż została ona zmieniona drastycznie na potrzeby Arcane. I owe modyfikacje oburzyły zarówno zagorzałych fanów, jak i tych bardziej doraźnych graczy. Nasz szalony naukowiec bowiem, chociaż nadal osiągnął swój cel poprzez bezwzględną ewolucję, zamiast zmechanizowanym człowiekiem stał się wyrachowanym, manipulującym czasoprzestrzenią magiem. Szczęście w nieszczęściu skupiono się tutaj głównie wokół jego modelu i fabuły, pomijając raczej kwestie samej rozgrywki.

Zmiany umiejętności bohatera w wersji 14.24:

  • Wielka Ewolucja (bierna)
    • Zwiększono liczbę hexfragmentów za stwory oblężnicze: z 5 do 10.
    • Zmniejszono liczbę hexfragmentów za udział w zabójstwach: z 25 do 20.
  • Wyssanie Mocy (Q)
    • Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 25-105 do 40-115.
  • Pole Grawitacyjne (W)
    • Wzmocniono efekt spowolnienia: z 30-45% do 33-45%.
    • Zwiększono czas spędzony w Polu przed ogłuszeniem: z 1,1 do 2,5 sekundy.
    • Spowolnienie działa przez cały czas pozostania w Polu.
    • Zmniejszono czas działania spowolnienia: z 1 do 0,25 sekundy.
  • Hextechowy Promień (E)
    • Zmniejszono koszt zaklęcia: z 70-110 do 60-100.
  • Burza Arkanów (R)
    • Wielka Ewolucja: umiejętność specjalna może zostać wyewoluowana po zakończeniu ewolucji pozostałych zaklęć i zebraniu 100 hexfragmentów.
    • Unicestwienie: wyewoluowanie umiejętności specjalnej zwiększy jej obszar działania o 40% i czas trwania o 3 sekundy, jeżeli zada obrażenia wrogowi, który zginie. Maksymalny limit ulepszeń obszaru to 6, a maksymalny czas wydłużenia umiejętności to 6 sekund.

Więcej o grze możecie przeczytać tutaj.