Zmiany w wersji 14.24
Jako, iż łatka 14.24 jest ostatnią przed wprowadzeniem nas w nowy sezon, pula poprawek jest ogółem raczej skromna. Na liście mamy łącznie siedemnaście postaci, a większość z nich została ledwo smagnięta czy to wzmocnieniem, czy też niewielkim osłabieniem. Najwięcej zadzieje się jednak u Viktora, któremu to poświęcimy dzisiaj osobny akapit.
Wzmocnienia
- Master Yi
- Cios Alfa (Q)
- Rozbudowano skalowanie się umiejętności z szansą na trafienie krytyczne z Ostrzem Nieskończoności: z 35%/49% do 56,25%/85,25%.
- Cios Alfa (Q)
- Rell
- Statystyki podstawowe
- Zwiększono podstawowe HP: z 610 do 640.
- Odkształcenie Formy (bierna)
- Zwiększono wykradany pancerz i odporność na magię: z 2% do 3%.
- Zwiększono minimalną wartość kradzieży: z 1-2 do 1,5-3 punktów.
- Ferromancja: Roztrzaskanie (W)
- Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 15-115 (+12% maksymalnego HP) do 25-125 (+13% maksymalnego HP).
- Statystyki podstawowe
- Rumble
- Ogniopluj (Q)
- Zwiększono skalowanie się umiejętności z AP: ze 100% do 110%.
- Tarcza Złomu (W)
- Zwiększono skalowanie się wytrzymałości tarczy z AP: z 25% do 30%.
- Ogniopluj (Q)
- Twitch
- Zasadzka (Q)
- Zwiększono czas działania prędkości ataku: z 5 do 6 sekund.
- Zwiększono prędkość ataku: z 40-60% do 45-65%.
- Zasadzka (Q)
- Yuumi
- Grasujący Pocisk (Q)
- Zmniejszono koszt zaklęcia: z 50-100 do 50-75.
- Zwiększono minimalne obrażenia: z 60-210 do 60-235.
- Zwiększono maksymalne obrażenia: z 80-355 do 80-380.
- Grasujący Pocisk (Q)
Osłabienia
- Ambessa
- Wyrzeczenie (W)
- Skrócono czas działania tarczy: z 2 do 1,5 sekundy.
- Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 85-350 (+175% dodatkowego AD) do 50-320 (+150% dodatkowego AD).
- Rozszarpanie (E)
- Zmniejszono skalowanie się umiejętności z dodatkowym AD: z 40-80% do 40-60%.
- Wyrzeczenie (W)
- Corki
- Karabin Maszynowy (E)
- Zmniejszono obrażenia umiejętności: ze 100-300 (+250% dodatkowego AD) do 80-280 (+240% dodatkowego AD).
- Karabin Maszynowy (E)
- Dr Mundo
- Tępy Uraz (E)
- Zmniejszono dodatkowego obrażenia od ataku: z 2-3% maksymalnego HP do 2-2,8% maksymalnego HP.
- Tępy Uraz (E)
- Elise
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono podstawowe HP: z 650 do 620.
- Statystyki podstawowe
- Graves
- To Koniec! (Q)
- Zmniejszono skalowanie się obrażeń wtórnych z dodatkowym AD: z 40-160% do 40-140%.
- To Koniec! (Q)
- LeBlanc
- Znak Złośliwości (Q)
- Zmniejszono obrażenia umiejętności: z 70-170 do 65-165.
- Znak Złośliwości (Q)
- Riven
- Waleczność (E)
- Zmniejszono wytrzymałość tarczy: z 80-180 do 70-170.
- Waleczność (E)
- Swain
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono pancerz: z 26 do 25.
- Zmniejszono przyrost pancerza: z 5,2 do 4,7.
- Statystyki podstawowe
- Talon
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono odporność na magię: z 39 do 36.
- Koniec Ostrza (bierna)
- Zmniejszono modyfikator obrażeń zadawanych potworom: ze 120% do 110%.
- Statystyki podstawowe
Modyfikacje
- Poppy
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono pancerz: z 38 do 35.
- Zwiększono przyrost pancerza: z 4,7 do 5.
- Uderzenie Młotem (Q)
- Zwiększono obrażenia umiejętności: z 40-120 (+90% dodatkowego AD) do 30-130 (+100% dodatkowego AD).
- Statystyki podstawowe
- Warwick
- Statystyki podstawowe
- Zmniejszono AD: z 65 do 63.
- Kły Bestii (Q)
- Zwiększono zasięg rzucania: z 350 do 365.
- Krwawe Łowy (W)
- Zwiększono czas trwania wzmocnienia: z 0,75 do 2 sekund.
- Prędkość ataku będzie przyznawana przy zaatakowaniu nowego celu, którego HP jest poniżej progu.
- Wzmocnienie prędkości ataku przy ataku lub zaklęciu, po którym HP celu spadnie poniżej progu.
- Statystyki podstawowe
Wizualne i gameplayowe zmiany Viktora
Poprawki Viktora uderzyły w graczy z wielkim hukiem. Trudno jednak powiedzieć, by odzew LoL-owej społeczności sprzyjał zamiarom dewelopera. Chociaż zapowiedź od strony wizualnej prezentuje się bardzo przyjemnie i zdecydowanie dotyka czułego punktu w sercu fana serialu, nie każdy jest ukontentowany tym, jak postać odstaje od swojego lorowego oryginału. Nie jest tajemnicą, iż została ona zmieniona drastycznie na potrzeby Arcane. I owe modyfikacje oburzyły zarówno zagorzałych fanów, jak i tych bardziej doraźnych graczy. Nasz szalony naukowiec bowiem, chociaż nadal osiągnął swój cel poprzez bezwzględną ewolucję, zamiast zmechanizowanym człowiekiem stał się wyrachowanym, manipulującym czasoprzestrzenią magiem. Szczęście w nieszczęściu skupiono się tutaj głównie wokół jego modelu i fabuły, pomijając raczej kwestie samej rozgrywki.
Zmiany umiejętności bohatera w wersji 14.24:
- Wielka Ewolucja (bierna)
- Zwiększono liczbę hexfragmentów za stwory oblężnicze: z 5 do 10.
- Zmniejszono liczbę hexfragmentów za udział w zabójstwach: z 25 do 20.
- Wyssanie Mocy (Q)
- Zwiększono wytrzymałość tarczy: z 25-105 do 40-115.
- Pole Grawitacyjne (W)
- Wzmocniono efekt spowolnienia: z 30-45% do 33-45%.
- Zwiększono czas spędzony w Polu przed ogłuszeniem: z 1,1 do 2,5 sekundy.
- Spowolnienie działa przez cały czas pozostania w Polu.
- Zmniejszono czas działania spowolnienia: z 1 do 0,25 sekundy.
- Hextechowy Promień (E)
- Zmniejszono koszt zaklęcia: z 70-110 do 60-100.
- Burza Arkanów (R)
- Wielka Ewolucja: umiejętność specjalna może zostać wyewoluowana po zakończeniu ewolucji pozostałych zaklęć i zebraniu 100 hexfragmentów.
- Unicestwienie: wyewoluowanie umiejętności specjalnej zwiększy jej obszar działania o 40% i czas trwania o 3 sekundy, jeżeli zada obrażenia wrogowi, który zginie. Maksymalny limit ulepszeń obszaru to 6, a maksymalny czas wydłużenia umiejętności to 6 sekund.
Więcej o grze możecie przeczytać tutaj.