Mel dołącza do kanonu ligowych bohaterów
Noxiański ród ewidentnie podbija Summoner's Rift w ostatnim półroczu. Najpierw dostaliśmy przepotężną wojowniczkę przeznaczoną na górną aleję. Teraz do kolekcji dochodzi świeżo przebudzony mag, Mel. Ta już przed premierą zdaje się wywoływać raczej mieszane reakcje, co widać, chociażby, w poniższym wpisie Dawida "Melonika" Ślęczki.
XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD https://t.co/btD7Ad4lsT
— Melonik (@meloniklol) January 8, 2025
Podobne odczucia zdaje się wykazywać też Marcin "Jankos" Jankowski, sądząc po jego jakże emocjonalnym komentarzu...
WHAT THE FFFFFFFFFFFFFFFFFFFF https://t.co/YV3YiOrYb2
— Marcin Jankowski (@JankosLoL) January 8, 2025
Umiejętności Mel
Kontrowersje pojawiały się w przeszłości przy wielu postaciach wprowadzanych do gry. Mel zawdzięcza je jednej konkretnej zdolności – jej tarczy. Przejdźmy zatem do szczegółowego omówienia.
Dojmująca Jasność (bierna)
-
- Każde użycie umiejętności powoduje, że kolejny atak podstawowy wystrzeliwuje dodatkowe trzy pociski. Ich maksymalna liczba to dziewięć. Koncept w znacznym stopniu przypomina umiejętność pasywną Seraphine, z tym że ta nie potrzebuje pomocy otaczających jej sojuszników. Dodatkowo na przeciwników nakładany jest znacznik Przytłoczenia, który kumulowany zwiększa obrażenia. Jeżeli cel ma dostateczną liczbę naładowanych znaczników, kolejny atak Mel aktywuje efekt egzekucji. Wykończenie wroga resetuje Przytłoczenie.
Świetlista Salwa (Q)
-
- Bohaterka wystrzeliwuje salwę pocisków, które eksplodują wokół miejsca docelowego, zadając wielokrotne obrażenia przeciwnikom w zasięgu. Umiejętność bardzo standardowa, przypominająca wizualnie mieszankę Słupa Ognia Branda z Icathiańskim Deszczem Kai'Sy.
Odbicie (W)
-
- Mel tworzy wokół siebie barierę, która blokuje nadchodzące obrażenia i odbija pocisk w kierunku atakującego przeciwnika, dodatkowo pozyskując szybkość poruszania się. Jest to zupełnie nowa mechanika w grze. Odbite mogą być wszystkie umiejętności ofensywne, wraz z ich efektami kontroli tłumu. Przykładami są tu Annie z naładowanym unieruchomieniem czy R Ezreala. Może to niejednokrotnie powodować dość kuriozalne interakcje jak w przypadku Blitzcranka przyciągającego się do Mel.
Słoneczne Unieruchomienie (E)
-
- Jest to jedyny skill w repertuarze Mel z bezpośrednim efektem kontroli tłumu. Wystrzeliwuje ona słoneczny dysk, który unieruchamia przeciwnika znajdującego się w jego centrum. Spowalnia on jednocześnie wszystkich znajdujących się na jego obrzeżach. Wybuch zadaje obrażenia rozłożone w czasie.
Złote Zaćmienie (R)
-
- Umiejętność specjalna bohaterki jest jedną z nielicznych w grze o zasięgu globalnym. Będzie ona atakować wszystkich przeciwników oznaczonych przez Przytłoczenie. Im wyższy poziom umiejętności, tym większe obrażenia zadawane przez zdolność pasywną.