To koniec Spectre Divide
Ale finalnie sukces ten udziałem Spectre Divide bynajmniej się nie stał. Gra ukazała się we wrześniu ubiegłego roku i w najlepszym momencie przyciągnęła tylko na Steamie (SD ukazało się też na Playstation i Xboksie) ponad 26 tysięcy graczy. Jak nietrudno się domyślić, miało to miejsce przy okazji premiery. Produkcję mocno promował wówczas Michael "shroud" Grzesiek, były profesjonalny gracz Counter-Strike'a, który uczestniczył w pracach nad tytułem. Co jednak istotne, nigdy potem Spectre Divide nie cieszyło się takim zainteresowaniem. W kolejnym miesiącu peak na Steamie wynosił już nieco ponad 4 tysiące osób. Potem już tylko 1 tysiąc, podczas gdy w styczniu 2025 roku na serwerze w jednej chwili przebywało co najwyżej... 297 osób. Było więc źle. I to źle na tyle, że zaledwie dwa tygodnie po rozpoczęciu pierwszego sezonu rywalizacji twórcy z Mountaintop Studios ogłosili, iż zamykają projekt.
- CZYTAJ TEŻ: shroud z własnym zespołem Marvel Rivals!
– Niestety odpalenie Sezonu 1 nie przyniosło sukcesu na takim poziomie, który był potrzebny, by utrzymać na powierzchni zarówno samą grę, jak i Mountaintop. Czuliśmy się optymistycznie nastawieni po pierwszym tygodniu. Wtedy przyciągnęliśmy około 400 tysięcy gracz z peakiem 10 tysięcy graczy na wszystkich platformach. Ale czas mijał. A my nie widzieliśmy dostatecznie wielu aktywnych graczy i przychodów, by dało się pokryć codzienne koszty Spectre i samego studia. Od momentu premiery na PC rozłożyliśmy nasz pozostały kapitał tak bardzo, jak mogliśmy. Ale w tym momencie nie mamy już funduszy na wspieranie gry. To oznacza, że Mountaintop zamknie się wraz z końcem tego tygodnia. Przewidujemy, że Spectre zostanie wyłączone w ciągu kolejnych 30 dni, ale planujemy już teraz wyłączyć zakupy i zwrócić pieniądze wydane od momentu premiery Sezonu 1 – możemy wyczytać w oficjalnym komunikacie opublikowanym przez twórców.