Train ewidentnie niekochany
Zakończone niedawno PGL Bucharest 2025 było kolejną dużą imprezą, na której Train nie cieszył się przesadnym zainteresowaniem. Dość powiedzieć, że w trakcie całej imprezy zobaczyliśmy go zaledwie ośmiokrotnie! Osiem razy na 97 możliwych. Tylko osiem procent to wynik nadwyraz marny i, co gorsze, wcale niebędący wyjątkiem. Pociągi po reworku przygotowanym z myślą o Counter-Strike'u 2 zaliczyły trudny powrót na profesjonalną scenę, ale samo Valve również nie pomaga. Od premiery Traina w wersji CS2 minęło już pięć miesięcy, tymczasem sama arena nie doczekała się żadnych znaczących zmian. Feedback społeczności, w tym zawodowych graczy, na razie nie spotkał się z żadnymi następstwami.
Co ciekawe, najczęściej na Pociągach podczas PGL Bucharest 2025 oglądać mogliśmy późniejszych mistrzów, czyli Team Falcons. Sokoły wzięły udział w połowie starć na Trainie, ale tylko dwa z nich udało im się wygrać. Lepiej wiodło się tam Complexity, które zwyciężyło we wszystkich trzech meczach na tej właśnie mapie. Ogólnie na omawianej arenie swoich sił spróbowało 10 z 16 uczestniczących drużyn. Wyłamały się 3DMAX, Betclic Apogee Esports, G2 Esports, Legacy, The MongolZ i Team Liquid. Tak czy inaczej, przed BLAST.tv Austin Major 2025 nie mamy raczej co spodziewać się większych modyfikacji na kolejowej mapie. Ale już po mistrzostwach świata Valve zdecydowanie powinno się Trainem zainteresować. I coś z nim w końcu zrobić, by był bardziej grywalny.
Ancient pomiędzy klasycznymi mapami
Ktoś powie, że prosom najbardziej odpowiada wyłącznie klasyka. I coś w tym jest, bo na PGL Bucharest 2025 najczęściej rozgrywaną mapą był Dust2. Zakurzona od piasku arena w trakcie zawodów pojawiła się 21-krotnie. Z kolei inne pole bitwy utrzymane w podobnym klimacie, Mirage, zostało użyte 15 razy. Ale pomiędzy tą dwójką znalazł się Ancient, którego klasykiem bynajmniej nazwać nie można. A jednak w tym wypadku nowość okazała się strzałem w dziesiątkę. Ba, nawet inna nowsza propozycja, czyli Anubis, obecny był na PGL Bucharest 2025 zdecydowanie częściej niż Train. Mowa tutaj o 13 spotkaniach – podobnie jak w przypadku kolejnego przedstawiciela klasyki, czyli Inferno.
Pełen zestaw informacji na temat PGL Bucharest 2025 zapraszamy do naszej relacji, do której przejść można po naciśnięciu na poniższy baner.