CS2 z AnimGraph2 i zmianami na mapach

Jedną z największych zmian, których doczekał się CS2, jest nowy system animacji. Mowa tutaj o AnimGraph2, którego wdrażanie rozpoczęto od trybu pierwszoosobowego. I nie trzeba być szczególnie spostrzegawczym, by zauważyć, jak bardzo wszystko się zmieniło. W teorii zmieniło na lepsze, bo teraz wszystko wygląda płynniej i zwyczajnie bardziej naturalnie. Kłopot w tym, że, jak to często przy tak dużej ingerencji bywa, szybko pojawiły się doniesienia o problemach technicznych. Wygląda więc na to, że przed nami kilka kolejnych update'ów, które będą miały doprowadzić stan techniczny gry do takiego poziomu, jaki na dobrą sprawę powinien być już dziś. Ale wiadomo jak to jest – najlepiej testować na żywym organizmie.

Ponadto Valve po dłuższej przerwie pochyliło się nad dźwiękami, by te pasowały do AnimGraph2. Spore znaczenie mają również zmiany, do których doszło na kilku mapach. Weźmy takiego Traina, który od momentu powrotu do puli, łagodnie mówiąc, nie jest faworytem graczy. Pojawiło się tam kilka nowych osłon, które mają dać więcej możliwości obrony np. na tak mocno otwartym BS-ie A. Z kolei na Inferno dodano nowe możliwości rzucania granatów z Kościoła na BS-ie B, usuwając wcześniej uniemożliwiające to witraże. W pewnym stopniu zmodyfikowano także drogę przez ogród na Trumny. Generalnie nie są to może modyfikacje będące gamechangerami, ale diabeł tkwi w szczegółach. A tych niech doszło.

Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:

Animacje

  • system animacji w CS2 jest w trakcie aktualizacji do AnimGraph2, co wymaga preprojektowania istniejącej w grze zawartości. Dzisiejsza aktualizacja zastępuje wszystkie animacje w trybie pierwszoosobowym, wliczając w to animacje wyciągania broni, strzelania, przeładowania i inspekcji
  • zastąpiono/zaktualizowano animacje wszystkich kurczaków

Rozgrywka

  • usprawniono przewidywanie obrażeń podczas strzelania w ruchu
  • przeładowanie strzelby nie będzie już automatycznie wznawiane po tym, gdy je przerwano
  • naprawiono kilka sytuacji, w których gracz mógł utknąć w geometrii mapy podczas surfowania (np. na surf mapach)

Dźwięk

  • naprawiono sytuację, w której regulacja głośności poszczególnych graczy nie działała prawidłowo
  • dodano różne usprawnienia dla dźwięków przeładowania i wyciągania broni, co jest połączone z aktualizacjami AnimGraph2
  • dodano nowe zależne od prędkości dźwięki, które są odtwarzane podczas surfowania (mogą być włączone poprzez sv_surf_sounds i mogą być dostosowane poprzez snd_surf_volume_inair, snd_surf_volume_map, snd_surf_volume_slide)
  • dodano różne usprawnienia dźwięków otoczenia dla twórców map społeczności

Różne

  • przeglądarka serwerów społeczności otwiera się teraz w nakładce Steama podczas gry na pełnym ekranie w trybie ekskluzywnym

Mapy

  • Overpass
    • dodano możliwą do rozbicia szybkę w drzwiach B
    • dostosowano barierki na Heavenie
    • dostosowano kąt ciężarówki na BS-ie A
    • zablokowano wizję z tyłu ciężarówki na schody
    • przesunięto ścianę za śmietnikiem w kierunku schodów A
    • dostosowano tekstury tylnej ściany śmietnika
    • usunięto trochę trawy w okolicach BS-u A
    • spłaszczono szczyty rozbitych ścian w okolicach BS-u B
    • ponownie dodano przewody na całej mapie
  • Train
    • dodano nową osłonę na BS-ie A przy Hell Train
    • dodano nową osłonę i dostosowano platformę na BS-ie B poza terenem Z
    • dostosowano osłonę w Ivy
    • usunięto horyzontalne pasy na dużych drzwiach na BS-ie A
    • podniesiono platformę CT na B
    • dostosowano oświetlenie na BS-ie B
    • dostosowano clipping
  • Inferno
    • otwarto okna Kościoła nad Trumnami
    • ścieżka w ogrodzie Kościoła została zwężona przy drzwiach wejściowych i poszerzona przy Trumnach
    • dostosowano kształt pierwszej skrzyni na BS-ie B
    • naprawa barierki balkonu na BS-ie A została zakończona
    • usunięto krawężniki wzdłuż mida
    • łukowe światło przeniesiono na sufit
    • dostosowano wygląd Banana, by poprawić widoczność dla graczy
    • dostosowano obiekty na całej mapie
  • Dogtown
    • zaktualizowano mapę do ostatniej wersji z warsztatu społeczności