Patch 25.19 skupiony wokół wzmocnień
Wersja 25.19 to ten moment w roku, na który wszyscy zawsze czekają. Wprowadzone w niej modyfikacje to bowiem dopieszczenie tego, co deweloperzy dają nam w trakcie dwunastu miesięcy. Wielkimi krokami zbliża się bowiem League of Legends World Championship 2025, który to właśnie na tym patchu zostanie rozegrany. Zajawka jest tym większa, że w puli bohaterów otrzymujących wzmocnienia są też ci najbardziej ikoniczni, jak chociażby Ahri. Zacznijmy jednak od omówienia dużo skromniejszych osłabień.
W tej puli znalazły się tylko cztery postacie: Corki, Poppy, Pantheon oraz Sivir. Niezniszczalna Włócznia będzie nieco mniej skuteczna w lesie, jako iż skupiono się tu wokół modyfikatorów obrażeń przeciwko potworom. W przypadku pozostałych jednostek nerfy zaś skoncentrowane na sile ataku. Poppy dodatkowo będzie musiała czekać dwukrotnie dłużej na swoją umiejętność specjalną w przypadku jej anulowania.
Mnogość wzmocnień wśród... magów?
Po stronie buffów zadzieje się ciekawa sprawa. Na liście jest aż siedmioro magów i troje strzelców. I choć ci pierwsi wypełniają różne role w drużynie, zaskakujące jest, iż nie dostaliśmy poprawek żadnych innych klas. Tym samym zarówno Diana, jak i Lillia będą wspierać swoje drużyny z nieco większą skutecznością z lasu. Jedna dzięki ułatwionemu czyszczeniu potworów, druga zaś ogólnym wzmocnieniom umiejętności. O dziwo, u Branda również poprawiono modyfikatory, zwiększono mu też skalowanie się z mocą umiejętności. LeBlanc, obok Aspektu Księżyca, jest jedynym zabójcą na liście. I tu też skupione się wyłącznie wokół jej obrażeń.
Zmiany Seraphine ukierunkowane są pod rolę wspierającej. Będzie skuteczniej leczyć i szybciej pozyskiwać manę. W przypadku Ahri oraz Mel dostajemy zaś zabójcze dawki dodatkowej siły zaklęć. Ta druga będzie z pewnością solą w oku wielbicieli ARAMów, jako iż nawet bez tych wzmocnień była uznawana za jednego z najmocniejszych oponentów. Caitlyn będzie miała tylko lekko smagnięte obrażenia podstawowe. Znacznie więcej zadzieje się u Dravena i Jinx, którzy obok dodatkowych obrażeń umiejętności dostają też nieco szybkości poruszania się oraz redukcji czasu odnawiania się umiejętności.
Modyfikacje o głębszym podłożu w wersji 25.19
Bardziej kompleksowe zmiany dotknęły trzech jednostek. Wśród nich Jax, przy którym celem zespołu odpowiedzialnego za balans jest sprawienie, by pełnia jego potencjału wymagała nieco większych umiejętności samego gracza. Ma on być też nieco bardziej oddany swojej roli na górnej alei. Zobaczymy jednak już niebawem, czy praca nad umiejętnością specjalną temu pomoże. Lee Sin zaś według deweloperów nieco za mało prezentuje się w ligach profesjonalnych w tym sezonie. Zważywszy jednak na fakt, że poprawki Fali Dźwięku (Q) ciężko zaklasyfikować zarówno jako wzmocnienie, jak i osłabienie, podczas gdy zmniejszony przyrost pancerza czyni go nieco mniej wytrzymałym na późniejszych etapach gry, efekt ten może być trudny do osiągnięcia. W przypadku Syndry zaś dostajemy obrażenia i szybsze odnawianie się umiejętności kosztem odrobiny wytrzymałości.
Więcej o nadchodzących zmianach przeczytacie na oficjalnej stronie League of Legends. Historię aktualizacji znajdziecie zaś tutaj.