Duopol Inferno i Dusta2
Już teraz możemy powiedzieć, że FISSURE Playground 2 było łaskawsze niż StarLadder StarSeries 19 dla Overpassa. Chociaż mniej łaskawe być co prawda nie mogło, bo w Budapeszcie najświeższy dodatek do puli turniejowej nie pojawił się ani razu. Tak czy inaczej, podczas serbskiego turnieju wspomniana arena została załadowana na serwer siedmiokrotnie. A to oznacza, iż była jedną z dwóch najrzadziej rozgrywanych map. Drugą był Train, który po chwilowym wzlocie na Węgrzech wrócił na swoje dotychczasowe miejsce. Słabe zainteresowanie Overpassem i Trainem to wszak coś, z czym spotykamy się od wielu miesięcy. Powody? Z jednej strony Pociągi doczekały się reworku, który nie do końca przypadł graczom do gustu, a mimo to Valve na razie nic z tym nie zrobiło. Z kolei znajdujące się w Berlinie pole bitwy zostało dodane do puli, gdy sezon już trwał, więc drużyny nie miały tak naprawdę dotychczas czasu, by w odpowiedni sposób przygotować taktyki.
O wiele częściej podczas FISSURE Playground 2 zmagania toczone były na Inferno oraz Duście2. To właśnie te dwie areny były najpopularniejszymi podczas imprezy w Belgradzie. Każda z nich miała swój moment 20-krotnie. To oznacza, że aż 40 procent spotkań, które miały miejsce przy okazji omawianego turnieju, odbyło się na którejś z obu wspomnianych map. I szczególnie w przypadku Inferno trudno być tutaj zaskoczonym, bo w tym wypadku możemy mówić po prostu o kontynuacji trendu, który trwa od wielu miesięcy. Nieco rzadziej niż wcześniej profesjonalni gracze korzystali natomiast z usług Mirage'a. Nie był to co prawda wynik tak słaby, jak na wspomnianym już StarLadder StarSeries 19, gdzie Miraż był trzecią najrzadziej ogrywaną mapą, ale nadal – pozycja poza mapowym podium równoznaczna jest z tym, iż obecnie gracze zwyczajnie wolą toczyć boje w innych miejscach. Np. na Anciencie, który nieznacznie przebił na Węgrzech Mirage'a.
Inferno najchętniej wybierane na FISSURE Playground 2
Omawiany tutaj Train bardzo często wylatywał za burtę już przy pierwszej nadarzającej się okazji. Uczestnicy FISSURE Playground 2 decydowali się na to aż 17-krotnie, chociaż taki Overpass był zbanowany w pierwszej rundzie prawie tak samo często – 16 razy. Zresztą, gdyby zsumować bany z pierwszej i drugiej rundy to berlińska arena wylatywała nawet częściej, bo w 32 wypadkach. Dla porównania Traina ten los spotkał w sumie 31 razy. No nie chcieli grać tych map w Belgradzie, nie chcieli. Chcieli za to i to mocno Inferno, bo w 18 przypadkach właśnie to pole bitwy było wybierane przez którąś z grających akurat formacji. I mowa tutaj o sporej dominacji, bo drugi pod tym względem Dust2 był typowany 15-krotnie. Na osobne wspomnienie zasługuje natomiast Nuke. Nuklearne pole bitwy w dziesięciu spotkaniach miało status mapy, która w razie konieczności ma przesądzić o ostatecznym wyniku. Ale rolę tę amerykańska elektrownia pełniła finalnie sześć razy.
Mapa | Ban w 1. rundzie | Ban w 2. rundzie | Pick w 1. rundzie | Pick w 2. rundzie | Decider |
Ancient | 10 | 9 | 13 | – | 8 |
Dust2 | 10 | 9 | 15 | – | 6 |
Inferno | 4 | 12 | 18 | – | 6 |
Mirage | 12 | 9 | 14 | – | 5 |
Nuke | 11 | 9 | 10 | 1 | 10 |
Overpass | 16 | 16 | 4 | 1 | 2 |
Train | 17 | 14 | 6 | – | 3 |
Pełen zestaw informacji na temat FISSURE Playground 2 znajdziecie w naszej relacji, do której przejść można po naciśnięciu na poniższy baner.