CS2 dostaje TrueView
Dotychczas jednak odtwarzanie dem w CS2 obarczone było pewnymi "ułomnościami". Przede wszystkim widzieliśmy spotkanie z punktu widzenia serwera, co najczęściej nie do końca oddawało to, jak to wyglądało z naszej perspektywy. Stąd też nie brakowało nagrań, na których ktoś został trafiony. Trafiony, chociaż już dawno schował się za rogiem albo umknął sprzed celownika itp. Teraz za sprawą TrueView ma być inaczej. Samo Valve reklamuje tę funkcję jako prezentację dokładniejszego oglądu na to, czego doświadczyli obserwatorzy czy też uczestniczący w spotkaniu zawodnicy. I rozwiązanie jest proste, bo TrueView ma odtwarzać po prostu przewidywanie trafień po stronie klienta. Niby oczywiste, że tak powinno być, ale jednak ktoś musiał na to wpaść, ktoś inny musiał to wykonać. A jeszcze ktoś inny musiał uznać, że to odpowiedni moment, by pchnąć tę funkcję do wersji live.
Zawartość nowej aktualizacji gry Counter-Strike 2:
Rozgrywka
- naprawiono sytuację, która powodowała nieprawidłowe ograniczenie przyspieszenia w powietrzu podczas surfowania
- naprawiono sytuację, gdy powolne wjeżdżanie na rampę podczas surfowania było nieprawidłowo rozpoznawane jako najwyższy punkt skoku
- naprawiono błąd powodujący niekonsekwencję działania "opóźnienia odsunięcia lunety scope'a po wystrzale"
Demo
- dodano TrueView, odtwarzanie dem, które rekonstruuje oryginalne doświadczenia gracza w bardziej odpowiedni sposób poprzez ponowne uruchomienie prognozowania po stronie klienta
- TrueView pokaże efekty przewidywania obrażeń, jeżeli w danym momencie były one włączone przez obserwowanego gracza
- TrueView nie odtworzy dokładnych tamingów poszczególnych klatek, więc pewne różnice między oryginalnym doświadczeniem gracza i odtwarzaniem TrueView będą nadal obecne. Szczególnie podczas bardzo powolnego odtwarzania. Klatka gracza w momencie, gdy kliknięto przycisk myszy, która została wykorzystana przy rejestracji trafienia, będzie odtwarzana z dokładnością do najbliższej klatki dema. Jednakże efekty reakcji takie, jak odrzut, błysk wylotu lufy, rozbryzg krwi i ragdoll są opóźnione podczas przewijania o jedną czy dwie klatki z powodu sposobu pracy CPU i GPU. Dlatego nie będą one wyświetlane w tym samym momencie podczas odtwarzania dema
- TrueView może nie działać prawidłowo ze starymi demami. Dlatego jest domyślnie wyłączone, jeżeli wersja klienta odtwarzającego nie pasuje do wersji klienta, w której demo było nagrane. Można ustawić cl_demo_predict 2, by to zmienić
- naprawiono błąd, przez który modele w trzeciej osobie nie były płynnie animowane
- naprawiono błąd, przez który demo po odpauzowaniu było przyspieszane o jeden tick
Różne
- dodano poprawki animacji dla zamka G3SG1
- naprawiono suwak konsoli deweloperskiej, by akceptował on kliknięcia myszy