Valve znowu uderza w gambling
Co zatem Valve zmieniło w Operation Requirements oraz Limited Game Tournament License? Kluczowy jest tutaj całkowity zakaz reklamowania serwisów i firm zajmujących się działalnością, która od dawna jest solą w oku twórców CS-a. Nie będzie obstawiania skinami, nie będzie otwierania skrzynek poza grą czy też odsprzedaży kluczy. Wszystkie przedsiębiorstwa, które funkcjonują właśnie na tym polu, nie mogą od teraz być obecne na turniejach. I nie chodzi tylko o sam branding poszczególnych turniejów. Nie może ich być nawet na koszulkach graczy, co automatycznie wymusza na organizacjach zakończenie tego typu współprac oraz nierozpoczynanie nowych. Zamiast tego będą musiały one szukać źródła finansowego wsparcia w innych przestrzeniach.
Sekcja 2.4.e w Limited Game Tournament License brzmi:
Ochrona własności intelektualnej. Licencjobiorca nie może rozpowszechniać ani wyświetlać, w tym również na koszulkach zespołów czy wszystkim innym, co widoczne jest podczas transmisji, żadnej zawartości czy materiałów łamiących Valve IP lub warunki Steam Subscriber Agreement (np. stron z otwieraniem skrzynek lub wymianą skinów). Licencjobiorca nie powinien zezwalać na to, by jakiekolwiek treści łamiące Valve IP lub warunki Steam Subscriber Agreement (np. loga na koszulkach zawodników) pojawiły się na jakiejkolwiek transmisji z turnieju. Licencjobiorca nie będzie akceptował sponsoringu od firm generujących zyski na podstawie działalności będącej naruszeniem obowiązujących umów z Valve, lokalnego prawa lub będącą opartą na ekonomii gry Valve. W to wlicza się, chociaż nie tylko, odsprzedaż kluczy lub przedsiębiorstwa wchodzące w interakcję z ekwipunkami graczy w grze Valve.
Podczas trwającego StarLadder Budapest Major 2025 dało się już dostrzec, że niektóre organizacje, jak NRG czy też Aurora Gaming, dostosowały swoje koszulki do nowych reguł. Pozostaje jednak pytanie, co z formacjami pokroju SkinRave Esports, czyli takimi, których branding w całości jest reklamą strony oferującej możliwość otwierania skrzynek? Odmienną i również kontrowersyjną kwestię stanowią takie formacje jak 500, BC.Game Esports, BetBoom Esports czy też PARIVISION. Czy Valve prędzej czy później zajmie się również nimi? I jak to wszystko wpłynie np. na scenę tier 2, gdzie nie ma tak wiele kontraktów sponsorskich i pieniędzy?