Od 7 do 10 stycznia 2016 roku w amerykańskiej Atlancie odbywały się finały Mistrzostw Świata w grze SMITE. Dziesięć najlepszych drużyn z całego świata spotkało się w stolicy stanu Georgia, aby walczyć o chwałę i połowę z milionowej puli nagród. W turnieju wystąpiły ekipy Cloud9, Enemy Esports, Paradigm, Epsilon eSports, Fnatic, AVANT-Garde, paiN Gaming, Isurus Gaming, Oh My God B i Qiao Gu Reapers.

Droga Epsilon eSports do mistrzowskiego tytułu nie była jednak łatwa. W półfinale europejska formacja była bardzo bliska odpadnięcia z zawodów. Ich przeciwnikiem w tym spotkaniu było Cloud9 (obrońcy tytułu z sezonu pierwszego, gdy występowali jeszcze w barwach Cognitive Gaming). Przy stanie dwa do jednego dla C9, gracz Epsilon - Kennet "Adapting" Ros zdecydował się na bardzo ryzykowny pick Fenrira. Ryzyko opłaciło się jednak, gdyż był to prawdziwy as w rękawie Szweda, który wyciągnął swoich kompanów z zagrożenia. W decydującym starciu Adapting po raz kolejny zagrał tym samym pickiem, zapewniając swojej drużynie awans do finału.

smajttable

Spotkanie finałowe turnieju odbyło się pomiędzy zespołami, które w swoich regionalnych mistrzostwach uplasowały się na drugich miejscach - Epsilon eSports oraz Enemy. Bez wątpienia trudna przeprawa Epsilon w półfinale podziałała na drużynę z Europy motywująco. Gwiazdą meczu decydującego o tytule mistrzowskim był inny szwedzki gracz - midlaner André "Yammyn" Brännvall, który poprowadził swoich kolegów do zwycięstwa trzy do zera, a sam zgarnął tytuł MVP całych zawodów.