Riot Games ujawniło dziś pierwszą postać jaka w tym roku zagości na Summoner's Rift. Będzie nią Jhin, Wirtuoz, który będzie pierwszym od czasów Kalisty marksmanem w League of Legends. Poznajmy zatem bliżej naszego nowego championa zaczynając od krótkiego wprowadzenia przygotowanego przez Riot:
Jhin składa swój pistolet i aranżuje swe wielkie wejście na Rift. Skrupulatny i wyrachowany - jest najwolniejszym spośród ligowych strzelców. Ale kiedy znajdziesz się na jego celowniku, kiedy uda mu się ciebie zaskoczyć, to niewiele będzie można zrobić, aby powstrzymać to, co nieuniknione.
Jhin należy do grona bohaterów, które w lidze wyróżniają się dzięki swojej niecodziennej mechanice. Otrzymał on bowiem połączenie systemu amunicji z maną, coś na wzór Gravesa, a dodatkowo jego statystyki nie skalują się w standardowy dla championów sposób. Poznajmy zatem jego umiejętności:
Bierna – Szept
Pistolet Jhina, Szept, mieści cztery naboje, z których ostatni zawsze trafia krytycznie i zadaje dodatkowe obrażenia zależne od części brakującego zdrowia celu. Po oddaniu czterech strzałów Jhin potrzebuje chwili, aby przeładować.
Trafienia krytyczne Jhina zadają mniej obrażeń niż normalnie, a jego prędkość ataku w rzeczywistości nie skaluje się z prędkością ataku. Zamiast tego Jhin otrzymuje obrażenia od ataku za uzyskiwaną z przedmiotów i run prędkość ataku oraz szansę na trafienie krytyczne, a trafienia krytyczne dają mu chwilowy bonus do prędkości ruchu, zależny od prędkości ataku.
Q – Tańczący Granat
Jhin rzuca zbiornikiem w pobliskiego, obranego za cel wroga. Zbiornik po wylądowaniu odbija się do czterech razy od innych pobliskich wrogów. Zabicie wroga za pomocą Tańczącego Granatu sprawi, że kolejne odbicia zadadzą dodatkowe obrażenia.
W – Zabójczy Rozkwit
Bierna: Wrodzy bohaterowie, którzy zostali trafieni podstawowymi atakami Jhina, umiejętnością Ująć Widownię albo jakimikolwiek obrażeniami pochodzącymi od sojuszników Jhina, zostają oznaczeni na kilka sekund.
Aktywna: Jhin wystrzeliwuje pocisk o ogromnym zasięgu, który zadaje obrażenia wszystkim wrogim stworom oraz pierwszemu wrogiemu bohaterowi w wybranym kierunku. Jeśli trafiony wrogi bohater został już wcześniej oznaczony, zostanie na krótko unieruchomiony, a Jhin zyska chwilową premię do prędkości ruchu.
E – Ująć Widownię
Jhin umieszcza na ziemi pułapkę, która po uzbrojeniu się staje się niewidzialna. Pułapka zostaje uruchomiona przez wrogich bohaterów, którzy na nią nadepną, co ich ujawnia i oznacza Zabójczym Rozkwitem oraz tworzy dużą, spowalniającą strefę. Po krótkiej chwili pułapka wybucha, zadając obrażenia wszystkim wrogom znajdującym się w zasięgu.
R – Kurtyna!
Jhin składa swoją broń w całość i celuje w wybranym kierunku, ujawniając wszystkie oznaczone cele na wielkim obszarze. Następnie może wystrzelić cztery naboje, które zatrzymują się na pierwszym trafionym wrogim bohaterze, spowalniając go i zadając obrażenia zależne od brakującego zdrowia. Czwarty, ostatni wystrzał Jhina za pomocą Kurtyny! zadaje znacznie większe obrażenia i gwarantuje trafienie krytyczne.
Jak widać, Riot Games po raz kolejny pokazał, że potrafi eksperymentować i stworzyć ciekawego championa. Czy nowy marksman będzie silny i grany przez profesjonalnych zawodników? To jak zawsze zweryfikują sami gracze na Summoner's Rift. Chętnych do obejrzenia filmików z prezentacją umiejętności Jhina zapraszamy pod ten adres.