Dokładnie sześć lat temu ogłoszono fuzję, która później okazała się zbawienna dla polskiego e-sportu - 17 grudnia 2010 pojawiła się informacja o powstaniu firmy Turtle Entertainment Polska, która była połączeniem zespołu Ligi Cybersport i ESL Polska. Przed tym wydarzeniem polskim oddziałem ESL rządzili bracia Wasylukowie - Maciej i Rafał. To za ich kadencji odbył się pierwszy sezon ESL Pro Series w naszym kraju, a także imprezy z cyklu Intel Friday Night Game. Na przełomie 2010 i 2011 roku zarządcy ligi się zmienili - zostali nimi bracia Rafał oraz Krzysztof Pikiewiczowie, którzy wcześniej podobną funkcję pełnili w Cybersporcie.
Przed powstaniem rodzimego oddziału Turtle Entertainment mieliśmy w Polsce sporo sezonów Ligi Cybersport, która - w zależności od partnerów tytularnych - była rozgrywana pod różnymi nazwami. Były też CyberCupy czy inne turnieje, które odbywały się w różnych miastach. Oczywiście cały czas istniał także portal Cybersport.pl, który obok innych serwisów był kopalnią wiedzy o e-sporcie.
Grudzień 2010 był jednak początkiem czegoś zupełnie nowego, czego efektem są między innymi regularne sezony ESL Pro Series, które odbywają się obecnie pod nazwą ESL Mistrzostwa Polski. Impreza ta organizowana jest cyklicznie od 2011 roku. Po jednej z najgłośniejszych fuzji w rodzimym e-sporcie w Polsce odbywały się także międzynarodowe rozgrywki w World of Tanks, Mortal Kombat, Dota 2, StarCraft II czy League of Legends.
Jednak najważniejsza impreza pojawiła się tutaj w 2013 roku - wówczas w Katowicach odbył się przystanek Intel Extreme Masters, który zgromadził ponad 50 000 kibiców i pokazał, że Polska zasługuje na największe na świecie wydarzenia e-sportowe. Z tego powodu rok później IEM wrócił do Katowic, ale już w formie światowych finałów. I tak piękne połączenie tej imprezy z naszym krajem trwa do dziś. W 2017 roku Intel Extreme Masters do Spodka zawita po raz piąty, a po raz pierwszy odbywało będzie się przez dwa weekendy.
Skala przyszłorocznej edycji IEM pokazuje, jak długą drogę przeszedł polski e-sport po fuzji z 2010 roku. Zaraz po powstaniu w Turtle Entertainment Polska pracowało pięć osób, teraz jest ich ponad 80. Nie ma co ukrywać, że połączenie ESL Polska i Cybersport dało branży bardzo dużo. Spełniły się słowa, które pojawiły się w oficjalnym ogłoszeniu tej fuzji:
Jesteśmy pewni, że konsolidacja i wspólne działanie oparte na wieloletnim doświadczeniu partnerów nowej organizacji Turtle Entertainment Poland przyczyni się do dalszej popularyzacji sportów elektronicznych w naszym kraju, rozwoju gamingu i co najważniejsze, pozwoli nam zaoferować Graczom i Kibicom szereg nowych atrakcji i możliwości rozwoju naszej wspólnej e-sportowej sceny.