Już w przyszłym tygodniu rozpoczną się zmagania w ramach światowych mistrzostw Rocket League. W czwartym sezonie rozgrywek do wygrania będzie 350 000 dolarów, z czego 150 000 przeznaczonych będzie na globalne finały. Tym razem organizatorzy postanowili o podziale zawodów na dwie kategorie, Championship Series i Rival Series, dzięki czemu w Europie i Ameryce Północnej będzie mogło rywalizować po szesnaście drużyn.
W pierwszej kolejności odbędą się rozgrywki Play-In, które zadecydują o liście uczestników RLCS i RLRS. Sześć najlepszych drużyn awansuje do wyższej kategorii, natomiast kolejnych osiem zespołów trafi do niższej dywizji. Następnie, przez pięć tygodni, trwać będą rozgrywki ligowe w formacie każdy z każdym. W kolejnej fazie, play-offach Championship Series, zagra sześć drużyn, które będą rywalizować o cztery miejsca w globalnych finałach.
Rozgrywki transmitowane będą na żywo, m.in. na polskim kanale Gameshots. Faza Play-In rozpocznie się 2 i 3 września (odpowiednio w Ameryce i Europie), zaś RLRS i RLCS wystartują 8 i 9 września i potrwają do drugiego tygodnia października.