ESL, największa na świecie firma esportowa oraz Intel, światowy lider i innowator w branży IT, świętują zakończenie dwóch największych wydarzeń esportowych 2018 roku. Katowice ponownie gościły najwyższej klasy esportowców. 24-25 lutego w Spodku odbyły się zmagania w ramach ESL One powered by Intel, a tydzień później, 2-4 marca, w tym samym miejscu decydowały się losy mistrzostw Intel Extreme Masters World Championship. Łącznie, wydarzenia te odwiedziło aż 169 000 osób!
Pula nagród wszystkich turniejów rozegranych na przełomie lutego i marca wyniosła ponad 7 mln złotych. Jest to rekord, jeśli chodzi o turnieje organizowane przez ESL. Najbardziej prestiżowe zmagania odbyły się w Dota 2, Counter-Strike: Global Offensive i StarCrafta II, ale nie zabrakło również innych popularnych tytułów. Spodek nie był jedynym miejscem, gdzie gromadzili się esportowi fani. Do ich dyspozycji oddano również Międzynarodowe Centrum Kongresowe, gdzie przez dwa weekendy odbywały się targi IEM Expo. Oprócz stoisk znalazły się tam cztery esportowe sceny oraz Intel Experience Zone.
Ponadto, dzięki współpracy Intel i ESL, analitycy, inwestorzy, marketerzy oraz przedstawiciele mediów z całego świata mogli wziąć udział w prestiżowej, zamkniętej konferencji biznesowej Global Esport Forum, która odbyła się 1 marca, na dzień przed startem fazy pucharowej IEM Katowice.
Po fazie kwalifikacji, które objęły w sumie sześć regionów, szesnaście najlepszych drużyn Dota 2 z całego świata spotkało się w Katowicach, by walczyć o mistrzowski tytuł ESL One, lwią część puli nagród wynoszącej w sumie ponad 3,5 mln złotych oraz 1500 punktów rankingowych Dota 2 Pro Circuit 2017-2018. Zawody transmitowano w 10 wersjach językowych, w siedemnastu telewizjach kablowych i kanałach cyfrowych. Rozgrywki oglądano przez ponad 2 miliardy minut, co daje wzrost o 232% w porównaniu do ubiegłorocznego pierwszego weekendu.
– Za nami kolejne dwuweekendowe wydarzenie w Katowicach. Rozwijamy nasze eventy i nieprzerwanie chcemy pokazywać fanom najbardziej legendarne zmagania esportowe oraz zapewniać im nieprawdopodobne doznania – stwierdził Michał Blicharz, Vice President Pro Gaming w ESL. – Trudno było o bardziej emocjonujące zwieńczenie niesamowitych turniejów, które w tym roku rozegrano w Katowicach. Cieszymy się, że mogliśmy zapewnić niezapomniane chwile fanom zgromadzonym w Spodku i przed ekranami w domach.
W Katowicach wyłoniono także mistrzów 12. sezonu Intel Extreme Masters w Counter-Strike: Global Offensive oraz StarCrafta II. Drużyny CS: GO walczyły o nagrody z puli ok. 1,5 mln złotych, zaś zawodnicy StarCrafta rywalizowali aż o ok. 1,4 mln złotych. Zmagania czołowych esportowców można było oglądać na 38 kablowych i cyfrowych platformach na całym świecie. Nasi partnerzy dystrybuowali transmisję w 12 językach, a oglądano ją w sumie przez miliard minut.
W szczytowym momencie transmisję online z pierwszego weekendu zmagań w Katowicach oglądało 2,2 mln osób, podczas gdy stream z drugiego weekendu w najlepszym momencie przyciągnął uwagę aż 1,7 mln osób, co daje wzrost odpowiednio o 80% i 26% w porównaniu do poprzedniego roku. Transmisje na żywo, wideo z ciekawymi akcjami i inne publikacje na Twitterze i Facebooku dotyczące wydarzeń, które odbyły się w oba weekendy, osiągnęły 187 mln wyświetleń, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln.– Pasja, jaką ma esportowa społeczność w połączeniu z innowacyjnymi technologiami firmy Intel czynią nasze wydarzenia niezapomnianymi – stwierdził John Bonini, Vice President/GM of the VR, Gaming and Esports Group w Intelu. – W 12. sezonie Intel Extreme Masters cały czas zapewnia niesamowite emocje i cieszymy się każdą chwilą, która pozwala nam osiągać kolejne kamienie milowe esportu.
Podczas czwartej edycji IEM Expo nie zabrakło czołowych firm z branży technologicznej oraz influencerów. Na terenie wydarzenia znalazły się cztery sceny esportowe, na których gościły takie turnieje, jak chociażby Intel Challenge Katowice 2018, czyli turniej CS: GO dla kobiet. Udostępniono również strefę Intel Experience Zone, w której odwiedzający mogli wypróbować najnowsze technologie gamingowe z procesorami Intel® Core™ i7/i9, pograć w najnowsze gry zoptymalizowane pod kątem technologii Intela oraz przenieść się w świat VR.
Przez dwa weekendy wyłoniliśmy zwycięzców w następujących turniejach:
- Dota 2: W wielkim finale ESL One Katowice 2018 Virtus.pro pokonało zawodników Vici Gaming, triumfując tym samym w pierwszym Majorze tej gry, który odbył się w Polsce.
- Counter-Strike: Global Offensive: Dość nieoczekiwanie na najwyższym stopniu podium stanęło Fnatic, które w decydującym meczu wygrało z FaZe Clan, zgarniając swój pierwszy mistrzowski tytuł od czasu IEM Katowice 2016.
- StarCraft II: Puchar do domu zabrał Rogue, który w Wielkim Finale pewnie wygrał 4:0 z Classiciem.
- PUBG Invitational at IEM Katowice: Na najwyższym stopniu podium stanęli gracze Avangar, którzy po dwóch dniach rywalizacji zgromadzili najwięcej punktów.
- Intel Challenge Katowice 2018: Dzięki współpracy Intel, ESL i AnyKey w Katowicach odbyła się kolejna edycja żeńskich zmagań w CS: GO. Triumfowały reprezentantki Team Dignitas, które w finale pokonały Sq.Prospect.
- VR Challenger League: Po tygodniach zmagań online oraz offline rozgrywki w Echo Arena, oraz The Unspoken trafiły w końcu do Katowic, gdzie odbył się finał VRCL. Team ec.LiP.se wygrał w Echo Arena, natomiast Charizard triumfował w The Unspoken.
- HGC Western Clash: Katowice po raz trzeci gościły najlepszych zawodników Heroes of the Storm. Mistrzostwo trafiło w ręce Teamu Dignitas, który pokonał ekipę Zealots 4:3.
- CROSSFIRE IEM Expo Invitational 2018: Spośród czterech drużyn najlepsi okazali się podopieczni Super Valiant Gaming, dzięki czemu to właśnie Chińczycy zgarnęli lwią część puli nagród, wynoszącej ok. 105 000 złotych.
- Puchar Polski Cybersport: Trzeci sezon polskich zmagań esportowych zakończył się finałami rozgrywanymi w Katowicach. Po mistrzowskie tytuły sięgnęli gracze Illuminar Gaming (League of Legends) oraz Team Kinguin (CS: GO).
Po więcej informacji na temat Intel Extreme Masters zapraszamy na oficjalną stronę internetową. Zdjęcia z turniejów dostępne są tutaj.