Dziś po blisko pięciu latach Cache wypadł z puli map turniejowych. Oznacza to, że popularnej areny w najbliższym czasie nie zobaczymy na żadnej z wielkich imprez, gdyż zastąpi ją dodane dziś Vertigo. Jak można się spodziewać, usunięcie de_cache z międzynarodowych turniejów jest kolejnym z etapów reworku, jaki mapa ta niewątpliwie przejdzie. Zresztą, o pracach związanych z przebudową czarnobylskiego pola walki wiemy już od jakiegoś czasu, a wszystko dzięki Shawnowi „FMPONE” Snellingowi, który regularnie dzielił się z nami informacjami na temat postępów. Jak to więc dotychczas wyglądało?
5 czerwca 2018
To właśnie tego dnia na prowadzonym przez FMPONE profilu na Twitterze pojawiło się średniej jakości zdjęcie monitora, a na nim... coś, co ewidentnie przypominało okolicę elektrowni atomowej. Tabliczka z ujętym cyrylicą ostrzeżeniem, charakterystyczny znak ostrzegający przed promieniowaniem i dużo zieleni. A na dodatek napis samego Amerykanina, który przewrotnie stwierdził "Błąd, nie powinniście tego oglądać!".
29 czerwca 2018
Minęły zaledwie dwa tygodnie i wszelkie domysły zostały potwierdzone. Wystarczyło wrzucić na Twittera mapkę Cache'a z odhaczonymi zielonymi ptaszkami miejscówkami, by wszyscy wiedzieli, co się święci – rework Cache'a! Jednocześnie widać było jednak, że prace znajdują się dopiero w początkowej fazie, a sam twórca zdążył popracować jedynie nad respem antyterrorystów oraz jego okolicami.
18 lipca 2018
W lipcu przyszedł kolejny mały update. Nic szczególnego – po prostu ponownie mapa Cache'a z zielonymi ptaszkami. Niemniej w porównaniu do czerwca przybyło kolejne oznaczenie, co wskazywało, że prace nad kolejną miejscówką dobiegły końca. Tym razem dosięgły one wejścia na bombsite B od strony antyterrorystów. A na koniec mały prezent od Snellinga w postaci spoilera mówiącego o cholernie dużym drzewie.
24 sierpnia 2018
Dotychczas były to tylko malutkie przecieki, mówiące nam naprawdę niewiele ponad to, że prace trwają. Jednakże 24 sierpnia FMPONE na prowadzonym przez siebie streamie przez przypadek (albo i nie) zaprezentował swoim widzom coś, co prawdopodobnie było galerią screenów z pokrytego nowymi teksturami Cache'a. Nim Amerykanin panicznym ruchem ukrył okienko ze zdjęciami, ludzie połapali się co się dzieje i zaczęli robić shoty. Jednego z nich publikujemy poniżej:
31 października 2018
To kolejny znaczący dzień, bo właśnie wtedy amerykański twórca zaprezentował nam "coś", a tym czymś był projekt nowego bombsite'u A. W oczy rzucało się szczególnie płynniejsze przejście z długiej bezpośrednio na BS-a, które mogłoby całkowicie zmienić jego obronę, jak i odbijanie. Tylko ten jeden szczegół wywołał wiele komentarzy osób, wśród których były zarówno te podekscytowane możliwą zmianą, jak i te z miejsca na nią narzekające. Nie dało się jednak ukryć, że coś się dzieje.
1 listopada 2018
Dzień później zarówno entuzjaści, jak i sceptycy mogli zobaczyć odnowiony bombsite A w akcji. Wszystko dlatego, że FMPONE wrzucił na swój kanał na YouTubie krótki film zatytułowany "Tak będzie". Dzięki nagraniu w jeszcze większym stopniu dało się zauważyć jak bardzo wprowadzenie okrągłego silosu w miejsce kanciastego budynku zmieni całą filozofię gry na otwartym BS-ie. Zresztą, nie ma co czytać, lepiej samemu rzucić okiem poniżej:
25 stycznia 2019
Najświeższy raport dotyczący zmian na Cache'u pochodzi ze stycznia tego roku. W nim Snelling powrócił do publikowania mapy używanej w radarze, by zaznaczyć miejscówki, nad którymi już pracował. I postęp jest ogromny – zielone ptaszki można było znaleźć już na obu bombsite'ach, na longu czy też shorcie. Niemniej nadal pozostało sporo do zrobienia. Zwłaszcza że na modyfikacje czeka tak ważna w kontekście całej mapy lokacja, jak mid.
Więcej na temat dzisiejszej aktualizacji, która poza zmianą w puli map turniejowych wprowadziła także kilka innych poprawek, przeczytać można pod tym adresem.