Wyspy
- Dodano Wyspę Pustkowia.
- Dodano Wyspę Krateru.
- Dodano nowe ustawienia gry, pozwalające dostosować zewnętrzne światło oraz mgłę.
- Intensywność światła: określa intensywność światła słońca lub księżyca.
- Domyślna: używa intensywności światła właściwej dla aktualnej pory dnia lub nocy.
- 0% - 100%: ustawia określoną intensywność światła. 0% oznacza ciemność, a 100% pełne oświetlenie.
- Kolor światła: określa kolor światła słońca/księżyca.
- Domyślny: używa koloru światła właściwego dla aktualnej pory dnia lub nocy.
- Biały, czerwony, zielony, niebieski, żółty, fuksja, jasnoniebieski: ustawia określony kolor światła.
- Gęstość mgły: określa gęstość mgły na wyspie.
- Domyślna: używa ustawień mgły właściwych dla aktualnej pory dnia lub nocy.
- 0% - 100%: ustawia określoną gęstość mgły. 0% wyłącza mgłę całkowicie, a 100% sprawi, że mgła będzie zaczynać się bardzo blisko kamery!
- Kolor mgły: określa kolor mgły pokrywającej wyspę.
- Domyślny: używa koloru mgły właściwego dla aktualnej pory dnia lub nocy.
- Biały, czerwony, zielony, niebieski, żółty, fuksja, jasnoniebieski: ustawia określony kolor mgły.
- Pamiętajcie, że oświetlenie i mgła mogą wyglądać nieco inaczej na różnych platformach.
Rozgrywka
- Dodano nową opcję do ustawień gry: „Budowanie może niszczyć elementy otoczenia”:
- Tak: gdy gracze wznoszą budowle podczas gry, może to automatycznie niszczyć niektóre rekwizyty. Jest to ustawienie domyślne.
- Nie: rekwizyty nie będą niszczone, gdy gracze wznoszą budowle na ich miejscu podczas gry.
- Dodano ustawienie „Usuń” do opcji „Zachowaj przedmioty po zlikwidowaniu” w ustawieniach gry:
- Domyślnie gracze upuszczają przedmioty ze swojego ekwipunku, gdy zostaną zlikwidowani.
- Po wybraniu opcji „Usuń” przedmioty z ekwipunku zlikwidowanych graczy będą usuwane z gry, a gracze odrodzą się z podstawowym ekwipunkiem.
- Dodano nowe ustawienia, pozwalające ranić graczy za każdym razem, gdy w coś trafią.
- Ilość obrażeń zadawanych sobie przy trafieniu: określa, ile obrażeń odniesie atakujący gracz przy trafieniu w cel.
- Zranienie siebie wymaga zadania obrażeń: określa, czy atak musi zadać co najmniej jeden punkt obrażeń, by spowodować zranienie atakującego.
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Cele powodujące zranienie siebie: opcjonalnie można ograniczyć ranienie siebie przy trafieniu w cel do konkretnej kategorii celów.
- Nie-gracze, gracze, wszyscy (domyślnie: wszyscy)
- Bronie powodujące zranienie siebie: opcjonalnie można ograniczyć ranienie siebie przy trafieniu w cel do ataków przy użyciu określonych klas broni.
- Tylko kilof, tylko dystansowe, tylko broń biała, wszystko (domyślnie: wszystko)
- Można również zastąpić te ustawienia u konkretnych drużyn za pomocą urządzenia „Ekwipunek i ustawienia drużyny”.
- Dodano efekty widoczne przy odradzaniu się, a także złoty blask wskazujący, że gracz jest niezniszczalny, ponieważ właśnie się odrodził.
- Dodano nową opcję do ustawień gry: „Zezwól na ręczne odradzanie się”:
- Tak, nie (domyślnie: tak)
Bronie i przedmioty
- Dodano Rekwizytomat
- Zmieńcie się w rekwizyty i ukryjcie przed wrogami! Wystarczy wycelować Rekwizytomat w pobliski rekwizyt i pociągnąć za spust, by przyjąć wygląd celu.
- Najlepiej działa w połączeniu z rekwizytami z następujących galerii:
- Elementy podwórzowe, rekwizyty
- Elementy domowe, rekwizyty
- Pojemniki, rekwizyty
- Po zamianie w rekwizyt możecie prowokować innych graczy gwizdaniem.
- Zablokujcie położenie, by stać nieruchomo w miejscu, niczym prawdziwy rekwizyt.
- Po zablokowaniu nadal możecie obracać kamerą, nie poruszając rekwizytem.
- Pamiętajcie, że nie możecie się zamienić w ściany, elementy budowli, urządzenia ani pułapki.
- Dodano element interfejsu, który podczas gry wyświetla liczbę ukrywających się graczy.
- Ten element śledzi liczbę graczy, którzy posiadają w ekwipunku Rekwizytomaty.
- Jest on wyświetlany automatycznie, gdy ktoś rozpocznie grę posiadając Rekwizytomat.
- Dodano element interfejsu pokazujący czas do odgłosu „pingu” podczas ukrywania się pod postacią rekwizytu.
- Ten element oraz odgłos są aktywne tylko wtedy, gdy gracze wyposażeni w Rekwizytomaty w danej chwili udają rekwizyty.
- Położenie niesionych lub upuszczonych flag jest teraz widoczne na minimapie.
Gotowce i galerie
- Dodano gotowiec Mega Market
- Dodano 2 nowe galerie:
- Mega Market – galeria
- Mega Market, rekwizyty – galeria
- Dodano krawędź wieży zegarowej i krawędź firmy kurierskiej do galerii A Neo-Wykrzywionych.
- Dodano obdarte ściany do galerii B Neo-Wykrzywionych.
- Dodano drzewo z Mega Marketu do galerii przyrody/drzew.
- Dodano krzew z Mega Marketu do galerii przyrody/krzewów.
- Dodano wulkaniczny tron i jajo czerwonego smoka do galerii zamkowych rekwizytów.
- Dodano efekt baniek lawy do galerii cząsteczek.
- Dodano skały gejzerów do galerii skał wulkanicznych.
- Dodano warianty namiotów w różnych kolorach do galerii rekwizytów wojskowych.
- Zmieniono nazwę galerii wyzwań na galerię przedmiotów do zebrania.
Urządzenia
- Dodano nowe ustawienia latarni:
- Włączono: określa, kiedy latarnia ma być widoczna.
- Włączono (domyślnie) – zawsze
- Wyłączono – nigdy
- Tylko rozgrzewka – widoczna tylko w fazie rozgrzewki
- Tylko gra – widoczna tylko podczas aktywnej gry
- Styl latarni: określa styl graficzny latarni.
- Latarnia (domyślny)
- Styl strzałki
- Oba
- Ukryj ikonę interfejsu w odległości: Określa, w jakiej odległości ikona latarni pojawi się w interfejsie graczy (tylko styl strzałki)
- 2 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 50 m, 100 m, 150 m, 200 m, 250 m, 500 m (domyślnie: 20 m)
- Identyfikator ikony interfejsu: pozwala wyświetlić określoną literę przy ikonie w interfejsie (tylko styl strzałki)
- Brak, A, B, C, D, W, X, Y, Z (domyślnie: brak)
- Wymaga linii strzału: Określa, czy ikona w interfejsie jest widoczna tylko wtedy, gdy cel jest widoczny. Po wyłączeniu tej opcji strzałka będzie widoczna nawet po zasłonięciu celu.
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Sojusznik dla drużyny: określa, czy nadajnik jest widziany przez daną drużynę jako sojusznik, czy jako wróg.
- Wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy, dowolna, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (domyślnie: wszyscy neutralni)
- Widoczność dla drużyn: sprawia, że ten nadajnik będzie widoczny tylko dla określonych drużyn (zarówno jako nadajnik, jak i strzałka)
- Wszyscy wrogowie, wszyscy neutralni, wszyscy sojusznicy, dowolna, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 (domyślnie: dowolna)
- Włącz przy transmisji od: Pokazuje nadajnik po otrzymaniu sygnału od urządzenia aktywatora na określonym kanale.
- Wyłącz przy transmisji od: Ukrywa nadajnik po otrzymaniu sygnału od urządzenia aktywatora na określonym kanale.
- Dodano nowe ustawienia rekwizytów cząsteczkowych:
- Włączono: Określa, kiedy efekt cząsteczkowy ma być widoczny.
- Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono (domyślnie: włączono)
- Włącz przy transmisji od: Pokazuje cząsteczki po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Wyłącz przy transmisji od: Ukrywa cząsteczki po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Dodano nowe ustawienia urządzenia celu:
- Dodano nową opcję wytrzymałości – „Nie do zniszczenia”. Po jej ustawieniu urządzenie może być uszkodzone tylko przez aktywatory lub przez urządzenie wybuchowe z włączoną opcją „Zadawaj obrażenia niezniszczalnym budowlom”.
- Dodano ustawienie „Próg powiadomień ostrzegających”. Określa ono procentową ilość zdrowia, poniżej której pojawi się ostrzeżenie o obrażeniach.
- Brak, 35%, 50%, 75% (domyślnie: brak)
- Dodano ustawienie „Próg powiadomień krytycznych”. Określa ono procentową ilość zdrowia, poniżej której pojawi się ostrzeżenie o obrażeniach krytycznych.
- Brak, 5%, 10%, 25% (domyślnie: brak)
- Dodano opcję „Wyświetlaj komunikaty o zniszczeniu”. Jeśli jest włączona, zniszczenie celu spowoduje wyświetlenie informacji o tym fakcie.
- Wł., wył. (domyślnie: wył.)
- Dodano nowe ustawienie do generatora przedmiotów do przechwycenia:
- Dodano opcję „Wyświetlaj komunikaty o przechwyceniu”. Jeśli jest włączona, zmiana stanu przedmiotu (przechwycenie, zabranie, upuszczenie itp.) spowoduje wyświetlenie informacji o tym fakcie.
- Wł., wył. (domyślnie: wł.)
- Dodano nowe ustawienia do urządzenia panelu startu gracza:
- Dodano opcję „Włączono podczas fazy” (Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono. Domyślnie: włączono)
- Pozwala ona ustalić, czy panel startu gracza ma być aktywny podczas fazy gry, czy fazy rozgrzewki.
- Panele zmieniają teraz kolor na czerwony, jeśli nikt nie może się na nich pojawić (tj. jeśli zostały wyłączone lub nie przypisano do nich odpowiedniej drużyny)
- Włącz przy transmisji od: Umożliwia używanie tego panelu po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Wyłącz przy transmisji od: Blokuje używanie tego panelu po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Zmieniono nazwę urządzenia wentylatora na galerię wentylatorów, ponieważ zawiera ona teraz wiele rekwizytów.
- Dodano gejzer do galerii wentylatorów.
- Gejzer to naturalne źródło, które wyrzuca graczy wysoko w powietrze i pozwala na rozłożenie lotni.
- Dodano nowe ustawienia urządzenia wentylatora:
- Włączono: (Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra. Domyślnie: tylko gra)
- Siła podrzucenia: brak, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka, superwysoka, mega wysoka (domyślnie: średnia)
- Dodano ustawienie zasięgu podmuchu: określa ono, jak daleko sięga podmuch od urządzenia (od 3 do 15 m, co 1 m. Domyślnie: 3 m)
- Minimalna wartość procentowa podrzucenia: 30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90%, 100% (domyślnie: 100%). Określa, jak silnie gracz zostanie podrzucony, gdy wejdzie w podmuch przy maksymalnym zasięgu.
- Włącz przy transmisji od: Włącza podmuch po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Wyłącz przy transmisji od: Wyłącza podmuch po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
- Aktywuj przy transmisji od kanału: Powoduje 1-sekundowy podmuch, a następnie wyłączenie dmuchawy. Dobre do tworzenia pułapek.
- Dodano nowe ustawienia urządzenia wybuchowego:
- Dodano nową opcję wytrzymałości: nie do zniszczenia.
- Dodano nowe wartości ustawienia bliskości (1/8 pola, 1/4 pola).
- Styl paska zdrowia: może przybierać wygląd domyślny, wygląd paska wytrzymałości celu, oraz wygląd paska wytrzymałości celu widoczny dopiero po uszkodzeniu. (Domyślny, styl strzałki, styl strzałki – tylko uszkodzone. Domyślnie: domyślny)
- Ukryj ikonę interfejsu w odległości: określa odległość, w promieniu której wyświetlana jest ikona (tylko styl strzałki)
- 2 m, 5 m, 10 m, 15 m, 20 m, 30 m, 50 m, 100 m, 150 m, 200 m, 250 m, 500 m (domyślnie: 20 m)
- Identyfikator ikony interfejsu: wyświetla określoną literę przy ikonie w interfejsie (tylko styl strzałki)
- Brak, A, B, C, D, W, X, Y, Z (domyślnie: brak)
- Wymaga linii strzału: określa, czy ikona w interfejsie ma być widoczna tylko wtedy, gdy cel jest w polu widzenia (tylko styl strzałki).
- Tak, nie (domyślnie: tak)
- Dodano nowe opcje urządzenia ekwipunku i ustawień drużyny.
- Proporcjonalna wielkość drużyny na początku gry: pozwala na ustawienie stosunku liczebności drużyn. Na przykład jeśli drużyna 1 ma wartość 3, a drużyna 2 wartość 1, drużyna 1 będzie mieć trzykrotnie więcej graczy niż drużyna 2.
- Nie zastępuj, 1-10 (domyślnie: nie zastępuj)
- Dodano nowe ustawienia do urządzenia panelu kontrolnego gracza:
- Dodano opcję „Włączono na początku gry”: określa, czy panel kontrolny zapisze stan gry po wejściu nań
- Włączono, wyłączono (domyślnie: włączono)
- Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: włącza punkt kontrolny po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: wyłącza punkt kontrolny po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano opcję „Po pierwszej aktywacji transmituj na”: nadaje sygnał na tym kanale, gdy ten punkt kontrolny zostanie aktywowany po raz pierwszy.
- Dodano opcję „Po pierwszej aktywacji na gracza transmituj na”: nadaje sygnał na tym kanale, gdy ten punkt kontrolny zostanie aktywowany po raz pierwszy przez danego gracza.
- Dodano nowe ustawienia do urządzenia generatora przedmiotów:
- Dodano nową opcję ustawienia czasu do pierwszego pojawienia się: „Natychmiast” (tworzy przedmiot na początku gry)
- Dodano opcję „Włączono na początku gry”: określa, czy generator przedmiotów zaczyna je tworzyć od samego początku gry
- Włączono, wyłączono (domyślnie: włączono)
- Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: rozpoczyna tworzenie przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: niszczy aktualny przedmiot na generatorze i wyłącza tworzenie przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano opcję „Stwórz element przy transmisji od”: po otrzymaniu transmisji na tym kanale tworzy kolejny przedmiot z generatora, jeśli generator jest aktualnie pusty.
- Dodano opcję „Przy transmisji przewiń do następnego elementu”: niszczy aktualny przedmiot na generatorze i tworzy kolejny po otrzymaniu transmisji na tym kanale.
- Dodano nowe ustawienia do urządzenia generatora stworów:
- Włączono na początku gry: określa, czy generator ma tworzyć stwory od samego początku gry.
- Włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra, wyłączono (domyślnie: włączono)
- Dodano opcję „Włącz przy transmisji od”: włącza generator przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano opcję „Wyłącz przy transmisji od”: wyłącza generator przedmiotów po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Dodano nowe ustawienia urządzenia billboardu:
- Włączono: określa, czy tekst ma się pojawić w danym stanie gry, czy też nie.
- Wyświetl tekst przy transmisji od: pokazuje tekst na billboardzie po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Ukryj tekst przy transmisji od: ukrywa tekst na billboardzie po otrzymaniu sygnału na tym kanale.
- Zmieniono nazwę ustawienia „Widoczność tylko dla zbierającej drużyny” na „Widoczne dla drużyny przeciwnej”.
- Nigdy, zawsze, do pełnego zebrania (domyślnie: nigdy)
|