Streamerzy, profesjonalni gracze, ale również zwykli fani serii FIFA mogli wziąć udział w eliminacjach do pierwszej edycji turnieju Ekstraklasa Games – największego tego typu wydarzenia w historii, organizowanego we współpracy z naszą rodzimą ligą piłkarską. Zmagania wirtualnych klubów można było oglądać między innymi na kanale Polsat Games, a zawodnicy tacy, jak Miłosz "milosz93" Bogdanowski czy Kamil "Riptorek" Soszyński, którzy brali w nich udział, zostali powołani do reprezentacji Polski w FIFA.

Według badań przeprowadzonych przez Kantar Polska, uczestnicy Ekstraklasa Games to najczęściej mężczyźni w wieku 18-29 lat, interesujący się piłką nożną oraz FIFA. Organizatorzy tego wydarzenia otrzymali ponad 17 000 zgłoszeń od osób, które chciały wziąć udział w premierowej edycji turnieju objętego patronatem naszej rodzimej ligi, a już teraz jej kolejnym projektem zainteresowanych jest ponad 91% graczy. Zdecydowana większość uczestników pozytywnie ocenia pierwsze w historii Ekstraklasa Games zmagania. Fakt, że wszystkie kluby grające w Ekstraklasie zaangażowały się w projekt, docenia 95% badanych, a 90% spodobało się to, że turniej był transmitowany na platformie Polsat Games.

– Wśród uczestników premierowego turnieju nie brakuje kibiców Ekstraklasy, bo zainteresowanie ligą deklaruje 88% graczy. Jednocześnie 80% przyznaje, że ma swój ulubiony klub piłkarski w Polsce, a 82% śledzi wyniki meczów Ekstraklasy. W zdecydowanej większości są to ludzie młodzi, Ekstraklasa Games stanowi więc świetne narzędzie do promocji i umacniania wśród nich przywiązania do polskiej ligi. Dla sponsorów tego typu rozgrywki to też efektywny i ciekawy sposób dotarcia do młodego pokolenia. Biorąc pod uwagę trendy, esport to perspektywiczny rynek, dlatego po sukcesach pierwszej edycji turnieju zamierzamy nadal rozwijać się w tym obszarze – komentuje Marcin Mikucki, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Marketingu i Sprzedaży w Ekstraklasie S.A.

Ekstraklasa Games to największy projekt esportowy FIFA w Polsce, który dawał możliwość rywalizacji o punkty do światowego rankingu FIFA 19 Global Series, z którego można było awansować do właśnie zakończonych Mistrzostw Świata w FIFA 19. Dzięki organizacji tego turnieju Ekstraklasa dołączyła do ścisłej europejskiej czołówki lig piłkarskich, które uruchomiły swoje rozgrywki esportowe – La Liga, Bundesliga i Premier League.

W wydarzeniu brali udział zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Na podium premierowej stanęła ekipa Pogoni Szczecin, która pokonała w finale Legię Warszawa. Dla zwycięzców przeznaczono 20 tys. złotych, a łączna pula nagród dla pierwszej trójki wyniosła 35 tys. zł. Projekt realizowany był z we współpracy z Polsat Games, firmą ESL i Lagardere Sports. Partnerami wydarzenia były Media Expert, KFC, a także marka Aztorin, która ufundowała nagrody dla zwycięzców.