Za kilka dni minie dziewięć miesięcy od momentu, gdy Counter-Strike: Globall Ofensive przeszedł na model free to play. Decyzja ta, dość drastyczna, podzieliła zresztą społeczność – wielu chwaliło Valve za pójście z duchem czasu, inni z kolei obawiali się ogromnego napływu oszustów, którzy przecież nie mieli już nic do stracenia. A prawda leżała zapewne gdzieś pośrodku.

Tak czy inaczej, Gabe Newell i spółka nie mają raczej powodów do narzekań. Wszak w styczniu tego roku średnia liczba graczy, którzy jednocześnie bawili się w Counter-Strike'a, zbliżyła się do rekordowej wartości. Ale rekordu wówczas nie pobito – udało się to dopiero w sierpniu, gdy średnio w CS-ie przebywało około 415 097 osób. Dotychczasowy najlepszy wynik osiągnięto jeszcze w lutym 2017 roku i wynosił on około 402 386 użytkowników. Poprzeczka została więc nieco podniesiona, ale kto wie, co będzie dziać się we wrześniu?

Poniżej prezentujemy średnie liczby graczy, jakie udawało się w przeszłości wypracowywać CS:GO podczas rekordowych dla gry miesięcy:

  • sierpień 2019 – 415 097,3
  • luty 2017 – 402 385,7
  • styczeń 2019 – 401 366,9
  • grudzień 2018 – 395 509,3
  • lipiec 2019 – 393 782,8
  • styczeń 2017 – 393 109,5
  • kwiecień 2017 – 392 199,2
  • marzec 2019 – 390 240,2
  • czerwiec 2019 – 389 376,7
  • marzec 2017 – 386 908,7
dane pochodzą ze strony steamcharts.com

Oczywiście ten medal ma też drugą stronę. Wystarczy przypomnieć, że tylko styczniu tego roku za pomocą systemu VAC zbanowano prawie milion osób, kilkukrotnie przebijając niechlubne "osiągnięcia" z poprzednich lat. Z kolei w czerwcu ogólna liczba nałożonych banów przekroczyła 4 miliony.