Mimo że PlayerUnknown's Battlegrounds od jakiegoś czasu zdecydowanie przegrywa pod wieloma względami ze swoim największym rywalem, czyli Fortnitem, to mobilna wersja najważniejszej produkcji PUBG Corporation radzi sobie doskonale, a przynajmniej jeśli mowa o przychodach ze sprzedaży. Zgodnie z danymi sporządzonymi przez portal SensorTower, PUBG Mobile jako pierwsza mobilna gra battle royale przekroczyło magiczną barierę miliarda dolarów przychodu z mikropłatności.

Nie da się ukryć, że spory w tym udział chińskiej społeczności, wśród której znajdziemy najwięcej entuzjastów mobilnej wersji popularnego battle royale'a. W maju bieżącego roku deweloperzy PUBG Mobile napotkali jednak ogromną przeszkodę, którą był... rząd Państwa Środka. Chińscy politycy uznali grę za niezgodną z przepisami dotyczącymi przemocy i zabronili działaczom Tencentu i PUBG Corp. jakiejkolwiek monetyzacji swojej produkcji w Chinach. Jak można było się spodziewać deweloperzy PUBG Mobile nie odpuścili i błyskawicznie wypuścili odświeżoną edycję gry o nazwie Game For Peace, która sprytnie omijała wszelkie restrykcje, dzięki czemu uzyskała aprobatę rządu Chin. Jeżeli zastanawiacie się jak wielki wpływ na przychody PUBG Mobile miała tamtejsza społeczność graczy, to spójrzcie na poniższy wykres.

Game For Peace pojawiło się na chińskim rynku gier mobilnych w maju, a globalne przychody PUBG Mobile wzrosły o niemalże 80 milionów dolarów miesięcznie. Warto również zaznaczyć, że w sierpniu ubiegłego roku PUBG Mobile wygenerowało przychód rzędu 25 milionów dolarów, natomiast w sierpniu bieżącego roku kwota ta wzrosła o około 540 procent, bo w sierpniu bieżacego roku przychód wyniósł nieco ponad 160 milionów dolarów. Co ciekawe, Epic Games również wypuściło mobilną wersję swojej flagowej produkcji, jednakże ta nie jest aż tak popularna w Chinach, jak PUBG Mobile. Wobec tego przegrywa ona pod względem przychodów nie tylko z PUBG Mobile/Game For Peace, ale także z lubianym w Chinach Knives Out ze stajni studia NetEase.

Interesujące jest również to, że mobilna wersja PUBG w przeciwieństwie do tej na pecety i konsole, notuje stały wzrost nowych graczy. Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne platformy, PUBG Mobile zostało pobrane 400 milionów razy, przy czym w ostatnim miesiącu w grze pojawiło się 45 milionów nowych użytkowników, czyli rekordowa liczba w przypadku tej produkcji.