Teamfight Tactics doczekało się ogromnej aktualizacji, w której wprowadzono zapowiadaną od jakiegoś czasu rotację numer dwa określoną nazwą "Żywioły Powstają". Gracze mogą zatem cieszyć się już nowymi bohaterami, pochodzeniami, klasami i umiejętnościami, jednakże nie są to jedyne powody do radości. Wraz z łatką 9.22 w TFT pojawi się także nowy sezon rankingowy, chociaż prawdziwa wspinaczka w klasyfikacji zacznie się dopiero od patcha 9.23. Na dodatek w popularnym autobattlerze dokonano wielu zmian w częstotliwości pojawiania się bohaterów w puli oraz w przepisach przedmiotów.

O wprowadzeniu nowych bohaterów oraz ich klas i pochodzeń pisaliśmy już w tym artykule, ale wszystkie szczegółowe informacje na ten temat znajdziecie na oficjalnej stronie League of Legends. W sumie do Teamfight Tactics wprowadzono czternaście Żywiołów, dwanaście klas oraz ponad pięćdziesiąt czempionów, dlatego też warto zapoznać się ze wszystkimi zmianami, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się w autobattlerze Riotu.

W ramach wprowadzenia rotacji Żywioły Powstają postanowiono poddać liftingowi planszę rozgrywki, która od teraz będzie nieco większa, bo zamiast trzech rzędów po siedem pól, do dyspozycji będziemy mieć aż cztery rzędy po siedem pól. Ponadto każda potyczka będzie ulegać wpływom jednego z żywiołów. Na samym początku starcia będziemy mogli zauważyć, który z losowo wybranych przez grę żywiołów będzie miał wpływ na mecz. Żywioł gry będzie odgórnie narzucać żywioł Qiyany, rodzaj Smoka pojawiającego się podczas jednej z rund, a także od etapu 3-1 na planszy pojawi się drugie pole danego żywiołu. Poniżej prezentujemy, co zapewnią bohaterowi poszczególne pola żywiołów:

  • Piekło: bohater zyskuje prędkość ataku na czas walki.
  • Ocean: bohater rozpoczyna walkę z dodatkową maną.
  • Góra: bohater zyskuje stałe zdrowie, które kumuluje się między rundami i pozostaje z bohaterem, nawet gdy zostanie usunięty z pola żywiołu.
  • Wiatr: bohater zyskuje szansę na unik na czas walki.

Sporych modyfikacji możemy szukać także w liczbach kopii bohaterów poszczególnych kategorii w grze, bo tutaj również doszło do wielu zmian. Zgodnie z zapewnieniami Riotu graczom turniej będzie teraz stworzyć podobne drużyny, dlatego będziemy musieli nieco bardziej przykuwać uwagę do tego, co knują nasi oponenci.

Zmianom uległ również system generacji many, gdyż teraz każdy bohater jednogwiazdkowej kategorii otrzyma stałe osiem punktów many z każdym atakiem, dwugwiazdkowe postacie będą cieszyć się z dziesięciu punktów, natomiast trzygwiazdkowi czempioni uzyskają ich z kolei dwanaście. Co ciekawe liczba punktów many generowanych przed odnoszenie obrażeń zostanie zmniejszona o 15%, co bez dwóch zdań jest znaczącą modyfikacją. Więcej informacji na temat patcha 9.22 znajdziecie pod tym adresem.