Worlds 2019, Puchar Przywoływacza, Summoner's Cup
fot. Riot Games/Colin Young-Wolff

Ponad miliard godzin z Worlds 2019. Riot podsumowuje tegoroczne MŚ

Choć od finału Worlds 2019 minął już ponad miesiąc, to dopiero we wtorek Riot Games opublikował garść oficjalnych informacji podsumowujących zwieńczenie tegorocznych mistrzostw świata. Organizatorzy najbardziej prestiżowych zmagań w świecie League of Legends ujawnili między innymi statystyki dotyczące oglądalności finału Worlds, a jedna z nich jest najlepszym wynikiem w historii LoL-a.

W tym roku mecz o mistrzostwo świata oglądało w szczytowym momencie 44 miliony widzów – tyle samo, co w zeszłym roku. Lepiej wypadła jednak średnia liczba widzów przypadających na minutę, ta bowiem wyniosła 21,8 miliona. To nowy rekord jeśli chodzi o rozgrywki spod szyldu Riot Games, bo w zeszłym roku statystyka ta osiągnęła pułap 19,6 mln. W przeciwieństwie do zeszłorocznego zestawienia tym razem twórcy LoL-a nie ujawnili liczby unikalnych widzów. Powodem może być brak takich danych… albo fakt, że tak naprawdę nie ma się czym chwalić. Na pewno jednak Riot może być zadowolony z przekroczenia granicy jednego miliarda obejrzanych godzin transmisji.

Tegoroczna edycja Worlds była rekordowa pod jeszcze jednym względem. W roku 2019 liczba bohaterów, których mogliśmy oglądać w fazie banów i picków, była dotychczas największa w porównaniu z poprzednimi odsłonami i wyniosła ona dziewięćdziesiąt dziewięć postaci. Rzecz jasna pochodną tego mogła być większa liczba czempionów, ale nawet pod względem procentowym Worlds 2019 wypada najlepiej względem wcześniejszych edycji – po raz pierwszy w fazie P&B pojawiło się ponad 65 procent wszystkich dostępnych bohaterów, a dokładnie 68,26%.

Również pod względem mediów społecznościowych Riot ma powody do zadowolenia. – Hasztag #Worlds2019 zdobywał szczyty na Twitterze i dotarł na sam szczyt Reddita i Weibo – czytamy w ogłoszeniu. To wszystko składa się na obraz rzeczywiście przełomowych mistrzostw świata, ale oznacza też, że poprzeczka podniesiona jest jeszcze wyżej. Konkurencja wcale nie śpi – dla przykładu pierwsza edycja Fortnite World Cup w szczytowym momencie zebrała publikę liczącą 2,3 miliona widzów tylko z YouTube’a i Twitcha, nie wliczając innych platform ani widzów z Chin. W tej kategorii Worlds 2019 wykręcił niespełna cztery miliony, ale wliczając transmisje m.in. na Facebooku, koreańskich platformach czy też Pro View.

Tagi: , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

3 miliony dolarów w puli i 12 turniejów w 2020 roku – powitajcie Apex Legends Global Series

Nieco ponad trzy miesiące temu w podkrakowskiej Alwerni odbył się turniej Apex Legends Preseason Invitational. Sama nazwa zawodów, jak i informacje pr...