Od kilku miesięcy pojawienie się aktualizacji w League of Legends oznacza również zmiany w Teamfight Tactics. Nie inaczej jest w przypadku poprawki do ostatniego patcha oznaczonej numerem 9.24b. Wprowadza ona również spore zmiany w TFT, a będąc bardziej precyzyjnym – liczne osłabienia i kilka wzmocnień.

Bohaterowie

Zacznijmy więc od samych bohaterów, bo choć Riot koncentrował się na osłabianiu konkretnych klas lub pochodzeń, to w niektórych przypadkach rykoszetem oberwali dani czempioni. Weźmy na przykład Zeda – po zmianach w Widmowym Tancerzu twórcy TFT uznali, że Zabójcy są zbyt silni i w efekcie prócz ograniczeń cech właśnie tej klasy postanowiono również zmniejszyć siłę Władcy Cieni. Poniżej możecie zobaczyć konkretne zmiany w bohaterach w tym patchu Teamfight Tactics:

  •  Amumu
    • Zmniejszono całkowitą manę ze 150 do 125 punktów
    • Ujednolicono zasięg umiejętności z 2 / 3 / 4 pól do 3 pól niezależnie od poziomu gwiazdek
  •  Ashe
    • Zwiększono obrażenia strzał po użyciu umiejętności z 25% / 30% / 35% do 30% / 35% / 40%
  •  Brand
    • Zmniejszono całkowitą manę z 90 do 80 punktów
  • Nocturne Nocturne
    • Zmniejszono leczenie z umiejętności z 40% / 60% / 80% do 40% / 45% / 50% zadanych obrażeń
  •  Rek'Sai
    • Zmniejszono obrażenia od ataku z 65 do 60 punktów
  •  Senna
    • Zmniejszono dodatkowe obrażenia magiczne umiejętności z 25 / 45 / 75 na 15 / 30 / 55 punktów
  •  Twitch
    • Zwiększono obrażenia od ataku z 60 do 65 punktów
    • Zmniejszono całkowitą manę z 90 do 70 punktów
  •  Zed
    • Zmniejszono obrażenia od ataku z 80 do 70 punktów
    • Zmniejszono pancerz z 30 do 25 punktów
  •  Zyra
    • Zmniejszono obrażenia umiejętności z 70 / 80 / 90 do 55 / 65 / 75 punktów

Klasy/Pochodzenia

Zmiany nie ominęły również całych grup bohaterów, czyli ich klas oraz pochodzeń. Jeśli chodzi o klasy, to jedna z nich doczekała się nerfa w jej działalności, a są nią Zabójcy. Przy posiadaniu na polu bitwy trzech postaci z tego grona będą one zadawały mniejsze obrażenia krytyczne niż dotychczas, przy czym ich szansa na "crity" pozostała niezmieniona. Więcej modyfikacji pojawiło się już pochodzeniach – usprawnieni zostali Piekielni, zaś osłabieni Elektryczni oraz Cieniści. Tak prezentuje się pełna lista zmian w klasach oraz pochodzeniach:

  • Klasy
    • Zabójcy
      • Zmniejszono obrażenia trafień krytycznych z 75% (3) / 150% (6) na 50% (3) / 150% (6)
  • Pochodzenia
    • Cieniści
      • Zmniejszono bonus do obrażeń z  70% (3) / 140% (6) na 60% (3) / 140% (6)
    • Elektryczni
      • Zmniejszono obrażenia umiejętności ze 100 (2) / 300 (3) / 500 (4) na 80 (2) / 250 (3) / 500 (4) punktów
    • Piekielni
      • Zwiększono bonus do obrażeń z 70% (3) / 120% (6) / 180% (9) na 70% (2) / 140% (6) / 210% (9)

Przedmioty

Nerf hammer znalazł swój cel również w przedmiotach. Tych zmodyfikowanych akurat nie ma wiele, bo raptem dwa, a do tego oba dotyczą szansy na aktywację specjalnego efektu danego przedmiotu. I tak teoretycznie słabsze od teraz będą Łamimiecz oraz Uciszacz – oba efekty będą miały 25-procentową szansę aktywacji zamiast 33-procentową jak dotychczas. Ale jeśli jesteście wrodzonymi szczęściarzami, być może nie dotknie Was ta zmiana. W sumie tyczy się to również skrajnych pechowców.

Pełny opis patcha 9.24b w Teamfight Tactics znajdziecie pod tym adresem.