fot. Riot Games

Kolejne nerfy Apheliosa i zmiany w Heroldzie. Co nowego czeka nas w aktualizacji 10.2 League of Legends?

Już dziś wieczorem na serwery League of Legends zawita druga tegoroczna aktualizacja obarczona numerem 10.2. Po raz kolejny deweloperzy z Riot Games skupili się na wyważeniu jednego z najnowszych bohaterów, Apheliosa, a także dokonali szeregu poprawek m.in. w szczelinach żywiołów. Ponadto w najnowszej wersji zobaczymy kilka zmian w postaciach wspierających oraz, co istotne z perspektywy rozgrywki, w 10.2 twórcy raz jeszcze dokonali zmian w Heroldzie.

Bohaterowie

Jak zwykle zaczynamy od najistotniejszego, czyli od zmian w bohaterach. Trzeba przyznać, że tym razem mamy do czynienia ze sporą liczbą buffów. Wzmocnienia ominęły jednak Apheliosa, którego po raz kolejny znerfiono, osłabiając kolejne umiejętności, a także wydłużając czas ich odnowienia. Powody do szczególnego zadowolenia będą mieli z kolei sympatycy Karmy oraz Ziggsa, bo obie te postacie otrzymały całkiem imponującą liczbę wzmocnień. Oprócz tego w patchu znalazło się również coś dla leśników, dla których wzmocniono Trundle’a poprzez zwiększenie jego mobilności i spowolnień nakładanych na wrogów.

  • Aphelios
    • Zmniejszono oraz ujednolicono ilość obrażeń z Q: 20/25/30/35/40 pkt. (+0,3 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) (na poziomach 1-9)15 pkt. (+0,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
    • Zwiększono czas odnowienia Q: 9/8,25/7,5/6,75/6 sek. (na poziomach 1-9) 10/9,5/9/8,5/8 sek. (na poziomach 1-9)
    • Zmniejszono podstawowe obrażenia Crescendum, Czakram 130-264% całkowitych obrażeń od ataku (1-10 mniejszych czakramów) 130-223% całkowitych obrażeń od ataku (1-10 mniejszych czakramów)
    • Zmniejszono bazowe obrażenia Severum, Pistolet-kosa 10/15/20/25/30 (+0,35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. przy każdym trafieniu (na poziomach 1-9) 10/15/20/25/30 pkt. (+0,3 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) przy każdym trafieniu (na poziomach 1-9)
  • Draven
    • Zwiększono obrażenia z R – Tornado Śmierci: 175/275/375 pkt. (+1,1 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) 175/275/375 pkt. (+1,1/1,3/1,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
  • Jinx
    • Poprawiono umiejętność bierną Jinx. Od teraz bohaterka otrzymuje dodatkową prędkość ruchu przy zniszczeniu wież, graczy, inhibitorów oraz dużych stworów.
  • Karma
    • Zwiększono obrażenia Wewnętrznego Płomienia (Q) 80/125/170/215/260 pkt. 90/135/180/225/270 pkt.
    • Zwiększono obrażenia Skupionej Woli (W)  30/55/80/105/130 pkt. ⇒ 40/65/90/115/140 pkt.
  • Lulu
    • Zwiększono bazowy pancerz oraz obrażenia od ataków
    • Zmniejszono czas odnowienia E – Na pomoc, Pix!
  • Nautilius
    • Zmniejszono bazowe obrażenia z Q – Zakotwiczenie 80/130/180/230/280 pkt. 70/115/160/205/250 pkt.
  • Qiyana
    • Zmniejszono i wyskalowano dodatkową prędkość ataku W — Rzeźbienie Ziemi 20% 5/10/15/20/25%
  • Sona
    • Zwiększono bonusową prędkość ruchu z Pieśni Prędkości (E) 10/11/12/13/14% (+3% za każde 100 pkt. umiejętności) 25% (+4% za każde 100 pkt. umiejętności)
  • Thresh
    • Zmieniono efekt wizualny Q – Wyrok Śmierci dodając wskaźnik szerokości w przypadku wersji Cybernetycznego Thresha
    • Dodano nowy wskaźnik szybkiego rzucenia na E – Młynek
  • Trundle
    • Zwiększono prędkość ruchu z umiejętności W – Zamarznięte Terytorium 20/25/30/35/40% 30/35/40/45/50%
    • Zwiększono procentowe spowolnienia z Kolumny Lodu (E) 15/25/35/45/55% 20/30/40/50/60%
  • Viktor
    • Poprawiono Viktor nie traci już znacznej ilości many, jeśli ulepszy Prototypowy Hexrdzeń na wczesnych etapach gry.
  • Ziggs
    • Zwiększono bazowe obrażenia Q – Skacząca Bomba 75/120/165/210/255 pkt.85/130/175/220/265 pkt.
    • Zwiększono odległość wyrzucanych pocisków z W – Ładunek Kumulacyjny z 400 na 500 jednostek
    • Zwiększono procentowe spowolnienie E — Hextechowe Miny 20/25/30/35/40% 30/35/40/45/50%

Przedmioty

W najnowszej aktualizacji doszło do kilku istotnych zmian w przedmiotach. Szczególnie mowa tutaj o Płaszczu Zręczności, któremu zredukowano ilość procentową na trafienie krytyczne, to z kolei może być istotnym problemem dla takich postaci jak Yasuo, czy Jhin. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku Mroźnego Serca, które z kolei zostało wzmocnione. Przedmiot ten zamiast 100 punktów pancerza od teraz zapewniać będzie 110, co na pewno jest pewnym krokiem w kierunku powrotu tanków do aktualnej mety. Ostatnim przedmiotem, który otrzymał zmiany, jest Klinga Burzy, w tym przypadku zostały zmniejszone obrażenia do ataku z 55 na 50 punktów.

Herold

Deweloperzy kontynuują zmiany w mechanice Herolda, chcąc, aby leśnicy przykuli do tego stwora jeszcze większą uwagę, co ma stworzyć konkurencyjność wobec smoków. Tym razem twórcy zdecydowali się na obniżenie bazowych statystyk potwora – zmniejszono początkową ilość zdrowia Herolda, natomiast w przypadku wyższych poziomów jego maksymalny poziom zdrowia będzie znacznie wyższy niż dotychczas. Reasumując, od teraz dobrym pomysłem jest zainteresowanie się stworem w jak najwcześniejszym etapie rozgrywki.

Skórki

Ostatnią rzeczą, która zawarto w aktualizacji 10.2 jest wzmianka o nadchodzących skórkach. Wkrótce w sklepie pojawi się kolekcja Strażników Pustyni, która zaoferuje skórki do m.in. Rengara, Ryze’a czy Janny. Prócz tego do dyspozycji graczy zostanie oddana kolejna część Pogromców Smoków. Skiny z tej edycji dostępne będą dla Olafa, Diany oraz Trundle’a.

Szczegółowe informacje na temat dzisiejszej aktualizacji znaleźć można na oficjalnej stronie League of Legends.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Dwie polskie ekipy wezmą udział w CS:GO 5on5 Women's Open

Od zakończenia ESL Sprite Mistrzostw Kobiet w CS:GO minęło już nieco czasu i o drużynach pań nieco ucichło. Już niedługo jednak Arcane Wave i Izako Bo...