Polsat Games
fot. Polsat

Znamy szczegóły współpracy ESL z Polsat Games dotyczącej transmisji turniejów CS:GO

Polsat Games powiększa swoje portfolio rozgrywek esportowych. Stacja nawiązała współpracę z ESL Gaming – największym organizatorem esportowym na świecie. Przedmiotem umowy są wszystkie turnieje legendarnej gry Counter-Strike: Global Offensive. Ten tytuł, obok także obecnego w Polsat Games League of Legends, jest jednym z fundamentów światowego esportu. Pierwszym turniejem CS:GO, który pokaże Polsat Games będzie startujący 24 lutego Intel Extreme Masters w Katowicach. W styczniu i lutym 2020 roku Polsat Games zanotował dynamikę wzrostu na poziomie, odpowiednio, 100% i 150% względem analogicznego okresu z minionych dwunastu miesięcy.

Umowa Polsatu Games z ESL Gaming obejmuje transmisje turniejów z cyklu ESL Pro Tour. Startują w nich najlepsze drużyny świata, takie jak Astralis, Team Liquid czy OG, którego barwy reprezentuje Mateusz „mantuu” Wilczewski. W Polsce najlepiej rozpoznawalną imprezą związaną z Counter-Strike: Global Offensive jest katowicki Intel Extreme Masters rozgrywany cyklicznie od 2013 roku. Wydarzenie odbywa się w Spodku, a ostatnią edycję odwiedziło ponad 170 000 osób. W ubiegłym roku turniej Counter-Strike: Global Offensive w Katowicach oglądało w internecie 230 milionów widzów. W tym roku impreza odbędzie się w dniach 24.02 – 1.03, a rywalizacja w fazie pucharowej CS:GO będzie transmitowana przez Polsat Games. W 2020 roku Polsat Games wyemituje łącznie około 2000 godzin emocjonujących zmagań spod znaku Counter-Strike, a relacje poprowadzą i skomentują czołowi eksperci w Polsce. Większości transmisji towarzyszyć będzie studio komentatorskie nadawane wprost z warszawskiej siedziby Polsat Games.

– Rozszerzenie oferty Polsat Games o transmisje z najważniejszych turniejów Counter-Strike: Global Offensive jest dla nas bardzo ważnym krokiem w rozwoju kanału. Rozumiemy jak ta gra jest ważna dla fanów esportu. Z tego powodu chcemy ją pokazywać w najlepszym wydaniu, mając jednocześnie nadzieję, że wspólnie z kibicami będziemy mogli obserwować rywalizację polskich drużyn na europejskich scenach. Przygodę z CS:GO rozpoczniemy w ważnym dla tego tytułu miejscu – w Spodku, w którym odbywają się finały cyklu Intel Extreme Masters, śledzonego rokrocznie przez miliony fanów na całym świecie – mówi Ewa Czekała, szef programowy Polsat Games.

– Współpraca z Polsat Games jest kolejnym krokiem w popularyzowaniu rozgrywek esportowych w szerokim gronie odbiorców telewizyjnych. Po zaangażowaniu Polsatu w pokazywanie turniejów League of Legends naturalnym krokiem jest zainteresowanie grą Counter-Strike, a co za tym idzie współpraca z ESL jako największym organizatorem turniejów esportowych właśnie w tę grę. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca na tym polu przyniesie korzyści nie tylko obu stronom, ale całej społeczności esportowej w Polsce – mówi Aleksander Szlachetko, Dyrektor Zarządzający ESL Polska.

ESL Pro Tour łączy wiele wcześniej niepowiązanych turniejów ESL i DreamHack w jeden cykl,  który skupia się wokół dwóch finałów w roku. Współpraca ma na celu stworzenie dla początkujących graczy kompletnej ścieżki w myśl powiedzenia „od zera do bohatera“. Skupia się na tworzeniu fascynującej historii, będącej wzorem do naśladowania dla aktualnych fanów CS:GO i znacznie bardziej przejrzystej struktury rozgrywek zrozumiałej dla nowych fanów esportu.

Rozgrywki w ESL Pro Tour zostały podzielone na dwa poziomy: Challenger i Masters. Poziom Challenger obejmuje turnieje DreamHack Open, Mountain Dew League oraz ESL Mistrzostwa Narodowe. Zawody te są platformą pozwalającą drużynom na awans do zmagań na poziomie Masters. Kategoria Masters będzie obejmowała turnieje odbywające się na największych arenach, gdzie pula nagród wynosi 250 000 dolarów lub więcej. Nadal będą w nich uczestniczyć najlepsze zespoły na świecie. Turnieje tej rangi to ESL One powered by Intel, Intel Extreme Masters, DreamHack Masters oraz ESL CS:GO Pro League.

Zespoły będą gromadzić punkty w ESL Pro Tour Ranking, a najlepsze z nich będą rywalizować w dwóch finałach Masters Championship – w największych i najpopularniejszych niezależnych turniejach CS:GO: ESL One Cologne (Niemcy) i Intel Extreme Masters Katowice (Polska).

Wydany w 1999 roku Counter-Strike to gra z gatunku FPS (First Person Shooter), w której gracz patrzy na świat z perspektywy kierowanego przez siebie bohatera. Dynamiczna i ukierunkowana na bezpośrednią rywalizację rozgrywka, czyni z CS: GO jeden z najchętniej wybieranych i oglądanych tytułów gamingowych świata. Z czasem stał się on fundamentem esportu, istotnie przyczyniając się do globalnego sukcesu tej formy rozrywki. Turnieje Counter-Strike: Global Offensive odbywają się z udziałem dwóch pięcioosobowych drużyn, reprezentujących zwalczające się frakcje. Gracze korzystają z szerokiego asortymentu broni, a ich zadania to eliminacja wszystkich rywali i rozbrajanie podłożonych przez nich ładunków wybuchowych.

Mimo dwóch dekad obecności na rynku gra przeżywa rozkwit popularności i niemal każdego dnia gdzieś na świecie odbywa się turniej Counter-Strike: Global Offensive, czyli najnowszej odsłony serii. W styczniu 2020 roku średnia liczba graczy w CS:GO przekraczała pół miliona, a w kulminacyjnych momentach jednocześnie grało blisko drugie tyle. Jednym z powodów tego sukcesu jest otwarty charakter ekosystemu gry, wspierający niezależnych organizatorów turniejów esportowych. Największą estymą cieszą się zawody rangi Major, w których pula nagród wynosi milion dolarów. W każdym roku kalendarzowym odbywają się tylko dwie takie imprezy. Większość z 24 uczestniczących w nich zespołów otrzymuje zaproszenia na podstawie uzyskiwanych wyników.

Najlepsi gracze Counter-Strike: Global Offensive cieszą się olbrzymią popularnością. Jarosław „Pasha” Jarząbkowski ma ponad milion fanów na portalu Twitch.tv oraz blisko 800 tysięcy na Facebooku i ponad pół miliona na Instagramie. Idole polskich fanów CS:GG to także Filip „NEO” Kubski czy Wiktor „TaZ” Wojtas.

Źródło: informacja prasowa

Tagi: , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Vitality i Astralis stawiają pierwszy krok w kierunku Spodka

Niepowodzenie Astralis i Teamu Vitality w fazie grupowej BLAST Premier było tylko wypadkiem przy pracy? Tak mogą sugerować rezultaty pierwszych spotka...