Lee Sin Boska Pięść
fot. leagueoflegends.com

Dżunglerzy znów osłabieni? Poznajcie szczegóły zmian w patchu 10.8 w LoL-u

Riot Games kolejny raz ma zamiar zrewolucjonizować to, w jaki sposób działać będzie rola dżunglera na Summoner’s Rift. Świadczyć o tym mogą zmiany, które zostaną wprowadzone do gry już w najbliższą środę, bo to wtedy na oficjalnych serwerach League of Legends pojawi się patch oznaczony numerem 10.8. Najnowsza aktualizacja oprócz zmodyfikowania dżungli oczywiście dostarczy sporo wzmocnień oraz osłabień poszczególnych bohaterów.

Osłabienia

Niechlubne grono osłabionych po raz kolejny otwierają Sett oraz Aphelios, którzy bez przerwy sieją postrach w rankingowych potyczkach. W przypadku Setta będzie to zwykłe obniżenie obrażeń jednej z jego umiejętności, ale Aphelios może pożegnać się z darmowym przebiciem pancerza, które zapewniała mu jego umiejętność pasywna. W zamian za to otrzyma on punkty destrukcji, ale każdy doskonale wie, że jest to spore osłabienie tego czempiona. Poza tym nadchodzą kolejne nerfy Senny, lecz nie powinny one szczególnie wpłynąć na jej grywalność. Czekają nas także osłabienia Mastera Yi, Kalisty oraz Varusa.

  • Aphelios
    • Nowość zamiast bonusowego przebicia pancerza (3-18% zgodnie z poziomem) zapewnianego przez umiejętność pasywną (Zabójca i Wieszczka) otrzyma 2-12 pkt. destrukcji
    • Zmniejszono szybkość skalowania umiejętności Zdolności Broni (Q) z poziomów 1-9 do poziomów 1-13 (na poziomie 13. będą tak samo mocne, jak dawniej na poziomie 9.)
    • Zmniejszono czas trwania dodatkowej szybkości poruszania się Rozstrzygającego Uderzenia (Q) z 1,5/2/2,5/3/3,5 sek. do 1/1,65/2,3/2,95/3,6 sek.
  • Kalista
    • Zmniejszono podstawowy pancerz z 23 do 21 pkt.
    • Zmniejszono spowolnienie Rozdarcia (E) z 25-45% do 10-42%
  • Master Yi
    • Zmniejszono szybkość ataku zapewnianą przez Nieśmiertelnego (R) z 30-80% do 25-65%
  • Senna
    • Zmniejszono bierną szansę na pojawianie się dusz ze stworów, których Senna nie zabiła z 25% do 22%
  • Sett
    • Zmniejszono obrażenia zadawane przez Sierpowy (W) z 90-210 do 80-180 pkt.
  • Varus
    • Zwiększono czas odnowienia Łańcuchu Zepsucia (R) ze 110-70 do 130-70 s

Wzmocnienia

O wiele silniejsi w następnym patchu będą z kolei Ryze oraz Urgot. Pierwszy z nich będzie poruszać się o wiele szybciej, gdy dobrze wykona swoje combo z Przeciążeniem (Q), a drugi zyska większe obrażenia z Q i mniejszy czas odnowienia swojej superumiejętności. Solidnym buffem cieszyć może się także Soraka oraz Orianna. Wspierająca znów otrzyma sporo many na początku gry, a koszt Deszczu Gwiazd (Q) zostanie znacząco zmniejszony. Jeżeli zaś chodzi o Oriannę, to ta będzie poruszała się szybciej oraz spowalniała bardziej dzięki Rozkazowi: Dysonans (W). Szczegółowe informacje o wzmocnieniach znajdziecie poniżej:

  • Ashe
    • Zmniejszono szybkość ataku zapewnianą przez Skupienie Tropicielki (Q) z 20-40 do 20-60%
  • Evelynn
    • Zwiększono obrażenia Kolca Nienawiści (Q) z 25-35 do 30-50 (każdy kolec)
  • Orianna
    • Zwiększono szybkość poruszania się oraz spowolnienie zapewniane przez Rozkaz: Dysonans (W) z 20-40% do 30-50%
    • Zwiększono przelicznik mocy umiejętności Rozkazu: Chroń (E) z 0,4 do 0,5 pkt.
  • Ryze
    • Zwiększono podstawowe zdrowie z 570,48 do 575
    • Zwiększono podstawowe obrażenia od ataku z 55,04 do 56
    • Zwiększono szybkość ruchu zapewnianą przez Przeciążenie (Q) po konsumpcji dwóch run z 20-40 do 28-44%
  • Soraka
    • Zwiększono podstawową manę z 375 pkt. do 425 pkt.
    • Zmniejszono koszt many Deszczu Gwiazd (Q) z 60-80 do 45-65 pkt. 
  • Tristana
    • Zwiększono bonusowe obrażenia od ataku Ładunku Wybuchowego (E) z 50-130% do 50-170% 
  • Urgot
    • Zwiększono obrażenia zadawane przez Pocisk Żrący (Q) z 25-205 (+ 0,7 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) do 25-225 (+ 0,7 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
    • Zmniejszono czas odnowienia Strachu Ponad Śmierć (R) ze 120-70 s do 100-70 s
    • Naprawiono Pogardę (E) – od teraz poprawnie gwarantuje dodatkową szybkość ruchu
  • Xayah
    • Zmniejszono spadek obrażeń kolejnych trafionych piór przez Wezwanie Ostrzy (E) z 10 do 5% 

Dżungla

Riot Games zdecydowało się także znacząco namieszać w dżungli, aby leśnicy zyskiwali mniej poprzez gankowanie linii na początkowych poziomach. Zmniejszono zatem doświadczenie za zabójstwo dokonane przy asyście sojusznika, a także dodano bonus za eliminacje solowe. Poniżej znajdziecie wszystkie zmiany, które planują wprowadzić deweloperzy gry:

  • Doświadczenie zdobywane z obozów zwiększone o 10% po zdobyciu dziewiątego poziomu
  • Sustain zapewniany przez przedmioty dla dżunglerów zwiększony o 50%, kiedy posiadamy poniżej 30% maksymalnego zdrowia
  • W początkowym etapie gry dżunglerzy otrzymają efekt Obrony Terytorialnej (szybkość ruchu zapewniana na początku gry lub po 20. minucie, gdy wrócimy do fontanny) po śmierci. Będzie to wzmocnienie rzędu 50% szybkości ruchu, która zmniejsza się wraz z upływem czasu (trwa maksymalnie 5 sekund).
  • Dzielone doświadczenie za zabójstwo zostanie zredukowane o 20% (poziomy 1-6), a także o 10% na poziomach 7. i 8. Eliminacje solowe zapewnią za to o 20% więcej doświadczenia (poziomy 1-6) oraz o 10% na poziomach 7. i 8.

Przypominamy, że patch 10.8 pojawi się na oficjalnych serwerach League of Legends już w następną środę, czyli 15 kwietnia.

Tagi: , , , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

TEAM #OPTIONS w Ultralidze! Ekipa vvariona w niecodzienny sposób wygrywa z Diablo Chairs

Czegoś takiego dawno nie widzieliśmy. TEAM #OPTIONS po bardzo krótkiej, bo trwającej zaledwie jedną grę serii, zdołał awansować do czwartej edycji Ult...

>