Nadszedł ten dzień – błagania sporej części społeczności CS:GO zostały wysłuchane. W najnowszej aktualizacji swojego flagowego FPS-a Valve wreszcie osłabiło SG553, a zatem karabin znany także jako Krieg! To jednak tylko jedna z wprowadzonych poprawek – deweloperzy zajęli się też kilkoma innymi broniami. I tak oto całkiem możliwe, iż wkrótce częściej będzie nam dane oglądać w akcji M4A1-S – używany przez antyterrorystów karabin z tłumikiem od teraz kosztować będzie 2900 dolarów, czyli o 200 mniej niż do tej pory.

Niemniej sobotnia łatka przynosi ze sobą zmiany nie tylko w wyposażeniu. Wzrok amerykańskich twórców spoczął również na aż sześciu mapach. Do dostępnej na MM-ach puli trafiło Anubis, które dotychczas dostępne było w trybie Scrimmage. Mniejsze lub większe odświeżenia nie ominęły także Overpassa, Inferno, Chlorine, Office'a oraz Mirage'a.

Pełny opis aktualizacji prezentujemy poniżej:

Bronie

  • SG553 – zredukowano tempo oddawania strzałów oraz ich celność, żeby wartość broni była bardziej zbliżona do pozostałych karabinów
  • AUG – zwiększono celność strzałów oddawanych w miejscu bez używania celownika. Delikatnie zmniejszono celność przy używaniu celownika
  • M4A1-S – zmniejszono cenę do 2 900 dolarów
  • Deagle – zwiększono celność strzałów oddawanych w skoku przy jednoczesnym zmniejszeniu czasu potrzebnego do ustabilizowania pozycji po wylądowaniu
  • Tec-9 – zmniejszono niedokładność strzałów oddawanych w serii
  • Bizon – zwiększono penetrację pancerza

MISC

  • Skompresowano kilka tekstur, aby zmniejszyć użycie pamięci
  • Wyciszono dźwięki wydawane przez boty podczas rozgrzewki
  • Usunięto tryb "Obrońca" z zakładki "Chętni do gry"
  • Dodano opcję startową "-noubershader". Użytkownicy korzystający z bardzo starego sprzętu firmy Intel mogą ustawić tę opcję uruchamiania, by zwiększyć ilość klatek. Rozwiązanie to nie jest zalecane pozostałym użytkownikom, gdyż może pogorszyć płynność gry na zdecydowanej większości procesorów graficznych.

MAPY

Anubis:

  • przeniesiono do puli map trybu turniejowego
  • naprawiono problemy z odbijaniem się wody
  • naprawiono wszystkie raporty clippingu oraz niezamierzonych boost spotów
  • poprawiono wydajność.

Inferno:

  • od ściany przy drzwiach na balkon na A można teraz odbijać granaty błyskowe
  • poprawiono ustawienia HDR

Office: (zmiany wprowadzone dzięki sugestiom jednego z pro graczy)

  • dodano śnieg na śmietniku na tylnym podwórku.
  • maszyny do napojów zostały uzupełnione
  • Office to od teraz środowisko dla niepalących
  • pomieszczenie do odpoczynku w kuchni zostało uprzątnięte

Overpass:

  • wprowadzono nowy model kolizji na śmietnikach znajdujących się wokół mapy
  • naprawiono piksel boost #151 w wodzie na B
  • zmodyfikowano oświetlenie mapy
  • zmieniono tył bombsite'u A

Chlorine:

  • zmieniono oświetlenie otoczenia na jaśniejsze odcienie
  • zmieniono domyślny modelu postaci CT na FBI
  • dodano sklejki na B dla lepszej widoczności
  • usunięto kałuże wody, aby gracze nie byli widoczni przez smoke'a
  • naprawiono portal przy skrzypiących drzwiach
  • dodano clip granatu na żółtej plandece
  • zawarto brakujący materiał dla błyszczących oczu
  • naprawiono problem z przycinaniem w pobliżu szalonej rzeki
  • naprawiono kilka miejsc, w których mogła utknąć bomba

Mirage:

  • naprawiono pewne problemy z clippingiem
  • zablokowano widzenie pod samochodem na bombsitcie B.