Riot Games zrobił psikusa fanom VALORANTA i kompletnie pominął aktualizację 0.48, od razu zapowiadając tę oznaczoną numerem 0.49. Update ten na serwerach publicznych pojawi się już w środę o dziewiątej rano i przyniesie nam dużo dobrego. Przede wszystkim w grze znajdziemy w końcu tryb rankingowy, chociaż ten uruchomiony zostanie dopiero w najbliższym czasie, gdy twórcy będą mieć pewność, że cała gra wraz z wprowadzonymi poprawkami jest po prostu stabilna. Ponadto pewnych zmian doczekał się Omen, który został zmodyfikowany nie tylko pod względem wizualnym – lekko wpyłnięto też na działanie jego umiejętności. Pełna lista zmian zawartych w aktualizacji znajduje się poniżej:
Rozgrywka i balans
- Omen teraz natychmiast staje się podatny na ataki i traci ciemny wygląd po opuszczeniu cienistej postaci.
Jeśli udało wam się trafić na teleportującego się Omena, czasem trudno było określić, kiedy w niego strzelać, by zaliczyć zabójstwo (a nie odesłać go z powrotem). Ta zmiana ma na celu naprawić błąd związany z nietykalnością oraz zapewnić klarowność sytuacji. - Promień tłumienia dźwięku pojawiania się Omena po użyciu „Z Cieni” został zmniejszony do 2250.
Sprawa jest prosta — aby namierzyć za pomocą dźwięku miejsce teleportacji Omena, musicie być bliżej niego. Próbujemy tym samym przywrócić mu nieco upiornego charakteru — jeśli teraz uda się wam go znaleźć, będziecie mieć go na muszce.
Aktualizacje postaci
- zaktualizowano wygląd Omena
- zaktualizowano wygląd Breach
Aktualizacje map
- dodano zasłony w górnej części podwójnych drzwi na Haven, by ściana z Kuli Bariery Sage nie pozwalała graczom widzieć przez ich szparę na górze
- naprawiono błąd z umieszczaniem kamery Cyphera na pudłach głównej części A Haven
- wprowadzono wiele poprawek geometrii na Haven, Bind oraz Split, by uniemożliwić nadużycia i zoptymalizować rozgrywkę
- zaktualizowano materiały na Bind i Haven, by powierzchnie były bardziej spójne
- Zmieniono kolor skrzyń z promienitem, by ujednolicić wygląd otoczenia
Aktualizacje rywalizacji
- dodano tryb rywalizacji oraz matchmaking rankingowy, które odpalone zostaną w niedalekiej przyszłości
Tryb obserwatora
- dodano „kod ducha” jako opcję w grach niestandardowych z włączonymi kodami, pozwalając na latanie po mapie w trybie bezkolizyjnym
- HUD umiejętności nie wyświetla się już po przejściu w widok z kamery drona jako obserwator
- wyjście z kamery drona przełączy teraz widok na ostatnio oglądanego gracza, jeśli wciąż jest on w grze
- podczas zmiany obserwowanych graczy w pierwszej kolejności wyświetlona zostanie cała drużyna, a następnie gracze z przeciwnej drużyny
HUD i interfejs
- w grze
- dodano nowy wskaźnik kierunku otrzymania obrażeń
- dodano nowy wskaźnik kończącego się zdrowia i kończącej się amunicji
- usunięto portrety postaci z minimapy, by lepiej wyróżnić ikonę gracza. W przyszłości ikona otrzyma też dodatkowy kolor i wykończenie
- od teraz aktywność głosowa pokazywana jest nad portretami sojuszników
- dodano kolor dla ikony Spike'a nad głową sojusznika, by uczynić ją łatwiejszą do zauważenia
- naprawiono ikonę umiejętności specjalnej wyświetlaną nad głowami sojuszników, która pokazała umiejętność specjalną jako naładowaną po zdobyciu zaledwie jednego punktu, a nie po faktycznym naładowaniu
- od teraz elementy pingów znikają, gdy gracz w nie wyceluje. Wcześniej znikał tylko tekst
- w kliencie gry
- przeniesiono przycisk "znajdź mecz" z panelu społeczności do ekranu rozgrywki i zmieniono jego nazwę na "start"
- przeniesiono przycisk treningu z panelu społeczności do ekranu rozgrywki
- dodano przycisk "graj ponownie" na ekranie zakończenia meczu
- dodano opcję ustawienia minimapy tak, by strona, po której zaczyna gracz, zawsze znajdowała się na jej dole
- dopasowano wszystkie elementy mapy, by domyślna orientacja zawsze umieszczała atakujących na górze i obrońców na dole
- dodano podpisy w kolekcji, by pokazać nazwę przedmiotu
- dopasowano prędkość scrollowania tak, by przewijanie panelu społecznościowego było płynniejsze
- skrócono czas podglądu celownika w ustawieniach
Jakość rozgrywki
- dodano możliwość opuszczenia niestandardowej gry sieciowej. Po wciśnięciu klawisza ESC i otworzeniu ustawień, przycisk „Opuść grę” pozwoli nieodwracalnie opuścić grę bez żadnej kary. Opuszczenie gry niestandardowej w inny sposób (wyjście z klienta, Alt+F4 itp.) pozwolą na ponowne dołączenie do gry
- zaktualizowano system okluzji dźwięku, by pomóc graczom sprawniej rozróżniać odległość dochodzących sygnałów dźwiękowych. Przykładowo: gdy gracz idzie z punktu B do krótkiej na A na Haven, wszystkie dźwięki wydawane przez niego powinny odzwierciedlać odległość między wami, a nie brzmieć, jakby dochodziły z miejsca tuż przy was
- osoby, które opuszczą gry z innymi graczami lub pominą wybór agenta, otrzymają kary, które na pewien czas uniemożliwią im dołączenie do kolejki. Recydywa będzie karana dłuższym czasem oczekiwania
- umożliwiono wyświetlanie osób online w VALORANT również w innych grach Riot
- zmieniono użyteczność uruchomienia gry, przesuwając przyciski kolejki do ekranu lobby
- zmieniono użyteczność panelu społeczności dla uzyskania dodatkowej przestrzeni
- zmieniono użyteczność ekranu końca gry, by zrobić porządek z różnymi widżetami
- dostosowano stan błędu rozłączenia czatu, by był mniej… grożący
- opcja umieszczania botów w na strzelnicy została przeniesiona z menu pod F3 do przełącznika w świecie gry
- We wszystkich strzelbach przesunięto kropkę celownika o 1 piksel, by znajdowała się ona na środku ekranu. Deweloperzy spodziewają się zwiększyć w ten sposób ich zabójczość o 4000% (to oczywiście żart)
Naprawa błędów w grze
- naprawiono błąd, w wyniku którego Phoenix był teleportowany z powrotem do urządzenia zaciskowego przy drabince linowej, jeśli zginął, mając aktywne Drugie Podejście podczas trzymania urządzenia zaciskowego, a następnie został przywrócony do życia
- naprawiono błąd, w wyniku którego przez krótką chwilę po zakończeniu działania Drugiego Podejścia Phoenix mógł otrzymać obrażenia dokładnie w miejscu, w którym ta superumiejętność przestała działać
- zaktualizowano wygląd Toksycznej Zasłony Viper na minimapie, by widoczne były przerwy w samej zasłonie
- naprawiono błąd, w wyniku którego Viper mogła anulować animację Gniazda Żmij
- komunikat „Spike podłożony” nie rozbrzmiewa już po zakończeniu rundy, a komunikat o jej zakończeniu już się wyświetla, wyraźnie sygnalizując wynik rund, w których podłożono Spike’a po „gwizdku”
- naprawiono komunikat „Niosący Spike’a zabity”, by nie był także widoczny komunikat „Sojusznik rozbraja Spike’a”
- naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego broń unosiła się w powietrzu przed graczami
- Naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego modele graczy widziane z perspektywy trzeciej osoby ulegały desynchronizacji w stosunku do serwera po dwukrotnym wciśnięciu rozbrajania, przez co niektóre strzały bywały niecelne
- naprawiono błąd związany z celowaniem, w wyniku którego osoby grające z niską czułością kursora doświadczały drobnych spadków przy poruszaniu myszą
- naprawiono błąd, w wyniku którego po anulowaniu podłożenia Spike’a lub podniesienia kuli odgrywana była niewłaściwa (wolniejsza) animacja ponownego użycia, co dawało wrażenie możliwości oddania strzału dużo szybciej po anulowaniu (sam czas był poprawny, jednak animacja błędna)
- naprawiono nazwy regionów map widoczne pod minimapą, by wyświetlały się poprawnie
- wygładzono poruszanie się podczas kolizji dwóch graczy
- naprawiono błąd, w wyniku którego interfejs przedmiotu wyświetlany w grze mógł blokować pociski
- naprawiono błąd, w wyniku którego znajdujące się pod Z koło pingów mogło być otwarte obok koła pingowania mapy, w efekcie czego wiele tego typu kół mogło być otwarte w tym samym czasie
- naprawiono błąd, w wyniku którego koło pingów pozostawało aktywne mimo wykorzystania limitu aktywnych pingów
- naprawiono rzadki błąd, w wyniku którego każda z drużyn mogła wygrać rundę poprzez eliminację wszystkich rywali dokładnie w tej samej klatce, gdy rozbrojono bombę, w wyniku czego otrzymywała ona od razu dwa punkty
- naprawiono nakładające się komunikaty o podłożeniu Spike'a przez sojusznika
- minimapa nie będzie już losowo znikać z ekranu graczy
- zaktualizowano strzał alternatywny broni Bucky, by zadawał obrażenia natychmiast. Dotychczas pocisk wystrzelony strzałem alternatywnym mógł zabić wrogów nawet chwilę po śmierci użytkownika. Żadna inna broń nie działa w ten sposób, dlatego tutaj wykorzystujemy tzw. „hitscan”
- naprawiono błąd, w wyniku którego "Cyberklatka" Cyphera mogła być aktywowana z większej odległości niż pierwotnie zamierzano
Naprawa błędów w kliencie gry
- naprawiono błąd, który pozwalał graczom kupować przedmioty niedostępne w ich sklepach
- naprawiono błąd, który pozwalał graczom używać nieposiadanego ekwipunku
- Naprawiono błąd, w wyniku którego ustawienia wyświetlania były zastosowane ponownie po dołączeniu/opuszczeniu gier, co w rzadkich przypadkach mogło przesuwać okno lub zmienić tryb wyświetlania
- naprawiono wskaźnik stabilności sieci, który był widoczny nawet w przypadkach, kiedy go wyłączono
- aby podnieść Spike’a, nie musi się on znajdować w polu widzenia, jeśli został zakryty przez gracza
- naprawiono błąd, w wyniku którego Spike mógł utknąć w różnych obiektach na mapach
- naprawiono błąd uniemożliwiający niektórym graczom wysyłanie zgłoszeń
- naprawiono różne rodzaje błędów połączenia z czatem głosowym
- naprawiono różne rodzaje błędów połączenia z czatem tekstowym
- naprawiono różne rodzaje błędów związanych z niepoprawnym wyświetlaniem stanu gracza w panelu społeczności
- naprawiono błąd, w wyniku którego niektórzy gracze nie mogli ponownie dołączyć do kolejki po rozegraniu gry, jeśli nie zalogowali się na nowo
- naprawiono błędy związane z otrzymywaniem zaproszeń do grupy
- naprawiono przezroczyste ikony kart graczy w lobby gry niestandardowej
- naprawiono resetowanie się sterowania czatu głosowego w ustawieniach
- naprawiono domyślne ustawienie głosu na transmisję automatyczną dla gry niestandardowej
- naprawiono błąd polegający na przerywaniu głosu podczas nawigacji po opcjach gry niestandardowej
- naprawiono kilka błędów lokalizacyjnych na ekranach menu
Pełny opis patcha w języku polskim znajdziecie pod tym adresem.