24 września szykuje się nie lada gratka dla fanów Formuły 1. Premierę będzie miała oficjalna gra F1 dedykowana dla graczy PC. Codemasters powoli uchyla coraz więcej rąbków tajemnicy. Na niemieckim 4racer ukazała się bardzo obszerna lista tego co zobaczymy w grze. Tekst jest po niemiecku, ale na szczęście z pomocą przyszedł rolnik sam w dolinie (ciekawy nick - przyp. red) z forum Wyprzedź mnie i przetłumaczył tekst na nasz ojczysty język.


Tryby gry i funkcje:

  • Wszystkie samochody, kierowcy i trasy z sezonu 2010
  • Tryb Arcade & Symulacja
  • Tryb Time Trial
  • Tryb Kariery
  • Bardziej zaawansowana fizyka niż w grach GRID i DiRT 2
  • Całkowity weekend Grand Prix
  • System kar i flag
  • Dynamiczny model pogody
  • Realistyczny model zniszczeń
  • Inteligentne AI wraz z indywidualnymi umiejętnościami dla każdego kierowcy
  • Zintegrowane dźwięki dla 7 różnych zespołów

Technologia i grafika:

  • Użycie ostatniego EGO z Dirt'a 2 i Grid'a 2
  • Zbliżone i prawdopodobnie większe wymagania niż w wypadku DIRT 2
  • Wsparcie dX11
  • Fale ciepła w trakcie startu (zapewne chodzi o ciepło wydobywające sie z silnika)

Weekend Grand Prix:

  • Wszystkie sesje kwalifikacyjne i treningowe
  • Kary czasowe i przejazdy przez boksy (m.in. za ścinanie zakrętów)
  • Dwa tryby GP: jeden z wszystkimi sesjami, a drugi tylko z jednym treningiem i skróconymi kwalifikacjami

Tryb pogody:

  • Dynamiczny system pogodowy, warunki zmieniają się w trakcie trwania wyścigu
  • Różne rodzaje pogody: dynamiczny, czysty, lekko zachmurzony, pochmurny, lekki deszcz, ulewa
  • Różne systemy pogody na każdy tor: w Bahrainie jest gwarantowane gorąco i suchość, a w Spa pogoda jest nieprzewidywalna
  • System pogodowy i pitstopy są uzależnione od dystansu wyścigu, pit stopy są potrzebne nawet po 20% przejechanego dystansu

Pitstopy i ustawienia

  • Zahamowanie w odpowiednim czasie w pitstopie jest bardzo ważne,w przeciwnym razie potrącimy człowieka z załogi
  • Setup auta możemy zrobić samemu, przy pomocy mechanika lub skopiować od kolegi z zespołu
  • W boksach na nasz bolid stawiany jest monitor (pokazuje on ustawienia setupu i informacje pogodowe)
  • Niektóre zmiany mogą być wprowadzane w aucie w trakcie jazdy np. ustawienie przedniego skrzydła lub zmiana programu silnika
  • Inżynier wyścigowy podaje wskazówki kiedy wyjechać na tor (np. gdy jest on całkiem pusty)
  • W trakcie weekendu masz limitowaną ilość zestawów opon
  • Mechanicy w boksach mogą popełniać błędy, np. mogą zapomnieć przynieść opone(!)
  • Duża różnorodność konfiguracji
  • Zawiera dane telemetryczne
  • Team radio
  • Dobór opon ma znaczenie oraz ich rozgrzanie wraz z temperaturą na trasie
  • Animowane pitstopy

Tryb multiplayer:

  • Możliwe są kompletne mistrzostwa przez Lan/SL lub online
  • 12 graczy w trybie online plus opcja dodania AI (jeżeli podczas sesji jest np. 5 graczy stawkę można uzupełnić 7 graczami cpu)
  • Trzy tryby gry online: szybki wyścig, wyścig endurace z 8 okrążeniami i pit stopem oraz wyścig custom (gospodarz sesji ustawia wszystkie parametry wedle uznania)
  • Posiada prywatne okna rozmów
  • W trybie online możesz ustawić jednakowe setupy dla wszystkich aut
  • W trybie online nie ma całego weekendu, jest tylko jedna sesja kwalifikacyjna (zamiast trzech w realnej F1)

Detale, które nie pasują do innych kategorii:

  • Animacje kierowców (ruchy rąk na kierownicy, ruchy nóg, ruchy głową)
  • Perspektywa kamery rozchodzi się dynamicznie we wszystkich kierunkach
  • Jeżeli wjedziemy na błoto, piasek, żwir to te elementy przyczepią się do opon i będą powodować wolniejszą jazdę
  • Opony w deszczu będą otoczone wodą
  • Wszystkie modele na trasie są zniszczalne i przemieszczalne
  • Widoczny model zniszczeń
  • 4 perspektywy kamery

Detale modelu zniszczeń:

  • Opona będzie mogła zostać spłaszczona
  • Rollovers (dachowanie) samochodu jest możliwe
  • Koło może się oderwać od bolidu
  • Będzie można uszkodzić zawieszenie, układ kierowniczy, silnik etc. w różnym stopniu co będzie mieć wpływ na osiągi i sterowność

Detale trybu kariery:

  • Może trwać 3, 5 lub 7 lat
  • Możliwe zobowiązania dla innych zespołów (być może chodzi o przenosiny do innego zespołu)
  • Na starcie trybu kariery masz do wyboru tylko słabe zespoły
  • Dodatkowe doświadczenie i punkty w trakcie kariery dzięki upgrade'om, które mogą być testowane w piątki przed weekendem wyścigowym
  • Repliki parku maszyn każdego zespołu oraz namiotów prasowych na spotkania
  • Wirtualne konferencje prasowe mające wpływ na twoja karierę
  • Brak zmian w zespołach w trakcie trwania sezonu

Różne

  • Brak planów z DLC dla F1 2010, czyli nie będzie płatnych dodatków
  • Brak możliwości moddingowych