W ostatnim czasie kilka źródeł doniosło, że jeszcze w tym tygodniu możemy doczekać się Source'a 2 w Counter-Strike'u: Global Offenisve. Co oczywiste, wiele osób potraktowało te doniesienia jako okrutny, ale jednocześnie przewidywalny żart. A może rzeczywiście coś jest na rzeczy?
Tak pozwala domniemywać fakt, że pojawiła się deweloperska beta gry ważąca aż 21 GB! A warto pamiętać, że według zakładki na Steamie samo CS:GO wymaga 15 GB miejsca na dysku, co oznacza, że owa beta jest większa niż sama gra. Gracze nie mają do niej jednak dostępu i na ten moment możemy tylko przewidywać, czy tak duża aktualizacja faktycznie ma związek z przeniesieniem CS:GO na najnowszą wersję silnika Source, czy też te dwie kwestie są ze sobą w ogóle niepowiązane.
CZYTAJ TEŻ: Source 2 w CS:GO jeszcze w tym tygodniu? |
Nastroje w tej materii studzi nieco współpracujący z HLTV i Dust2.us Danish "Nohte" Allana. – To nie tak, że ta beta waży 21 GB. Wydaje mi się, że to wszystko to po prostu zbiór wcześniejszych aktualizacji bety, takich jak pliki map, modele itd. – stwierdził amerykański dziennikarz. Niemniej w jego wypadku są to teoretyczne rozważania, a nie faktyczna wiedza, bo o tym, co się obecnie dzieje, wie tak naprawdę tylko Valve.
Jednocześnie Valve opublikowało ogólnodostępną aktualizację bety CS:GO, która w dużej mierze skupia się na teksturach:
MISC
- zoptymalizowano generowanie tekstur poprzez nadanie wysokiego priorytetu w kolejce kompozytowym teksturom dla modeli, które zostały już zrenderowane
- dodano pamięć podręczną, która stworzona została w celu optymalizacji generowania kompozytów dla sekwencji podobnych zadań
- bardziej asynchroniczne żądania tekstur są dozwolone w ramach cykl, co pozwala kompozytów na szybsze generowanie na niektórych systemach
- dodano opcjonalną funkcję "Texture Streaming" w opcjach wideo. Pozwala ona grze na odroczenie wczytywania tekstur w wysokiej rozdzielczości do momentu, gdy będą one potrzebne w celu renderowania, co potencjalnie powinno zaoszczędzić znaczną ilość pamięci wideo.