STS
fot. Riot Games

Masa zmian w patchu 10.16 w LoL-u. Volibear, Bard i Ashe w końcu osłabieni

Jeżeli myśleliście, że kolejna aktualizacja do League of Legends nie namiesza szczególnie w panującej na serwerach mecie, to byliście w ogromnym błędzie. Wszystko dlatego, że w najnowszej łatce do popularnej moby modyfikacjom ulegnie aż dwadzieścia pięć postaci, a przecież doskonale wiemy, że tyle zmian za jednym zamachem zdarza się raz do roku – przy okazji patcha przedsezonowego. Tak duża liczba poprawek podyktowana jest głównie tym, że na horyzoncie są już letnie play-offy najważniejszych światowych lig, a Worldsy również zbliżają się wielkimi krokami.

Osłabienia

Trudno ukryć, że Bard w ostatnim czasie stał się niezwykle irytującym bohaterem, szczególnie na wysokim szczeblu rozgrywek rankingowych. Nic więc dziwnego, że narzekania graczy zostały wysłuchane i Riot zdecydował się osłabić jego zestaw umiejętności. Podobny los spotkał zresztą Karmę, której Wewnętrzny Płomień (Q) został znacząco osłabiony. Postacie znane ze wskakiwania w sam środek walki, Volibear oraz Sett, również oberwały tzw. nerf hammerem. Interesująca jest także zmiana dotycząca Ashe. Lodowa Łuczniczka jeszcze w kwietniu tego roku doczekała się wzmocnień swojego Skupienia Tropicielki (Q), aby teraz deweloperzy odwrócili te modyfikacje i znów zabrali jej dodatkowe 20% szybkości ataku.

  • Ashe
    • Skupienie Tropicielki (Q):
      • Mniejsza szybkość ataku z 20-60% do 20-40%
  • Bard
    • Mniejsze podstawowe zdrowie z 575 do 560 pkt.
    • Ołtarz opiekuna (W):
      • Mniejsza wartość leczenia na w pełni załadowanym ołtarzu z 70-230 do 55-215 pkt.
  • Karma
    • Wewnętrzny Płomień (Q):
      • Większy koszt many z 50-70 do 65 pkt.
      • Dłuższy czas odnowienia z 7-5 s do 9-7 s
  • Karthus
    • Zrównanie z Ziemią (Q):
      • Mniejszy przelicznik mocy umiejętności z 35% do 30%
  • Kha’Zix
    • Zakosztuj ich strachu (Q):
      • Mniejsze dodatkowe obrażenia dla odizolowanego celu ze 120% do 110% od całkowitego AD Kha’Zixa
  • Nautilus
    • Gniew Tytana (W):
      • Mniejsza podstawowa tarcza z 60-100 do 45-85
  • Nocturne Nocturne (mid)
    • Ostrza Cieni (bierna):
      • Dłuższy czas odnowienia z 10 do 14 sekund. Podstawowe ataki przeciwko potworom i bohaterom będą jednak skracać czas odnowienia o 3 sekundy
  • Sett
    • Sierpowy (W):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 80-180 do 80-160
    • Rozbijacz Twarzy (E):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 50-170 do 50-130
  • Syndra
    • Mroczna Kula (Q):
      • Mniejsze podstawowe obrażenia z 70-230 do 70-210
  • Volibear
    • Grzmiące Uderzenie (Q):
      • Mniejsza szybkość poruszania się z 15-35% do 10-26%

Wzmocnienia

Lista bohaterów, którzy mogą cieszyć się ze wzmocnień (przynajmniej na jakiś czas), jest jednak nieco dłuższa niż ta powyżej. Nie możemy natomiast mówić o zmianach, które kompletnie odmienią oblicze jakiegokolwiek z wymienionych tutaj czempionów, gdyż są to raczej zwyczajne usprawnienia. W przypadku Akali mamy jednak do czynienia z kolejnym odwróceniem rodzaju zadawanych przez nią obrażeń, Lucian będzie mógł strzelać nieco dłużej ze swojej „erki”, a Tristana będzie rozkwitać, gdy w ekwipunku nazbiera dostateczną liczbę przedmiotów zapewniających krytyczne uderzenie.

  • Akali
    • Salto Shurikena (E)
      • Nowość obrażenia są teraz magiczne, a nie fizyczne
  • Evelynn
    • Kolec nienawiści (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 8 do 4 sekund
      • Usunięto redukcję czasu odnowienia o 50% po trafieniu stwora
  • Fiora
    • Wypad (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 16-8 do 13-6 sekund. Trafienie przeciwnika zmniejszy czas o 50%, a nie o 60%
  • Hecarim
    • Niszczycielska Szarża (E):
      • Większa szybkość poruszania się z 25-75% do 25-100% przez 3 sekundy
  • Jax
    • Kontratak (E):
      • Krótszy czas odnowienia z 16-8 do 14-8 sekund
  • Lucian
    • Przebijające Światło (Q):
      • Większe podstawowe obrażenia z 85-225 do 95-235
    • Rzeź (R):
      • Więcej wystrzeliwanych pocisków z 20-30 do 24-36
  • Miss Fortune
    • Większy podstawowy atak z 50 do 52 pkt.
  • Morgana
    • Mroczne Uwiązanie (Q):
      • Krótszy czas odnowienia z 11 do 10 s
  • Neeko
    • Kwitnący Wybuch (Q):
      • Większe obrażenia z trafienia z 70-250 do 80-260 pkt.; Obrażenia z wybuchu zwiększone z 35-115 do 42-125 pkt.
  • Rakan
    • Lotność (R):
      • Większa szybkość poruszania się z 50 do 75%
  • Skarner
    • Kryształowe Cięcie (Q):
      • Mniejszy koszt many z 15 do 10 pkt.
      • Wyższy przelicznik AD z 0,15 do 0,2 pkt.
  • Tristana
    • Ładunek Wybuchowy (E):
      • Nowość obrażenia zwiększone o 1% za każde 2% szansy na krytyczne trafienie
  • Veigar
    • Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt.
  • Yasuo
    • Większa podstawowa odporność na magię z 30 do 32 pkt.
    • Ostatnie Tchnienie (R):
      • Wyższy przelicznik AD ze 150% do 175%
  • Ziggs
    • Krótki Lont (bierna):
      • Wyższy przelicznik AP z 30-50 do stałych 50%
      • Większe obrażenia przeciwko wieżom z 200% do 250%

Należy jednak pamiętać, że powyższe zmiany nie są do końca wiążące. Modyfikacje te mogą się jeszcze zmienić, ale najprawdopodobniej nie będą szczególnie odbiegać od tego, co zaprezentowali nam projektanci gry. Najnowszy patch o numerze 10.16 trafi na oficjalne serwery już w środę, 5 sierpnia.

Tagi: , , , ,
Przeczytaj poprzedni wpis: close

Illuminar jest konsekwentne. I konsekwentnie przegrywa trzeci mecz z rzędu

Niedawny triumf w 3. tygodniu Eden Arena: Malta Vibes wzmógł apetyty fanów Illuminar Gaming, którzy liczyli, że mimo absencji Pawła "reatza" Jańczaka...