Po tygodniu testów aktualizacja Playerunknown's Battlegrounds oznaczona numerem 8.2 opuściła wreszcie PST i przeniosła się na serwery publiczne. To wiąże się z koniecznością pobrania aż 7,5GB, ale warto – wszak do gry zawitało kilka znaczących nowości.
Mamy dobre informacje dla fanów mapy Erangel, ta bowiem została nieco rozbudowana. Oczywiście nie ma tutaj mowy o rozmachu zmian, jakie niedawno zaszły na Sanhoku, ale mimo wszystko warto je odnotować. Ulokowana w Rosji arena rozszerzona została o cztery nowe nadbrzeża, z czego dwa dodano do istniejących już w w Novorepnoye i w przystani promów, a dwa kolejne umieszczono na południowej plaży głównej wyspy Erangel i na wyspie Sosnovka. A to oznacza zupełnie nowe miejsca, w których możemy próbować się zdesantować, by zgromadzić jak najlepsze wyposażenie nim zmierzymy się z innymi graczami.
A skoro o mierzeniu się z innymi mowa – w potyczkach pomoże nam MG3. Nowy karabin maszynowy będzie częścią zrzutów i będziemy mogli zdobyć go na wszystkich obecnych w PUBG mapach, chociaż tylko w trybie standardowym. Spory wpływ na rozgrywkę może mieć też granat pozoracyjny, dzięki któremu zmylimy przeciwnika w kwestii zajmowanej przez nas pozycji. Owa broń miotana przez kilka sekund będzie imitować dźwięki wystrzału z broni oraz wyrzucania łusek, chociaż skorzystamy z niej tylko na Sanhoku i to wyłącznie w standardowym trybie zabawy. A co ponadto pojawiło się w grze wraz z patchem 8.2? Pełna lista modyfikacji i usprawnień poniżej:
Nowa broń: MG3
- Pojawia się w zrzutach na wszystkich mapach, tylko w meczach standardowych. W tej chwili niedostępny w trybie rywalizacji
- MG3 ma dwa tryby strzału o szybkostrzelności 660 strz./min i 990 strz./min
- Korzysta z amunicji 7,62 mm, mieści 75 nabojów, prędkość początkowa pocisku wynosi 820 m/s
- Co piąty wystrzeliwany pocisk to pocisk smugowy, podobnie jak ostatnie 10 nabojów w magazynku, dzięki czemu widać, że kończy się amunicja. Pociski smugowe widzi tylko strzelec
- Korzysta z celowników optycznych o maksymalnym powiększeniu 6x
- W porównaniu z innymi lkm-ami MG3 zadaje większe obrażenia pojazdom
- Do MG3 przymocowany jest dwójnóg znacznie zwiększający stabilność broni, rozstawiający się automatycznie przy strzelaniu z pozycji leżącej
Nowa broń miotana: granat pozoracyjny
- Jest dostępny tylko na Sanhok w meczach standardowych, jako przedmiot rzadko pojawiający się na mapie. Niedostępny w trybie rywalizacji
- Granaty pozoracyjne można przetrzymywać, by skrócić czas od rzutu do wybuchu. Rzuca się nimi jak innymi granatami
- Po detonacji granaty pozoracyjne wydają losowe dźwięki strzałów przez 10 sekund i wyrzucają łuski, żeby lepiej pozorować prawdziwe strzały
- Uwaga, nie są wodoszczelne! Granat wrzucony do wody nie będzie działać
- Granaty pozoracyjne obecnie nie pojawiają się w trybie szkoleniowym
Rozgrywka
- M416, SKS i Kar98k zaprojektowano od nowa, by uzyskać lepsze wizualnie modele. Również dźwięki tych broni poprawiono, by odpowiadały poprawionej jakości wizualnej
- Na wszystkich mapach oprócz Karakin do zrzutów dodano C4
- Na wszystkich mapach do zrzutów dodano MG3
- C4 i MG3 nie są jeszcze dostępne w trybie rywalizacji
Świat
- Na Erangel dodano cztery nabrzeża
- Dwa z nich dodano do istniejących w Novorepnoye i w przystani promów
- Dodano również nabrzeża na południowej plaży głównej wyspy Erangel i na wyspie Sosnovka
Udogodnienia
- Koło broni miotanej obejmuje teraz 6 pól dających dostęp do wszystkich rodzajów broni miotanej
- 4 pola to stałe miejsca na najczęściej spotykaną broń miotaną: granat odłamkowy, koktajl Mołotowa, granat dymny i granat hukowy
- 2 pola są dynamiczne. W polu dynamicznym z prawej strony mogą być lepkie bomby albo C4, a w polu z lewej granaty pozoracyjne albo kolczatki. Jeśli gracz ma w ekwipunku lepkie bomby i C4, pierwszeństwo na kole mają lepkie bomby. W wypadku granatów pozoracyjnych i kolczatek pierwszeństwo mają granaty pozoracyjne
- Przy włączonym ukrywaniu hełmu kaptur, czapka lub inne nakrycie głowy pozostaną widoczne nawet po włożeniu hełmu. Wszyscy inni gracze będą widzieli postać wkładającą i noszącą hełm. To lokalna zmiana wizualna, działająca tylko u graczy, którzy ją włączą
- Domyślnie ukrywanie hełmu jest wyłączone. Można je włączyć w ustawieniach lub przez wybranie opcji w ekwipunku
- Rozdzielono pola na ekwipunek na głowę i hełm. Włożenie hełmu nie spowoduje teraz automatycznie upuszczenia czapki czy innego przedmiotu w miejscu na głowę
Wydajność
- Poprawiono proces wczytywania czcionek, żeby zredukować występowanie zacięć/przeskoków gry
- Zoptymalizowano proces wczytywania danych postaci, by ograniczyć występowanie zacięć/przeskoków gry i wyrównać liczbę klatek na sekundę
- Tablica przedmiotów jest teraz wstępnie wczytywana w kliencie gry, dzięki czemu przedmioty wczytują się szybciej
- Zmodyfikowano widget podpowiedzi przycisków na ekranie, by ograniczyć potencjalne występowanie zacięć/przeskoków gry
- Poprawiono grę, by nie zacinała się przy wczytywaniu postaci na ekranie ekwipunku
Interfejs i doświadczenie użytkownika
- Dotychczas używana muzyka w tle jest teraz dostępna do wyboru. W każdym sezonie muzyka w tle zmienia się na domyślną
- Tryb rywalizacji i karta esportu będą mieć własną, specjalną muzykę w tle, której nie można zmienić
- Na karcie „KARIERA” dodano historię meczów
- Można przejrzeć 20 ostatnich meczów. Dostępne są zapisy z meczów standardowych i trybu rywalizacji. Meczów starszych niż 30 dni nie można przeglądać w szczegółach
- Mecz, który opuszczono przed czasem lub w którym nastąpiło rozłączenie z powodu błędu, nie będzie zapisywany w historii
- Dodano nową grafikę i tekst na ekranie wczytywania
- Na ekranie mapy umieszczono dodatkowy tekst informacyjny
- Ujednolicono styl i umiejscowienie okrągłych przycisków, żeby poprawić wygląd interfejsu
- Poprawiono nierówne umiejscowienie tytułów na niektórych ekranach
- Poprawiono projekty odznak, znaczników, szerokich wyskakujących okienek i menu rozwijanych
- Teraz można umieścić emotkę na liście lub ją z niej usunąć dwukrotnym kliknięciem
- Przeciągnięciem emotki na kole można zmienić jej miejsce albo usunąć ją z koła
- Poprawiono komunikaty systemowe wyświetlane w razie prac serwisowych, przeciążenia serwera, błędu uwierzytelnienia zewnętrznego operatora itd., by były bardziej klarowne
- Kiedy w zestawach umieszczane są dodatkowe przedmioty, teraz są one widoczne jako „DODATKOWY PREZENT” na ekranie podglądu przedmiotu
- Teraz podczas podglądu emotki na postaci wyświetlane są wszystkie elementy zestawu
Funkcje społecznościowe
- Lista znajomych została przerobiona pod względem wizualnym i funkcjonalnym. Teraz wyświetlany jest bardziej szczegółowy status znajomego, np. „W twojej drużynie”. Na karcie znajomych widoczny jest teraz ostatni status online gracza z listy znajomych, który jest offline. Na karcie „Niedawne” pokazywany jest czas ostatniej wspólnej gry z danym graczem
- Zaproszenia: Teraz gracz może zaprosić gracza, który jest już w drużynie. Przyjęcie zaproszenia spowoduje przeniesienie gracza z dotychczasowej drużyny do nowej
- Funkcję „Obserwuj znajomego” przemianowano na „Dodaj/usuń znajomego”
Mecz niestandardowy
- Można teraz grać w drużynowy deathmatch w meczach niestandardowych
- Dodano nowy komunikat pojawiający się w sytuacji, kiedy gracz zostanie wyrzucony z meczu przez obserwatorów. Ma to służyć jasnemu odróżnieniu sytuacji, kiedy gracz zostaje wyrzucony przez hosta od wyrzucenia za oszukiwanie albo inne naruszenie zasad
Powtórki
- Ze względu na aktualizację wersji systemu powtórek nie można już oglądać starych powtórek
Poprawki błędów
- Rozgrywka
- Gracze mogą teraz dołączać ozdoby do broni Czwórki z Sanhok
- Naprawiono błąd, na skutek którego można było zmienić pozycje postaci w lobby po wykonaniu określonych czynności
- Naprawiono problem z ekwipunkiem, który mógł wystąpić w drużynowym deathmatchu
- Naprawiono problem z żółtawym odcieniem w lobby menu Sezonu 8
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze czasami nie mogli ukończyć następującej misji „Przetrwaj 15 minut bez otrzymania obrażeń od niebieskiej strefy”
- Naprawiono błąd, na skutek którego dźwięki nie były odtwarzane poprawnie podczas meczów w trybie drużynowego deathmatchu
- Naprawiono błąd, na skutek którego postać nie mogła być obracana w menu „PERSONALIZACJA” > „EMOTKI”
- Naprawiono błąd, na skutek którego kierunek strzałek interfejsu użytkownika zacinał się niezależnie od kierunku gracza
- Naprawiono błąd, na skutek którego boty mogły być wyposażone w DP-28 na Vikendi
- Naprawiono błąd, na skutek którego domyślne ustawienia związane z celownikami były resetowane po ponownym połączeniu się z grą
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nurkowali prosto w dół po wyjściu z samolotu
- Naprawiono błąd, na skutek którego animacja płonących postaci trzymających Panzerfausta była nieprawidłowa
- Naprawiono błąd, na skutek którego zawleczka granatu przechodziła przez palec postaci w trybie FPP
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli widzieć za roślinami podczas poruszania kamerą pod określonymi kątami
- Naprawiono błąd, na skutek którego pociski Kar98 mogły pojawiać się poza magazynkiem podczas przeładowywania
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre kobiece fryzury mogły pojawiać się niepoprawnie, jeśli postać była wyposażona w kolczatkę
- Naprawiono błąd, na skutek którego kanistry znikały z rąk postaci, jeśli postać była pochłonięta płomieniami
- Naprawiono błąd, na skutek którego naboje Kar98k mogły pojawiać się za postacią podczas przeładowywania
- Naprawiono błąd, na skutek którego plecak przesuwał się, jeśli postać obracała się w wózku bocznym
- Naprawiono błąd, na skutek którego animacja upuszczania mogła wyświetlać się nieprawidłowo, jeśli postać miała w rękach C4
- Poprawiono animację postaci podczas rzucania i zdejmowania broni do walki wręcz
- Poprawiono animację postaci podczas zdejmowania Panzerfausta i przełączania na dowolną broń z pozycji leżącej
- Naprawiono błąd, na skutek którego celownik nie był poprawnie ustawiony podczas celowania z pozycji pasażera na motocyklu
- Poprawiono animację zdejmowania Panzerfausta po użyciu
- Poprawiono animację pływania do tyłu podczas wynurzania się na powierzchnię
- Naprawiono błąd, na skutek którego usta postaci mogły poruszać się nieprawidłowo podczas rzucania bronią do walki wręcz
- Naprawiono błąd, na skutek którego nadgarstki postaci mogły poruszać się nieprawidłowo w trybie FPP po wyposażeniu R1895 i w widoku wolnej kamery
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli rzucać bronią miotaną w samolocie podczas gry w trybie Warmode
- Naprawiono błąd powodujący, że granat pozoracyjny eksplodował po rzuceniu o wiele później niż powinien
- Naprawiono błąd, na skutek którego broń innych graczy wydawała się strzelać nieustannie
- Naprawiono błąd, na skutek którego celownik mechaniczny nowego M416 nie był poprawnie wyświetlany
- Świat
- Naprawiono błąd, na skutek którego ciężarówka ze sprzętem podróżowała w kółko w pobliżu mostu na południe od Camp Alpha
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli przejść i spaść przez obiekt i zginąć w pewnym miejscu na Erangel
- Naprawiono błąd, na wyniku którego postacie poruszały się nieprawidłowo, stojąc na pewnym kamieniu na Erangel
- Naprawiono problem z baryłką benzyny unoszącą się w powietrzu nad mostem na Erangel
- Naprawiono problem z teksturą klifu na północ od Stalber na Erangel
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nie mogli przejść przez balustradę pewnego budynku
- Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli przeskoczyć przez sufit w niektórych podziemnych lokacjach na Karakin
- Naprawiono błąd, na skutek którego drzewa na Erangel i Miramar były oświetlane nieprawidłowo
- Naprawiono problem kolizji z niektórymi domami w Miramar
- Interfejs i doświadczenie użytkownika
- Naprawiono błąd, na skutek którego tekst „Motoszybowiec” był wyświetlany jako wiadomość systemowa na ekranie „POPRZEDNI MECZ”
- Naprawiono błąd, na skutek którego pojazdy e-sportowe dodane w trybie rywalizacji wyświetlane były jako wiadomości systemowe na ekranie „POPRZEDNI MECZ”
- Naprawiono błąd, na skutek którego pasek przewijania ekwipunku nie powracał do domyślnej pozycji
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre nagrody nie były wyświetlane na wyskakującym ekranie nagród podczas korzystania z przycisku „WSZYSTKIE”
- Naprawiono błąd, na skutek którego przycisk ESC był uruchamiany dwukrotnie po naciśnięciu na ekranie zakupu
- Naprawiono błąd, na skutek którego regiony APAC i Azja były wyświetlane w języku angielskim, mimo że wybranym językiem był chiński tradycyjny
- Naprawiono problem z nakładkami interfejsu użytkownika na ekranie profilu
- Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre przyciski były wyświetlane na biało po przejechaniu kursorem myszy
- Naprawiono problem z nieprawidłowym wyświetlaniem interfejsu osi czasu
- Naprawiono kilka błędów wizualnych na ekranie PUBG ID
- Naprawiono błąd, na skutek którego zmiana broni miotanej po wyciagnięciu zawleczki powodowała następujący błąd „Błąd systemu inwentarza: 3”
- Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs pojazdu nie aktualizował się po uszkodzeniu kół pojazdu
- Naprawiono nieprawidłowy tekst wyświetlany na liście ustawień muzyki w tle w ustawieniach języka irlandzkiego
- Skórki i przedmioty
- Naprawiono błąd, na skutek którego ciało postaci stawało się przezroczyste po założeniu niektórych skórek w trybie zombie
- Naprawiono błąd, na skutek którego nogi postaci stawały się przezroczyste po założeniu kurtki motocyklisty Miramar
- Naprawiono błąd, na skutek którego ikona ekwipunku w grze nie była wyświetlana, gdy założono spodnie taktyczne „Rapture Squad”
- Naprawiono problem z przenikaniem podkoszulki TuanTuan zakładanej przez postać żeńską
- Naprawiono problem z przenikaniem rękawiczek „Route Warrior” zakładanych przez postacie żeńskie
- Powtórki
- Naprawiono błąd, na skutek którego przycisk eksportowania powtórki miał niewłaściwy kolor, a efekt podświetlenia nie był pokazywany
- Naprawiono błąd, na skutek którego współrzędne interfejsu użytkownika nie zgadzały się ze współrzędnymi gracza podczas powtórki