Po tygodniu testów aktualizacja Playerunknown's Battlegrounds oznaczona numerem 8.2 opuściła wreszcie PST i przeniosła się na serwery publiczne. To wiąże się z koniecznością pobrania aż 7,5GB, ale warto – wszak do gry zawitało kilka znaczących nowości.

Mamy dobre informacje dla fanów mapy Erangel, ta bowiem została nieco rozbudowana. Oczywiście nie ma tutaj mowy o rozmachu zmian, jakie niedawno zaszły na Sanhoku, ale mimo wszystko warto je odnotować. Ulokowana w Rosji arena rozszerzona została o cztery nowe nadbrzeża, z czego dwa dodano do istniejących już w w Novorepnoye i w przystani promów, a dwa kolejne umieszczono na południowej plaży głównej wyspy Erangel i na wyspie Sosnovka. A to oznacza zupełnie nowe miejsca, w których możemy próbować się zdesantować, by zgromadzić jak najlepsze wyposażenie nim zmierzymy się z innymi graczami.

A skoro o mierzeniu się z innymi mowa – w potyczkach pomoże nam MG3. Nowy karabin maszynowy będzie częścią zrzutów i będziemy mogli zdobyć go na wszystkich obecnych w PUBG mapach, chociaż tylko w trybie standardowym. Spory wpływ na rozgrywkę może mieć też granat pozoracyjny, dzięki któremu zmylimy przeciwnika w kwestii zajmowanej przez nas pozycji. Owa broń miotana przez kilka sekund będzie imitować dźwięki wystrzału z broni oraz wyrzucania łusek, chociaż skorzystamy z niej tylko na Sanhoku i to wyłącznie w standardowym trybie zabawy. A co ponadto pojawiło się w grze wraz z patchem 8.2? Pełna lista modyfikacji i usprawnień poniżej:

Nowa broń: MG3

  • Pojawia się w zrzutach na wszystkich mapach, tylko w meczach standardowych. W tej chwili niedostępny w trybie rywalizacji
  • MG3 ma dwa tryby strzału o szybkostrzelności 660 strz./min i 990 strz./min
  • Korzysta z amunicji 7,62 mm, mieści 75 nabojów, prędkość początkowa pocisku wynosi 820 m/s
  • Co piąty wystrzeliwany pocisk to pocisk smugowy, podobnie jak ostatnie 10 nabojów w magazynku, dzięki czemu widać, że kończy się amunicja. Pociski smugowe widzi tylko strzelec
  • Korzysta z celowników optycznych o maksymalnym powiększeniu 6x
  • W porównaniu z innymi lkm-ami MG3 zadaje większe obrażenia pojazdom
  • Do MG3 przymocowany jest dwójnóg znacznie zwiększający stabilność broni, rozstawiający się automatycznie przy strzelaniu z pozycji leżącej

Nowa broń miotana: granat pozoracyjny

  • Jest dostępny tylko na Sanhok w meczach standardowych, jako przedmiot rzadko pojawiający się na mapie. Niedostępny w trybie rywalizacji
  • Granaty pozoracyjne można przetrzymywać, by skrócić czas od rzutu do wybuchu. Rzuca się nimi jak innymi granatami
  • Po detonacji granaty pozoracyjne wydają losowe dźwięki strzałów przez 10 sekund i wyrzucają łuski, żeby lepiej pozorować prawdziwe strzały
  • Uwaga, nie są wodoszczelne! Granat wrzucony do wody nie będzie działać
  • Granaty pozoracyjne obecnie nie pojawiają się w trybie szkoleniowym

Rozgrywka

  • M416, SKS i Kar98k zaprojektowano od nowa, by uzyskać lepsze wizualnie modele. Również dźwięki tych broni poprawiono, by odpowiadały poprawionej jakości wizualnej
  • Na wszystkich mapach oprócz Karakin do zrzutów dodano C4
  • Na wszystkich mapach do zrzutów dodano MG3
  • C4 i MG3 nie są jeszcze dostępne w trybie rywalizacji

Świat

  • Na Erangel dodano cztery nabrzeża
  • Dwa z nich dodano do istniejących w Novorepnoye i w przystani promów
  • Dodano również nabrzeża na południowej plaży głównej wyspy Erangel i na wyspie Sosnovka

Udogodnienia

  • Koło broni miotanej obejmuje teraz 6 pól dających dostęp do wszystkich rodzajów broni miotanej
  • 4 pola to stałe miejsca na najczęściej spotykaną broń miotaną: granat odłamkowy, koktajl Mołotowa, granat dymny i granat hukowy
  • 2 pola są dynamiczne. W polu dynamicznym z prawej strony mogą być lepkie bomby albo C4, a w polu z lewej granaty pozoracyjne albo kolczatki. Jeśli gracz ma w ekwipunku lepkie bomby i C4, pierwszeństwo na kole mają lepkie bomby. W wypadku granatów pozoracyjnych i kolczatek pierwszeństwo mają granaty pozoracyjne
  • Przy włączonym ukrywaniu hełmu kaptur, czapka lub inne nakrycie głowy pozostaną widoczne nawet po włożeniu hełmu. Wszyscy inni gracze będą widzieli postać wkładającą i noszącą hełm. To lokalna zmiana wizualna, działająca tylko u graczy, którzy ją włączą
  • Domyślnie ukrywanie hełmu jest wyłączone. Można je włączyć w ustawieniach lub przez wybranie opcji w ekwipunku
  • Rozdzielono pola na ekwipunek na głowę i hełm. Włożenie hełmu nie spowoduje teraz automatycznie upuszczenia czapki czy innego przedmiotu w miejscu na głowę

Wydajność

  • Poprawiono proces wczytywania czcionek, żeby zredukować występowanie zacięć/przeskoków gry
  • Zoptymalizowano proces wczytywania danych postaci, by ograniczyć występowanie zacięć/przeskoków gry i wyrównać liczbę klatek na sekundę
  • Tablica przedmiotów jest teraz wstępnie wczytywana w kliencie gry, dzięki czemu przedmioty wczytują się szybciej
  • Zmodyfikowano widget podpowiedzi przycisków na ekranie, by ograniczyć potencjalne występowanie zacięć/przeskoków gry
  • Poprawiono grę, by nie zacinała się przy wczytywaniu postaci na ekranie ekwipunku

Interfejs i doświadczenie użytkownika

  • Dotychczas używana muzyka w tle jest teraz dostępna do wyboru. W każdym sezonie muzyka w tle zmienia się na domyślną
  • Tryb rywalizacji i karta esportu będą mieć własną, specjalną muzykę w tle, której nie można zmienić
  • Na karcie „KARIERA” dodano historię meczów
  • Można przejrzeć 20 ostatnich meczów. Dostępne są zapisy z meczów standardowych i trybu rywalizacji. Meczów starszych niż 30 dni nie można przeglądać w szczegółach
  • Mecz, który opuszczono przed czasem lub w którym nastąpiło rozłączenie z powodu błędu, nie będzie zapisywany w historii
  • Dodano nową grafikę i tekst na ekranie wczytywania
  • Na ekranie mapy umieszczono dodatkowy tekst informacyjny
  • Ujednolicono styl i umiejscowienie okrągłych przycisków, żeby poprawić wygląd interfejsu
  • Poprawiono nierówne umiejscowienie tytułów na niektórych ekranach
  • Poprawiono projekty odznak, znaczników, szerokich wyskakujących okienek i menu rozwijanych
  • Teraz można umieścić emotkę na liście lub ją z niej usunąć dwukrotnym kliknięciem
  • Przeciągnięciem emotki na kole można zmienić jej miejsce albo usunąć ją z koła
  • Poprawiono komunikaty systemowe wyświetlane w razie prac serwisowych, przeciążenia serwera, błędu uwierzytelnienia zewnętrznego operatora itd., by były bardziej klarowne
  • Kiedy w zestawach umieszczane są dodatkowe przedmioty, teraz są one widoczne jako „DODATKOWY PREZENT” na ekranie podglądu przedmiotu
  • Teraz podczas podglądu emotki na postaci wyświetlane są wszystkie elementy zestawu

Funkcje społecznościowe

  • Lista znajomych została przerobiona pod względem wizualnym i funkcjonalnym. Teraz wyświetlany jest bardziej szczegółowy status znajomego, np. „W twojej drużynie”. Na karcie znajomych widoczny jest teraz ostatni status online gracza z listy znajomych, który jest offline. Na karcie „Niedawne” pokazywany jest czas ostatniej wspólnej gry z danym graczem
  • Zaproszenia: Teraz gracz może zaprosić gracza, który jest już w drużynie. Przyjęcie zaproszenia spowoduje przeniesienie gracza z dotychczasowej drużyny do nowej
  • Funkcję „Obserwuj znajomego” przemianowano na „Dodaj/usuń znajomego”

Mecz niestandardowy

  • Można teraz grać w drużynowy deathmatch w meczach niestandardowych
  • Dodano nowy komunikat pojawiający się w sytuacji, kiedy gracz zostanie wyrzucony z meczu przez obserwatorów. Ma to służyć jasnemu odróżnieniu sytuacji, kiedy gracz zostaje wyrzucony przez hosta od wyrzucenia za oszukiwanie albo inne naruszenie zasad

Powtórki

  • Ze względu na aktualizację wersji systemu powtórek nie można już oglądać starych powtórek

Poprawki błędów

  • Rozgrywka
    • Gracze mogą teraz dołączać ozdoby do broni Czwórki z Sanhok
    • Naprawiono błąd, na skutek którego można było zmienić pozycje postaci w lobby po wykonaniu określonych czynności
    • Naprawiono problem z ekwipunkiem, który mógł wystąpić w drużynowym deathmatchu
    • Naprawiono problem z żółtawym odcieniem w lobby menu Sezonu 8
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze czasami nie mogli ukończyć następującej misji „Przetrwaj 15 minut bez otrzymania obrażeń od niebieskiej strefy”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego dźwięki nie były odtwarzane poprawnie podczas meczów w trybie drużynowego deathmatchu
    • Naprawiono błąd, na skutek którego postać nie mogła być obracana w menu „PERSONALIZACJA” > „EMOTKI”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego kierunek strzałek interfejsu użytkownika zacinał się niezależnie od kierunku gracza
    • Naprawiono błąd, na skutek którego boty mogły być wyposażone w DP-28 na Vikendi
    • Naprawiono błąd, na skutek którego domyślne ustawienia związane z celownikami były resetowane po ponownym połączeniu się z grą
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nurkowali prosto w dół po wyjściu z samolotu
    • Naprawiono błąd, na skutek którego animacja płonących postaci trzymających Panzerfausta była nieprawidłowa
    • Naprawiono błąd, na skutek którego zawleczka granatu przechodziła przez palec postaci w trybie FPP
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli widzieć za roślinami podczas poruszania kamerą pod określonymi kątami
    • Naprawiono błąd, na skutek którego pociski Kar98 mogły pojawiać się poza magazynkiem podczas przeładowywania
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre kobiece fryzury mogły pojawiać się niepoprawnie, jeśli postać była wyposażona w kolczatkę
    • Naprawiono błąd, na skutek którego kanistry znikały z rąk postaci, jeśli postać była pochłonięta płomieniami
    • Naprawiono błąd, na skutek którego naboje Kar98k mogły pojawiać się za postacią podczas przeładowywania
    • Naprawiono błąd, na skutek którego plecak przesuwał się, jeśli postać obracała się w wózku bocznym
    • Naprawiono błąd, na skutek którego animacja upuszczania mogła wyświetlać się nieprawidłowo, jeśli postać miała w rękach C4
    • Poprawiono animację postaci podczas rzucania i zdejmowania broni do walki wręcz
    • Poprawiono animację postaci podczas zdejmowania Panzerfausta i przełączania na dowolną broń z pozycji leżącej
    • Naprawiono błąd, na skutek którego celownik nie był poprawnie ustawiony podczas celowania z pozycji pasażera na motocyklu
    • Poprawiono animację zdejmowania Panzerfausta po użyciu
    • Poprawiono animację pływania do tyłu podczas wynurzania się na powierzchnię
    • Naprawiono błąd, na skutek którego usta postaci mogły poruszać się nieprawidłowo podczas rzucania bronią do walki wręcz
    • Naprawiono błąd, na skutek którego nadgarstki postaci mogły poruszać się nieprawidłowo w trybie FPP po wyposażeniu R1895 i w widoku wolnej kamery
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli rzucać bronią miotaną w samolocie podczas gry w trybie Warmode
    • Naprawiono błąd powodujący, że granat pozoracyjny eksplodował po rzuceniu o wiele później niż powinien
    • Naprawiono błąd, na skutek którego broń innych graczy wydawała się strzelać nieustannie
    • Naprawiono błąd, na skutek którego celownik mechaniczny nowego M416 nie był poprawnie wyświetlany
  • Świat
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ciężarówka ze sprzętem podróżowała w kółko w pobliżu mostu na południe od Camp Alpha
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli przejść i spaść przez obiekt i zginąć w pewnym miejscu na Erangel
    • Naprawiono błąd, na wyniku którego postacie poruszały się nieprawidłowo, stojąc na pewnym kamieniu na Erangel
    • Naprawiono problem z baryłką benzyny unoszącą się w powietrzu nad mostem na Erangel
    • Naprawiono problem z teksturą klifu na północ od Stalber na Erangel
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze nie mogli przejść przez balustradę pewnego budynku
    • Naprawiono błąd, na skutek którego gracze mogli przeskoczyć przez sufit w niektórych podziemnych lokacjach na Karakin
    • Naprawiono błąd, na skutek którego drzewa na Erangel i Miramar były oświetlane nieprawidłowo
    • Naprawiono problem kolizji z niektórymi domami w Miramar
  • Interfejs i doświadczenie użytkownika
    • Naprawiono błąd, na skutek którego tekst „Motoszybowiec” był wyświetlany jako wiadomość systemowa na ekranie „POPRZEDNI MECZ”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego pojazdy e-sportowe dodane w trybie rywalizacji wyświetlane były jako wiadomości systemowe na ekranie „POPRZEDNI MECZ”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego pasek przewijania ekwipunku nie powracał do domyślnej pozycji
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre nagrody nie były wyświetlane na wyskakującym ekranie nagród podczas korzystania z przycisku „WSZYSTKIE”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego przycisk ESC był uruchamiany dwukrotnie po naciśnięciu na ekranie zakupu
    • Naprawiono błąd, na skutek którego regiony APAC i Azja były wyświetlane w języku angielskim, mimo że wybranym językiem był chiński tradycyjny
    • Naprawiono problem z nakładkami interfejsu użytkownika na ekranie profilu
    • Naprawiono błąd, na skutek którego niektóre przyciski były wyświetlane na biało po przejechaniu kursorem myszy
    • Naprawiono problem z nieprawidłowym wyświetlaniem interfejsu osi czasu
    • Naprawiono kilka błędów wizualnych na ekranie PUBG ID
    • Naprawiono błąd, na skutek którego zmiana broni miotanej po wyciagnięciu zawleczki powodowała następujący błąd „Błąd systemu inwentarza: 3”
    • Naprawiono błąd, na skutek którego interfejs pojazdu nie aktualizował się po uszkodzeniu kół pojazdu
    • Naprawiono nieprawidłowy tekst wyświetlany na liście ustawień muzyki w tle w ustawieniach języka irlandzkiego
  • Skórki i przedmioty
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ciało postaci stawało się przezroczyste po założeniu niektórych skórek w trybie zombie
    • Naprawiono błąd, na skutek którego nogi postaci stawały się przezroczyste po założeniu kurtki motocyklisty Miramar
    • Naprawiono błąd, na skutek którego ikona ekwipunku w grze nie była wyświetlana, gdy założono spodnie taktyczne „Rapture Squad”
    • Naprawiono problem z przenikaniem podkoszulki TuanTuan zakładanej przez postać żeńską
    • Naprawiono problem z przenikaniem rękawiczek „Route Warrior” zakładanych przez postacie żeńskie
  • Powtórki
    • Naprawiono błąd, na skutek którego przycisk eksportowania powtórki miał niewłaściwy kolor, a efekt podświetlenia nie był pokazywany
    • Naprawiono błąd, na skutek którego współrzędne interfejsu użytkownika nie zgadzały się ze współrzędnymi gracza podczas powtórki