Od ostatniej aktualizacji VALORANTA minęły prawie dwa tygodnie i w tym czasie pracownicy Riot Games przebywali na urlopach. Niemniej ich wolne dobiegło już końca, toteż nic dziwnego, że twórcy zapowiedzieli nadejście nowej aktualizacji, która oznaczana zostanie numerem 1.06. Co prawda próżno szukać w niej jakichś ogromnych zmian, bo w większości skupiono się na poprawie istniejących błędów oraz lepszej sygnalizacji używania umiejętności przez Phoenixa oraz Breacha. Jednak to nie wszystko.

Powodów do zadowolenia nie będą mieć gracze, którzy uwielbiali gnębić przeciwników i np. jako Jett oddawali celne strzały ze strzelb podczas lotu – takich akcji już nie będzie. Riot postanowił bowiem popracować nad celnością shotgunów, gdyż ta w momencie, gdy gracz przebywał w powietrzu, była po prostu zbyt wysoka. Zmniejszono ją więc, starając się jednocześnie zachować atuty tego rodzaju broni na krótkim dystansie. Pełną listę modyfikacji zawartych w updacie 1.06 VALORANTA prezentujemy poniżej:

Aktualizacje agentów

  • Wygląd i udźwiękowienie efektów oślepienia (Podkręcona Piłka Phoenixa oraz Rozbłysk Breacha) w lepszy sposób będą informować, kiedy należy odwrócić wzrok i kiedy można patrzeć ponownie w daną stronę

Aktualizacje broni

  • Wszystkie strzelby są teraz mniej celne, gdy zostaną użyte w powietrzu. Kara rozrzutu w powietrzu wzrosła z 0,5 do 1,25. Strzelby doskonale sprawdzają się w sytuacjach, do jakich zostały stworzone. Często jednak dochodziło do frustrujących momentów, w których gracze prowadzili ostrzał z powietrza i byli przy tym zbyt precyzyjni. Chcielibyśmy wyrównać szanse, jednocześnie nie odbierając przewagi strzelbom, gdy dojdzie do nagłej wymiany ognia na krótki dystans. Po przerwie jesteśmy też gotowi na rozważenie kolejnych zmian dotyczących tych broni

Jakość rozgrywki

  • Filtr „Pokaż tylko posiadane” w menu kolekcji zostanie teraz zapamiętany w trakcie przechodzenia między ekranami oraz po restarcie klienta

Naprawione błędy

  • Możliwa naprawa błędu, przez który interfejs gracza czasami znikał
  • Naprawiliśmy błąd dotyczący historii rozegranych gier deathmatch oraz szczegółów gry, przez który remis między co najmniej trzema graczami nie wyświetlał się prawidłowo, zamiast tego zaniżając ich rangę, np. remis na drugim miejscu zamiast tego był wyświetlany jako czwarte miejsce
  • Naprawiliśmy błąd, który pozwalał nowym graczom otrzymywać punkty rankingowe przez poddanie się w grze nierankingowej. Poddanie się nie będzie skutkować otrzymaniem punktów przez przegraną drużynę
  • Naprawiliśmy błąd, przez który imiona graczy wyświetlały się nieprawidłowo w czasie zarządzania zaproszeniami do grupy
  • Naprawiliśmy błąd, przez który niektórzy gracze nie otrzymywali nagród po ukończeniu kontraktów agentów lub z Przepustki bojowej aktu. Dalsza rozgrywka powinna pozwolić na zdobycie brakujących nagród, w tym tych z aktu I