Na dwa tygodnie przed zakończeniem Aktu II Riot Games wypuściło nową aktualizację VALORANTA. Ta oznaczona została numerem 1.09 i wprowadza kilka zmian związanych z balansem. Najbardziej oberwało się Operatorowi, który otrzymał od twórców solidnego nerfa.

Najlepszy karabin snajperski w grze podrożał aż o 500 kredytów, co na pewno będzie odczuwalne zarówno pod kątem kupna broni, jak i jej ewentualnej straty przy wymianie ognia. Dodatkowo zmniejszone zostały m.in. prędkość poruszania się przy przybliżeniu oraz ogólna szybkostrzelność. – Wychylanie się zza rogu z Operatorem w przypadku agresywnych graczy jest stanowczo zbyt skuteczne (zwłaszcza, jeśli robi się to ze skakaniem). [...] Operator wciąż jest silną bronią przy wychylaniu się zza rogu, jednak dużo łatwiej będzie ukarać graczy nadużywających tego – tłumaczył te zmiany Max "Orcane" Grossman, główny projektant bohaterów.

A skoro o bohaterach mowa to i oni doczekali się zmian – zmian, które dosięgły aż pięciu agentów. Na pewno nie mamy dobrych informacji dla fanów Jett, którzy uwielbiali karać rywali za pomocą specjalnej umiejętności. Teraz będzie to zdecydowanie trudniejsze m.in. za sprawą spadku zadawanych obrażeń w zależności od dystansu. Na drugim biegunie znalazła się natomiast Viper, która już na starcie otrzymała więcej paliwa zasilającego jej skille. Wzmocnione zostało też Gniazdo Żmiji, bo w nim bohaterka będzie od teraz poruszać się nieco szybciej i szybciej będzie też dobywać broni. Pomniejsze modyfikacje dotknęły też Omena, Reynę oraz Brimstone'a.

Tak wygląda wizualna prezentacja wprowadzonych zmian, poniżej znajduje się natomiast pełna lista modyfikacji

Aktualizacja agentów

  • Omen
    • Zaktualizowano efekty wizualne pocisku Paranoi, by lepiej oddawały obszar trafienia, zwłaszcza jeśli pocisk leci w stronę gracza
  • Jett
    • Czas pomiędzy następującymi po sobie seriami Burzy Ostrzy wydłużono z 0,33 do 0,45 sekundy
    • Sztylety rzucane w serii mają teraz spadek obrażeń, który zaczyna się przy 12 metrach i zmniejsza się stopniowo do 35 pkt. obrażeń przy maksymalnej wartości
    • Mnożnik trafienia w głowę przy serii zmniejszono z 3x do 2x
  • Viper
    • Viper zaczyna teraz rundę z paliwem na poziomie 100 jednostek (poprzednio 50)
    • Osłabienie w postaci podatności z Jadowitego Ukąszenia utrzymuje się 2 sekundy po wyjściu z kwasu Viper
    • Podwojono prędkość ruchu podczas używania Gniazda Żmiji
    • Po użyciu Gniazda Żmiji Viper może szybko dobyć broni. Czas ten różni się w zależności od jej rodzaju, ale średni czas opóźnienia broni spadnie o 0,4 sekundy
  • Reyna
    • Premia do szybkostrzelności podczas używania umiejętności Cesarzowa została zmniejszona z 25% do 15%
  • Brimstone
    • Premia do szybkostrzelności dodawana przez Nadajnik Stymulujący została zwiększona z 10% do 15%

Aktualizacje broni

  • Operator
    • Zwiększono cenę z 4500 do 5000 kredytów
    • Zmniejszono prędkość poruszania się podczas przybliżenia z 76% do 72%
    • Dostosowano martwą strefę broni, obniżając próg jej niecelności z 30% szybkości poruszania się do 15% (staje się niecelna szybciej, a po zaprzestaniu ognia dłużej wraca do pierwotnej celności)
    • Zmniejszono szybkostrzelność z 0,75 do 0,6
    • Czas natychmiastowego wyposażenia dostosowano z 0,3 do 0,5 sekundy (natychmiastowe wyposażenie następuje po użyciu kuli, rozbrojeniu / podłożeniu bomby, Zasłonie Chmur Jett i Podkręconej Piłce Phoenixa)
    • Obrażenia od strzału w nogę zmniejszono ze 127 do 120 pkt
  • Wszystkie bronie
    • Stan niecelności po skoku zmieniono ze stopniowego na binarny
    • Czas trwania niecelności po skoku wydłużono z 0,2 do 0,225 sekundy
    • Wartość niecelności po skoku zwiększono z 5,0 do 7,0 (większa niecelność obowiązuje przez 0,225 sekundy po lądowaniu)

Aktualizacje gry rankingowej

  • Dzięki temu patchowi szanse na utknięcie w kolejce trwającej ponad godzinę powinny zostać znacznie ograniczone

Zmiany społecznościowe

  • Sprawdzanie Riot ID. Gracze zgłoszeni za nieodpowiednie Riot ID będą teraz automatycznie sprawdzani po zakończeniu gry. Jeśli ich nazwa będzie oznaczona jako nieodpowiednia, będą zmuszeni zmienić swój Riot ID przy następnym logowaniu do klienta Riot
  • Usunięto wieloliniowe łamania w czacie. Niektórzy trollowali innych wiadomościami przypominającymi te systemowe, nakłaniając ich do opuszczenia gry. Dość tego!
  • Zmiany w ustawieniach grupowego czatu „Naciśnij, aby mówić” będą następować natychmiast
  • Okno czatu można ustawić tak, by pozostało otwarte w każdym menu
  • Logika sortowania panelu społeczności. Algorytm sortowania panelu społeczności został zaktualizowany, by podczas interakcji był dla graczy o wiele bardziej intuicyjny

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obszar trafienia Sovy był nieprawidłowy, kiedy korzystał on z Sowiego Drona
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego świecące oczy Omena nie znikały, kiedy anulował on swojego ulta
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego preferencje dotyczące gry niestandardowej były kasowane po wyjściu z lobby gry niestandardowej